Citat:
Ursprungligen postat av
Geheimnis
Nja. Nu skarvar du väl ändå? Ohly blev ju persona non grata, trots att han inte fälldes för sexuella trakasserier. Han fick utstå skammen att offentligt portas från Vänsterpartiets arrangemang (
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/o...-v-arrangemang) och var med tiden så pass utfryst att det inte fanns något annat att göra än att kliva av sina poster. Med rätta, ska jag tillägga. Det att han pysslade med var moraliskt förkastligt. Även om det inte handlade om minderåriga flickor den gången är det inget som politiker ska hålla på med.
Jo det håller jag med om, inom partiet. Fast han blev anklagad långt innan detta utan att de agerade mer än att be kvinnorna hålla tyst, och efter att det tillslut blev ohållbart och han fick sluta, så hände ändå detta:
"Förre vänsterpartiledaren Lars Ohly har fått jobbet som ny förbundssekreterare i Verdandi, som beskriver sig som arbetarnas socialpolitiska organisation." Detta jobb fick han pga att han enligt Verdandi delar "arbetarrörelsens värderingar och brinner för socialpolitiska frågor,
jämställdhet och minskade klyftor i samhället.". Skulle Bali petas och alla anklagelser är sanna så är jag tveksam till att någon skulle ens ta i honom med tång - och speciellt INTE anställa honom med jämställdhet som motivering...