Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
HB skriver i sitt statement att tjejen i fråga bara är en bricka i ett spel, att hon utnyttjats av andra och att han hoppas att det går bra för henne. Han har inte ens namngivit henne.

På vilket sätt har han misskrediterat henne?
Skojar du nu? Han har ju utförligt redogjort för hur hon ville något mer än bara läxhjälp och hur han var tvungen att säga till på skarpen när hon ville ha sex. Det kan ju vara sant, det vet vi inte, men om det inte är det så är det givetvis en dolkstöt för tjejen.
Citera
2021-09-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKalkon
Är på Hanif sida. Låter mer som att tjejen bara är ute efter att förstöra för honom.

håller med dig. men jag väntar ändå på utredningen innan jag uttalar mig. luktar smutskastning lång väg.. var det första jag sa när jag fick höra om detta och långt innan jag ens visste att det var Hanif det handla om.
Citera
2021-09-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja fast du missförstod ju helt och tolkade en allmän politisk reflektion som om att det gällde dig personligen, trots att jag aldrig någonsin replikerat eller skrivit med dig vare sig här eller i andra diskussioner.

Jag lägger mig inte i vad andra deltagare bråkar om fram och tillbaka, det får ni sköta själva utan min inblandning.

Mina tankar handlade om Hanif Bali och Moderaterna och hur hans anhängare resonerar lite olika i moraliska frågor från stund till stund och min reflektion var då att det kan bero på vem som anses förövare respektive offer i det aktuella fallet.

Jag har läst flera artiklar nu under dagen angående det här och märkt en tydlig splittring också hos Moderaterna själva i den här frågan och det blossade upp redan när anklagelserna först kom och eskalerade sedan under internutredningen som gjordes.

Moderaterna har nog en del internt arbete att göra framöver, även om förundersökningen läggs ner, för det är mycket möjligt den gör.
Ja, jag sa ju själv att jag missförstod dig så det är att sparka upp en öppen dörr. Däremot kan du i det här fallet inte skylla på att du inte visste vad jag hade sagt då han citerade just mitt inlägg. Då borde du åtminstone sett att hans anklagelser mot mig var tagna ur luften och rena lögner. Så det enda du borde göra nu är att inse att det var fel att han anklagade mig och sen kan vi skita i det...

Jag har en massa reflektioner om vänstermänniskor angående det här också. Vänstermänniskor vill alltid i alla lägen framstå som moraliskt överlägsna alla andra människor och man vill också framstå som de rationella som har det bästa av sunda förnuft. Därför är det märkligt att vänstern fullständigt gått bananer i den här frågan eftersom det inte är ett dugg utrett utan allt handlar bara hittills om rykten. Hur kan man då påstå sig vara moraliskt överlägsen och de rationella när man inte ens tar sig tid att fundera över detta och att inte följa med masspsykoser innan man vet hur det egentligen ligger till?
Citera
2021-09-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Du vet precis lika lite som någon annan om vad som skett. Låt rättsstaten utvärdera detta istället. Jag utgick bara från artikeln i Sydsvenskan.

Men för att svara på din fråga: tjejer och kvinnor måste förstå att de kommer att bli uppvaktade och raggade på. Över 15 år är inget lagbrott. Det är så världen ser ut, du får nog bara acceptera det.

De skall däremot aldrig acceptera att göra någonting mot sin vilja.

Det är visst ett lagbrott att inneha barnporr. Därför som åklagare startat en utredning om "utnyttjande av barn för sexuell posering".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenager
Tror ni äcklet Bali skulle hjälpt en 15årig-kille med läxorna som är med i Muf och bjudit hem honom till sig?

Knappast, han var ute efter fitta

Ja det är ju liksom det man tänker angående det hela.
Det förefaller ganska osannolikt att Hanif Bali skulle vara samma goda hjälpsamma samarit om det gällde 15 årig kille.

Det förefaller snarare som att Hanif Bali nog hade en hel del förhoppningar om att få till lite mer än bara så kallad läxhjälp.

Och enligt de uppgifter som framkommit så var det alltså Hanif Bali som tog kontakt med tjejen först.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-17 kl. 21:59.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Drev? Hanif lever på våra skattepengar genom att han är riksdagsman. Det betyder att han skrivit på att allt han gör kommer att granskas i detalj pga allmänintresset. I synnerhet då han get OK till att hans namn ska publiceras i detta ärende.

Men ingen vet ju ens om det hänt nåt och dom sitter och uppdaterar halv tio en fredag kväll precis som han har begått ett mord lr en våldtäkt.
Om han är oskyldig ska SVT huset sprängas 👮🏽‍♀️✌️
Citera
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKalkon
Är på Hanif sida. Låter mer som att tjejen bara är ute efter att förstöra för honom.

Inte alls säkert. Hon kanske trodde att hon gjorde gott när hon gick till moderpartiet och sa att han raggat på henne.
Det DOM borde gjort är givetvis att de skulle sagt: "... öh va? Vad är brottet?" och efterfrågat bevis istället för att dra på stora trumman å dra igång nån jävla utredning som ändå inte ledde någonstans mer än ned i papperskorgen.

Det är ett fjasko från början till slut.
Citera
Medlem
boqpods avatar
Har vi ännu en herre som är
-”Svag i köttet och anden”?

Jag lägger absolut inga värderingar i skuldfrågan här, men hur skulle samhällsmaskineriet se ut om alla män började anmäla kvinnor för samma typ av brott som trendat stenhård sedan metoo?

Regelrätta övergrepp är självklart en sak, men att flörta och visa intresse måste väl vara okej fram tills dess att den andra parten säger nej. Eller?
Blir ett jäkla lotteri att stöta på någon, antingen en dejt eller ett åtal.

Men att efteråt komma och anmäla för att X la handen på låret för 4 år sedan…?
Säg ifrån på en gång, så är saken ur världen.

Det här kan inte vara bra för varken kvinnor eller män.
Citera
2021-09-17, 21:58
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Varför ger hon en intervju till vänsterstyrda Sydsvenskan, betalade dom bäst lr?
Oavsett så är hon också rökt inom moderaterna, för hon skadat partiet så mycket.
Finns inga vinnare här.
Vilken blåst brud 😂😂😂😂

Vad hände med anklagelserna om sexuell posering, bad han om en bild på fittan när han inte fick ligga?
Mycket som känns oklart här och vi har inte sett nåt bevis från nåt håll.
SVT håller på att hetsa mot HB så snart blir det väl ett nytt Benny Fredriksson 👮🏽‍♀️☹️🙏

Hon var körd i Moderaterna när hon vägrade Peddot sex..

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Skojar du nu? Han har ju utförligt redogjort för hur hon ville något mer än bara läxhjälp och hur han var tvungen att säga till på skarpen när hon ville ha sex. Det kan ju vara sant, det vet vi inte, men om det inte är det så är det givetvis en dolkstöt för tjejen.
Hur många pojkar har han gett läxhjälp till och bjudit hem för att se serier och superlajkat deras Tinder-profiler?

Otroligt hur ni försöker försvara pedofilen fortfarande.
Citera
Medlem
tokens avatar
Ogillar Hanif. Detta glädjer mig.
Citera
Medlem
Vänster rasisterna i media älskar detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera