Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att det är sån hets att slösa med rättsväsendets resurser. Det är inte förtal att anmäla en politikers olämpliga beteende till partistyrelsen.

Nu kommer det en massa googlande hobbyjurister som har letat fram att det visst kan vara det eftersom det faktiskt även kan vara det i en mindre krets. (vilket är sant under vissa omständigheter)
Men precis som du skriver så är det fråga om en offentlig person och då är ribban satt någonstans på molnfri höjd. De är mer eller mindre fritt byte
Citera
2021-09-17, 14:20
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Nåja, till skillnad från det påstådda förtalet så är det ett brott att falskeligen anmäla någon för ett brott. Nu tror jag dock inte detta skett, men det är en annan fråga.

Men då har vi i vart fall rett ut att detta inte utgör förtal varpå jag hoppas vi kan släppa den frågan.

Detta är iscensatt, det har kommit fram mycket belägg för det här ovan i tråden. Kvinnan borde buras in tillsammans med hennes kumpaner.
Citera
2021-09-17, 14:21
Medlem
Citat:
Att det är sån hets att slösa med rättsväsendets resurser. Det är inte förtal att anmäla en politikers olämpliga beteende till partistyrelsen.

*Påstådda olämpliga beteende, högst sannolikt utan några bevis, finns inga bevis ska hon anmälas för förtal omedelbart
Citera
2021-09-17, 14:22
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Hade han rätt då?

Om att det var HB som var den anmälde? Nej det verkar onekligen stämma och har även framkommit i media senaste dagarna. Men de som gissade för några dagar sedan gissade även om gissningen visade sig stämma.
Citera
2021-09-17, 14:24
Medlem
Citat:
Nåja, till skillnad från det påstådda förtalet så är det ett brott att falskeligen anmäla någon för ett brott. Nu tror jag dock inte detta skett, men det är en annan fråga.

Men då har vi i vart fall rett ut att detta inte utgör förtal varpå jag hoppas vi kan släppa den frågan.

Det finns inte en chans där heller att det kan bli fråga om det. Trots att det nog börjar luta åt att detta är riggat. För att det ska vara FALSK TILLVITELSE så ska det ha gått riktigt långt. Oftast så att någon t o m blivit oskyldigt dömd eller fått sitta felaktigt i häkte. Det finns exempel på kvinnor som i efterhand erkänt att de fått män dömda för våldtäkt som suttit inne flera år som bara fått en knäpp på nästan i form av samhällstjänst när de erkänt.

I detta fall tar inte lagen så särskilt stor hänsyn till att ett potentiellt BO blivit av med sitt renommé och jobb. Så det är bara att räkna bort även falsk tillvitelse från listan.
Citera
2021-09-17, 14:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Hur länge har den desperata tvåbarnsmamman haft ett förhållande med moderaten?

Tänker om hon också haft ett eller två fingrar med i spelet.
Vem tänker du på nu?
Citera
2021-09-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elokat
Fick intrycket av att höna tyckte det. Förstår inte varför det skulle vara mindre "olämpligt" att en 24 åring är ihop med en 17 åring eller att en 63 åring är ihop med en 24 åring. Alla är byxmyndiga. Och om vi ska snacka om "sociala konstruktioner" i någon som helst form så är väl dessa arbitära "åldersgränser" vi har verkligen en social konstruktion om något. Så vitt jag vet så är det dock inte olagligt för en 24 åring att vara ihop med en 17 åring på något sätt.
Nej det förstår du inte. Men så är du ju också autist, eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
!. Jag har inte påstått motsatsen.

2. Sorry jag visste inte att det snurrade till det för dig. Det var inte min avsikt

Det blir tydligen snurrigt för dig också eftersom ditt svar blev goddag yxskaft.

Nog om det nu.
Citera
Troligen en iscensatt Iransk politisk kampanj i syfte av att besudla hans framgång i Väst
Citera
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Var någonstans har du en källa som säger att detta skulle ha skett i en chatt? Annat än som en trådsanning här? Det har enbart stått om en förfrågan. Varför skulle den förfrågan inte kunnat ha skett muntligt?
Varför länkar du artikel som inte tar din snilleblixt i beaktning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ma kan ta saker ur sin kontext för att ge en helt annan innebörd av materialet också. Dvs det som Lambertz kvinna gjorde.

Om han bett på nakenbilder på henne så är det väl svårt att sätta i annan kontext. Antagligen borde de få se hela konversationen och inte bara det sms:et
Citera
2021-09-17, 14:27
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det finns inte en chans där heller att det kan bli fråga om det. Trots att det nog börjar luta åt att detta är riggat. För att det ska vara FALSK TILLVITELSE så ska det ha gått riktigt långt. Oftast så att någon t o m blivit oskyldigt dömd eller fått sitta felaktigt i häkte. Det finns exempel på kvinnor som i efterhand erkänt att de fått män dömda för våldtäkt som suttit inne flera år som bara fått en knäpp på nästan i form av samhällstjänst när de erkänt.

I detta fall tar inte lagen så särskilt stor hänsyn till att ett potentiellt BO blivit av med sitt renommé och jobb. Så det är bara att räkna bort även falsk tillvitelse från listan.

Ja rättsväsendet sviker de svenska männen, allt är riggat med woke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in