Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 13:37
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jösses, läs dina egna inlägg. Du är uppenbarligen en jubelidiot som inte ens försöker vara hederlig i debatten.

Men då är du med på då att Bali mycket väl kan ha hjälpt kvinnan med läxorna för att han ville göra en god gärning, vilket även jag gör.

Prova att göra något liknande själv, kanske hjälpa en gammal dam eller något. Du kanske t.o.m. börjar gilla dig själv då.
Du har läsförståelse som en apa. Jag erkände det faktum att HB inte är känd för att vara en snäll person, och du påstår då att jag inte tror att det finns snälla människor i världen. Varför envisas du med att fortsätta skämma ut dig?
Citera
2021-09-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Men troligtvis blir det time out för BAli just nu

Rimligt. Hålla låg profil och sen återkomma.
Citera
2021-09-17, 13:38
Medlem
Är det olagligt att be om nakenbilder från någon som är under 18 år?
Citera
2021-09-17, 13:39
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Du har läsförståelse som en apa. Jag erkände det faktum att HB inte är känd för att vara en snäll person, och du påstår då att jag inte tror att det finns snälla människor i världen. Varför envisas du med att fortsätta skämma ut dig?

Enligt mig och många andra är Bali en god person och i det ligger i att man ska angripa ondska vilket Bali gör. Att du upplever att han inte är god beror på att du är ond.
Citera
2021-09-17, 13:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
"Alla som kandiderar eller innehar förtroendeuppdrag för Moderaterna måste skriva under en så kallad kandidatförsäkran. I denna står bland annat att ”jag bör ta ’time out’” om jag befinner mig i en rättsprocess som riskerar att störas, eller om den riskerar att undergräva mina möjligheter att behålla mitt förtroende”."
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Bye bye Hanif!

Enligt plan, alltså.

Jag antar att detta var planen från början. Därav valet av tidpunkt.
Citera
2021-09-17, 13:41
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag tvivlar på att han på förhand visste att detta skulle leda till en polisanmälan...

...Men jag håller med om att det vore idiotiskt att neka så kategoriskt om han är det minsta skyldig.
Tjejen skulle kunna tjäna rätt mycket på att sälja sin story till Aftonbladet och visa hur han bett om bilder, även om det vore på skämt eller sarkastiskt så skulle det se riktigt illa ut klippt ur sitt sammanhang,

Men Bali vet ju som sagt detta, han vet om att tjejen också har meddelandehistoriken och han hade en vecka på sig att tänka igenom vad han skulle säga i intervjun. Han har garanterat läst igenom varenda rad i meddelandehistorien. Att då kategoriskt neka och säga att han "inte på något sätt bett om opassande bilder" om det finns något sånt, vore osedvanligt dåraktigt - det vore att gräva sin egen grav.

Han skulle då ha sagt att han någon gång uttryckt sig på ett sarkastiskt sätt som kanske kunnat missuppfattas, vilket han ångrar men att han aldrig hade uppsåt att faktiskt få bilder. Eller liknande. Han skulle inte totalt förneka det då.
Citera
2021-09-17, 13:43
Medlem
Borde vara rätt lätt att bevisa från tjejens sida. Vem raderar sms idag?
Finns det sms där han ber om bilder så är det bara att visa, problem solved.
Annars lär denna historia lämnas till historien.
Citera
2021-09-17, 13:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Män i offentligheten som begått sexuella övergrepp hänvisar nästan alltid till en komplott av något slag. Det är också extremt sällsynt att någon erkänner sig skyldig.

Nedräkningen på internet av en av Hanif Balis fiender samt valet av tidpunkt för anmälan tyder på att detta knappast enbart rör sig om en tjej som mått dåligt utan det finns mer bakom.
Citera
2021-09-17, 13:45
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Borde vara rätt lätt att bevisa från tjejens sida. Vem raderar sms idag?
Finns det sms där han ber om bilder så är det bara att visa, problem solved.
Annars lär denna historia lämnas till historien.

Ma kan ta saker ur sin kontext för att ge en helt annan innebörd av materialet också. Dvs det som Lambertz kvinna gjorde.
Citera
2021-09-17, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vi får väl se vad som händer tre alternativ

1 HB oskyldig som ett lamm

2 olämpligt beteende men lagligt

3 HB är skyldig till brott

Jag lutar åt 1 eller 2 just nu men avvaktar med vad jag tycker slutligen.

Ja, annars hade media publicerat smsen eller citerat de.

Hon har inget förutom att de har haft kontakt.
Citera
2021-09-17, 13:46
Medlem
Geheimniss avatar
Kom att tänka på den här gamla tråden från ett par år tillbaka.

Trådens TS tycktes inte ha så bra koll på om den "välkända politikern" hade en flickvän för stunden, utan slögooglat och sett att personen ifråga hade över 100 000 följare på Twitter. Det kan inte ha rört sig om nån annan de senaste dagarnas huvudperson.

Eftersom diskussionen här är så jävla infekterad kanske det är på sin plats att konstatera att trådstartaren framstår som apolitisk, och mest intresserad av att tjäna en snabb hacka. Min teori är att det inte blev några stålars då HB alltså inte var otrogen alls.

Varför postar jag tråden då. Jo, för att jag har jävulskt svårt att se vår kära twitterkung som en duvunge när det kommer till MUF-kvinnor och -tjejer. Hans casanovaeskapader är så pass omtalade, här i tråden och i andra sammanhang, att till och med jag som är helt ointresserad av realpolitik hört talats om dem.

En barndomsvän som är blåare än smurfan brukar prata om HB som en frisk fläkt men säger att hon "aldrig skulle dela hiss med honom". När jag halvt på skämt påtalade att det lät smygrassigt svarade hon "ja, det är nog vad han skulle ha sagt också, ögonblicket innan han lutar sig fram mot dig med hundögonen, de ack så sorgliga uppväxthistorierna och de trevande fingrarna".

Klart som fan att detta är ett drev, men ingen rök utan eld.
Citera
2021-09-17, 13:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det är bara grundlösa påståenden, kanske är det bara PMS-tanter som gnäller just för att de har PMS?

Hur vet du att det är grundlösa påståenden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in