Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-19, 11:08
Medlem
Bali är färdig. Så är det bara. Frågan är om/hur M ställer sig till bänkade spelare i laget. Ställa honom på slottsbacken med: ok klarer sig själv!
Det framstår i tabloider att många moddar länge har retat sig på Bali, som möjligen var ett slitstarkt etniskt alibi i partiet. Det försvagade inte hans myckna tvittrande som sa det Kristersson och hans finare folk inte vågade säga. Bali blev utnytjad som ventil i reinfeldtska partiet (det tar 20 år att vädra ut Täby-gubben). Svinaktigt att då kasta honom till vänstervargarna. Men sett in i kaklet får Bali stå sitt kast.
Citera
2021-09-19, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Är du jurist? Ditt resonemang håller inte.

Han snurrar in sig en aning där kan man säga. Och är uppenbart inte jurist.

Men lika ologiska är alla icke-jurister här som tror att det verkligen är brottsligt att efterfråga nakenbilder på 15-17 åringar. Och att sedan efter att de frivilligt skickats av 17-åringen ha dem på sin telefon.

Det ÄR lagligt. Annat än i de specifika och extrema undantagen som är beskrivna i förord och prejudikat.
Det är inte ens luddigt. Annat än meningen "utveckling och hälsa" som folk hakar upp sig på. Men det finns alltså beskrivet vad det betyder.
Citera
2021-09-19, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Folk utanför sekten brukar betrakta 15 16 åringar som barn. Hanif försökte komma innanför trosorna på en 16 åring.
Men det skedde ju inte i år så då är det väl ok, dumt av mig att inte tänka på det.

Måste gå en kurs i högermoral, kan hanif hålla en sån kanske?

Så ingen med vänstersympatier har alltså någonsin försökt få ligga med en 15-16 åring? Intressant. För det tror jag mig ha vissa kunskaper om kan ha skett i några miljoner fall genom åren faktiskt. Rent statistiskt. Det lär t o m ha förekommit med de som lagens definierar som barn i detta fall d v s under 15. I alla fall några fumliga SSU och KU-killar har försökt en gång i tiden vet jag. Och vissa lär t o m ha lyckats.

Och i detta fall finns inte ens ett verifierat försök? In te ens ett verifierat försök att få en bild? Faktiskt inget verifierat alls. Mer än en like på Tinder. Där det bara finns 18+ profiler.
Citera
2021-09-19, 11:16
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Folk utanför sekten brukar betrakta 15 16 åringar som barn. Hanif försökte komma innanför trosorna på en 16 åring.
Men det skedde ju inte i år så då är det väl ok, dumt av mig att inte tänka på det.

Nej, 15 eller 16 åringar räknas inte som barn i sexuellt hänseende, även om de åtnjuter ett starkare rättsligt skydd än någon som är 18 (med all rätt). Tror inte det finns något land i västvärlden där den sk "byxmyndighetsåldern" är 18 år. Dagens vänster låter som frikyrkoborgare.
Citera
2021-09-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Detta. Folk är helt fixerade vid att få gotta sig i olika kändisars olycka. Det är dekadens i tiden
Det har väl ganska mycket med jantelagen att göra också, ju mer någon sticker ut och är offensiv, desto mer glädjas man i när den får mothugg.

Både Busch men framförallt Bali har ju haft extremt hög svansföring och verkligen slagit på stora trumman och nästan blivit en husgud för många. Det kombinerat med att han är politiker samt att det rör sig om ett (påstått) brott mot ett barn gör nog att många gottar sig i detta extremt mycket mer än t.ex den okända sverigedemokraten som mördade någon, trots att mord är många gånger värre.
Citera
2021-09-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Bali är färdig. Så är det bara. Frågan är om/hur M ställer sig till bänkade spelare i laget. Ställa honom på slottsbacken med: ok klarer sig själv!
Det framstår i tabloider att många moddar länge har retat sig på Bali, som möjligen var ett slitstarkt etniskt alibi i partiet. Det försvagade inte hans myckna tvittrande som sa det Kristersson och hans finare folk inte vågade säga. Bali blev utnytjad som ventil i reinfeldtska partiet (det tar 20 år att vädra ut Täby-gubben). Svinaktigt att då kasta honom till vänstervargarna. Men sett in i kaklet får Bali stå sitt kast.

