Kom att tänka på
den här gamla tråden från ett par år tillbaka.
Trådens TS tycktes inte ha så bra koll på om den "välkända politikern" hade en flickvän för stunden, utan slögooglat och sett att personen ifråga hade över 100 000 följare på Twitter. Det kan inte ha rört sig om nån annan de senaste dagarnas huvudperson.
Eftersom diskussionen här är så jävla infekterad kanske det är på sin plats att konstatera att trådstartaren framstår som apolitisk, och mest intresserad av att tjäna en snabb hacka. Min teori är att det inte blev några stålars då HB alltså inte var otrogen alls.
Varför postar jag tråden då. Jo, för att jag har jävulskt svårt att se vår kära twitterkung som en duvunge när det kommer till MUF-kvinnor och -tjejer. Hans casanovaeskapader är så pass omtalade, här i tråden och i andra sammanhang, att till och med jag som är helt ointresserad av realpolitik hört talats om dem.
En barndomsvän som är blåare än smurfan brukar prata om HB som en frisk fläkt men säger att hon "aldrig skulle dela hiss med honom". När jag halvt på skämt påtalade att det lät smygrassigt svarade hon "ja, det är nog vad han skulle ha sagt också, ögonblicket innan han lutar sig fram mot dig med hundögonen, de ack så sorgliga uppväxthistorierna och de trevande fingrarna".
Klart som fan att detta är ett drev, men ingen rök utan eld.