Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 22:29
Medlem
0rganets avatar
Vad har M sagt om Balis bevis då de utrett detta en vecka?

Citera
2021-09-16, 22:30
Medlem
Hela denna historia räddar just nu sittande regering och Aftonbladet, SVT mfl jublar, för nu slipper dom rapportera om sådant som sker, på riktigt, i den riktiga världen.
Senaste 2 dagarna minst 2 skjutningar, varav en polis som skjutit. Lite annat smått och gott som nu blivit ett inslag i vår vardag. Men knappt några rapporter alls från media. Än mindre från våra politiker.

Nu har minsann kriminaliteten försvunnit. Pratar man inte om det, finns det inte.

Hoppas innerligt att Hanif har stöd för sitt officiella förnekande. Han behövs. Inte bara i politiken, utan i rummet vi kallar samhället.

Snart har alla som har en plattform och åsikt som avviker från det ”politiskt korrekta”, utifrån vänsterns sätt att se det, raderats från möjligheten till att göra sig hörda kring sakernas tillstånd.

Fler lär komma. ALLA skall tystas. J-a cancelkultur. Fy fan. ”Yttrandefrihet”. Så fan heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonyTlair
OM Ario Ebrahimhpur ligger bakom detta så hoppas jag någon misshandlar honom grovt och att hans liv vänds upp och ner.

Det finns säkert någon som nappar på den önskan därute.
Citera
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Då undrar jag om någon i MUF Mölndal faktiskt vet något om det här beteendet!

Kan vara så att de kör efter devisen "Listen and believe" när det kommer till vad en tjej har att säga.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Har forskat en del i hur H försvarat sig och det har varit hela tiden ”Jag har inte bett om sex”
Anklagelserna har varit mer, att be om nakenbilder från en barn. Försöker han slingra sig ur iom att be om nakenbilder från barn inte är så straffbart?
Citera
2021-09-16, 22:31
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men inget av detta har något att göra med dina tidigare påståenden.
Nej, det har inte med Bali att göra specifikt, men det säger en hel del om partikulturen. Du får tro vad du vill, men jag menar att det finns mycket som kommer avslöjas även om Bali.
Citera
Medlem
Förtydligande

Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Men hon har ändå skadat gans anseende?

Nej.
Jag har rett ut den här frågan säkert 10 gånger i tråden redan (viss förståelse för att det drunknar i sorlet dock). Som jag förstår situationen kan inte flickan i fråga dömas för förtal då det hon gjort klart och tydligt ryms inom det accepterade området (dvs är försvarligt).

Förtydligande: Med ”som jag förstår situationen” avses vad som framkommit i ärendet. Det är alltså inte min tolkning av gällande rätt, det juridiska här är förhållandevis uppenbart.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vad har M sagt om Balifs bevis då de utrett detta en vecka?

Rent allmänt är det jävligt svårt att bevisa att man oskyldig. Det intressanta är vilka bevis som de som anklagar Bali har presenterat.
Sannolikt har M granskat Balis twittrande, men inte hittat något komprometterande.
Citera
2021-09-16, 22:32
Medlem
Ok, slutar såhär: inget åtal, åklagaren kan inte visa att något brott begåtts. M säger att de saknar förtroende för Bali. Bali sitter kvar ändå. Så, klart.
Citera
2021-09-16, 22:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
Nej, det har inte med Bali att göra specifikt, men det säger en hel del om partikulturen. Du får tro vad du vill, men jag menar att det finns mycket som kommer avslöjas även om Bali.
Men du måste givetvis ha några belägg för din anklagelser mot Bali, där du bl.a. namngivit kvinnor som han skall ha förgripit sig på.
Någon sorts underlag måste du väl ha. Annat än en känsla om partikulturen.
Citera
2021-09-16, 22:35
Medlem
Hanif har sagt han har gott om bevis på att han är oskyldig. Jag hoppas det är i form av SMS där tjejen själv skriver och erbjuder nakenbilder och där Hanif bestämt nekar att han vill ha sådana bilder. Eller liknande då hade fallet avskrivits direkt.
Citera
2021-09-16, 22:35
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men du måste givetvis ha några belägg för din anklagelser mot Bali, där du bl.a. namngivit kvinnor som han skall ha förgripit sig på.
Någon sorts underlag måste du väl ha. Annat än en känsla om partikulturen.

”Förgripit sig på” = legat med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in