JA det är klart han är färdig som riksdagsman. Det är ju redan klart inför provval och nominering. Det säger han själv.

Och eftersom det var hans enda kvarvarande plattform inom partiet så får han i framtiden nöja sig med att var medlem.
Det finns inte en chans att de utesluter honom om inget nytt stort graverande framkommer. Det finns inget case. Förundersökningen kommer att läggas ned.
Den interna utredningen kan inte komma längre än "ord mot ord" eftersom det inte finns några bevis.

Och man kan inte uteslutas enbart på anklagelser. Inte ens inom M.

Men han kommer inte nära en förtroendepost inom politiken mer
Citera
2021-09-19, 11:21
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Nej, 15 eller 16 åringar räknas inte som barn i sexuellt hänseende, även om de åtnjuter ett starkare rättsligt skydd än någon som är 18 (med all rätt). Tror inte det finns något land i västvärlden där den sk "byxmyndighetsåldern" är 18 år. Dagens vänster låter som frikyrkoborgare.

Många delstater i USA har 18 år. Sveriges gräns på 15 är ganska låg.

Ingen delstat i USA har ex 15 år. Antingen 16, 17 eller 18. Även så resten av Norden och andra delar av Europa.
Citera
2021-09-19, 11:28
Medlem
Tinder=Sex
Vuxen + Ungdom + Tinder = Sex
Politiker + Sex + Tinder + Ungdom = Sparken
Han fixade detta själv.

Vill ni ha Tinder-politiker som messar barn?
Inte jag.
Citera
2021-09-19, 11:29
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
En mycket bra fråga! Det låter ju helt absurt att män och kvinnor i olika generationer inte ska kunna umgås och samverka utan att hela tiden behöva tänka på hur det kan uppfattas av andra. Jag har varit föreningsaktiv i hela mitt liv och skitstövlar kan man stöta på överallt. Det är de som ska ändra sig och anpassa sig efter oss andra och inte tvärtom. Könssegregering är knappast nåt att eftersträva.

Låter det rimligt för en föreningsaktiv som dig att en 30+ föreningsledarman bjuder hem en 16årig föreningsflicka på netflix i soffan? (hypotetiskt, jag säger inte att HB gjorde detta, men det har nämnts)
Citera
2021-09-19, 11:31
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Tinder=Sex
Vuxen + Ungdom + Tinder = Sex
Politiker + Sex + Tinder + Ungdom = Sparken
Han fixade detta själv.

Vill ni ha Tinder-politiker som messar barn?
Inte jag.

En politiker som är på Tinder? Ser inte problemet. Avvakta rättegången så ser vi då.

Hon verkar inte må särskilt bra flickan.
Citera
2021-09-19, 11:32
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Detta. Folk är helt fixerade vid att få gotta sig i olika kändisars olycka. Det är dekadens i tiden

Absolut, total avsaknad av prioriteringsförmåga. Vet inte om det har blivit värre och att det beror på formatet i sociala medier.? Att debatten mest handlar om lynchmobbar och kärringkackel.

I det här fallet är sakfrågan ganska ointressant. Har en riksdagsledamot raggat på en 17åring? Knappast brottsligt men klart olämpligt och funkar inte. Om det nu är så.
Jmf pksidans reaktion på Fredrik Federleys pedofileskapader. Då var det silkesvantar tills det inte gick längre.

Pkvänstern hatar Bali pga han är en invandrare som inte suger på deras sossespenar. Det är grejen.
Citera
2021-09-19, 11:32
Medlem
Citat:

Fast nu finns det ju ingenting som helst som pekar på att Hanif försökt komma innanför trosorna på en 16-åring utom dennes egna historia.

Det är ni idioter som anser folk vara skyldiga tills motsatsen är bevisad som har skev moralkompass. Flickan kan polisanmäla Hanif vilket han själv uppmanar henne att göra men väljer att istället slänga sig med offentlig smutskastning likt vad som skedde med Lasse Kroner.

Stämmer det hon säger så är Hanif givetvis i en moralisk gråzon och jag hade tyckt han var äcklig. Men med största sannolikhet stämmer det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in