Citat:
Om man verkligen ville nå antivaxxarna med argument så måste du väl ändå hålla med om att Bidens handlande är helt kontraproduktivt? Det ser som väntat ut att gå underligt trögt för Biden vad gäller antivaxxarna:
“We will all get infected”
“We will all get infected”
The delta-fueled surge in new infections may have peaked, but U.S. deaths still are running at over 1,900 a day on average, the highest level since early March.Senatrace kanske påverkas? Vilket i så fall? Mormonen Mike Crapos i Idaho? Nej, den platsen är rated safe (d.v.s. illröd på kartan). Men det kittlar ändå fantasin; vad delstater som redovisar tokigt dålig vaccinationsstatistik kan ställa till med I mellanårsvalet.
Just under 64% of the U.S. population has received as least one dose of the vaccine, with state rates ranging from a high of approximately 77% in Vermont and Massachusetts and lows around 46% to 49% in Idaho, Wyoming, West Virginia and Mississippi.
Från första början politiserade demokraterna Covid för att bli av med Trump och alla på den andra sidan kunde se det enorma hyckleriet. Biden och Harris sade själva att de aldrig någonsin skulle ta ett vaccin som framtagits av Trump (vilket han sen gjorde i alla fall). Pelosi och company uppmuntrade amerikaner att gå på festivaler och leva som vanligt en vecka innan pandemin slog till på allvar och de kallade Trump för rasist när han stängde flyget till Kina. Sedan tvärvända och säga att hela pandemin var Trumps fel.
Sedan sa de att viruset absolut inte kunde komma från Wuhanlabbet (som ägnar sig åt att förädla just Coronavirus). Doktor Fauci nu borde vara fullständigt diskrediterat p g a sin personliga inblandning i att finansiera denna farliga forskning i Wuhan tillsammans med Kinas militär och han försvarade detta idiotiska beslut med att det hade varit för farligt att göra en sådan forskning i USA - tänk om någon skulle bli smittad! Fauci begriper alltså inte ens eller låtsas inte begripa att det inte spelar någon roll var viruset startar om det är tillräckligt smittsamt. Trots detta fortsätter Biden - av politiska skäl - att presentera Fauci som någon slags hjälte och hoppas att hans sympatisörer inte lyssnar på senatförhören där Fauci säger emot sig själv precis hela tiden och t o m har mage att omdefiniera gain of function för att slippa ansvar. Fauci borde ha sparkats för länge sedan. Biden har argumenterat för drakoniska nedstängningar med ytterst begränsat resultat. De delstater som inte stängts ner har samtliga färre döda per capita i Covid än t ex NY och NJ som stängdes ner brutalt. Och sådant vägrar han ens att diskutera.
Han har demoniserat alla som försökt nyansera debatten genom att diskutera även nedstängningarnas nackdelar för folkhälsa, arbetsmarknad, ekonomi, självmord etc.
Alla som har uttryckt undran över huruvida ett vaccin som är framtaget så hastigt inte kan ha långsiktiga farliga sidoeffekter, inklusive många framstående forskare, har demoniserats och tystats av media och Big Tech. Likaså har behandlingsmetoder som inte är optimala, men som är välbeprövade och visat sig lindra Covid-dödligheten i många länder, såsom Ivermectin och Hydroxychloroquine konstant smädats av rent politiska skäl (Trump talade ju väl om dem).
Förra året blev du portat från facebook om du nämnde den ytterst sannolika teorin att viruset kom från Wuhanlabbet. Bidens boostershot blev nerröstat av FDA med 16-2. Varför kom han upp med iden om att tvinga på alla amerikaner ett boostershot nästa månad utan att ha grönt ljus från FDA tror du? Svaret som de misstänksamma ser är att det uteslutande är politik, för att visa sig handlingskraftig för att ta bort uppmärksamheten från de andra kriserna, afghanistan, inflationen, södra gränsen.
Begriper du inte att sådant beteende leder till de som redan var misstänksamma helt enkelt inte kan nås för de tror på mycket goda grunder inte på ett ord du säger? De enda du når är de som redan avskyr antivaxxare, men detta hjälper ju inte mot Covid. Detta måste du ändå begripa?
Om du vill nå ut till dessa människor hade du varit tvungen att spela med öppna kort och acceptera en dialog. Demokraterna och deras press skulle låta läkare med olika perspektiv få uttala sig utan hån och repressalier för att allmänheten sedan själva får fatta sina beslut?
Men allt Biden gör är politiska utspel och han ändrar riktlinjerna från dag till dag och försöker få oss att glömma vad han sa för en dag sedan. Varför tror du att folk som i allmänhet är skeptiska till demokraterna och deras mediaorgan skall tro på någonting en sådan man säger?
Även om du personligen hatar antivaxxare, kan du verkligen inte begripa att ingenting som Biden gjort kommer att övertyga dessa om någonting? Även om du inte hållar med dessa om någonting, så finns de ju i hela världen, förstår du inte att detta är helt fel sätt att övertyga dem.
Då återstår bara tvång. Han får helt enkelt tvångsvaccinera alla amerikaner vilket är vad han för tillfället försöker åstadkomma genom lagstiftning. Men har man inte rätt att fatta sådana beslut om sin egen kropp? Biden säger ju själv att vaccinerade löper oerhört liten risk att dö i Covid, vilket hittintills faktiskt är sant. Hur kan han då inbilla sig att någon antivaxxare skall köpa argumentet att han måste vaccinera sig för de redan vaccinerades skull? Hur kan du tycka att detta borde gå hem?
Jag är f ö själv vaccinerad. Jag vaccinerade mig med tungt hjärta, för jag visste att biverkningarna är många och de långsiktiga effekterna ganska okända, men jag gjorde det ändå. Jag känner själv flera personer som har fått (i varje fall tills vidare) permanenta biverkningar, t ex en kvinna i femtiårsåldern har haft kontinuerliga bröstsmärtor efter första Pfeizer sprutan. En bekant till en bekant insjuknade omedelbart och dog en vecka efter att ha tagit vaccinet. Med sådana risker - som jag i och för sig personligen var villig att ta - hur är man befattad när man demoniserar en person som inte vill ta vaccinet? Jag undrar hur ni tänker?