Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Det är en sedvanlig pajasartikel.
Först jagar pressen upp kärringen om Corona och sedan säger de att hon måste åka med ovaccinerade förare utan munskydd. Det handlar om att sprida panik i samhället.
Pressen borde naturligtvis ta reda på hur man ser till att få vaccinerade förare med munskydd för sjukresor. Men pressen går i spetsen för ett sk-tsamhälle där vanligt folks åsikter skall undertryckas. Företagen har alltid rätt.
(Jag skojar lite där. Det är naturligtvis ingen "kärring" utan en 83-årig multisjuk dam som förefaller stå på cellgifter som ökar infektionsbenägenheten. Hon har läst tidningarnas skräckpropaganda om Corona. Sett ur den synvinkeln är det ett rimligt krav.)
Skulle jag vara 83 år och rökt hela livet med den belastning på sjukvården som det innebär, så skulle jag vara väldigt tacksam om en ung frisk människa lät sig agera chaufför för mina privatresor till sjukhuset på ålderns höst, ÄVEN om den unge friske föraren råkar vara ovaccinerad.
Berit är dock inte tacksam utan vresig och funderar redan på vem hon ska stämma när hon fått covid från någon av sina färdtjänst-chaufförer(trots att det inte har hänt än).
I inslaget nedan är även hennes son i medelåldern med och lipar. De tycker man kan kräva att alla är vaccinerade inom sjuktransport/färdtjänst.
Vill SVT bara provocera, eller vad är grejen? Vad tänker du?