2021-10-01, 10:46
Medlem
Scalpings avatar
Det var ju ganska väntat, men det var ju ändå inte ett ev åtal som var problemet för honom, utan bilden av honom som svärtats ner. Inte alls säkert att M vill ha kvar honom trots nedläggningen. Alla kommer förknippa honom med snusk och småflickor nu ändå, så det är inte över än.
Citera
2021-10-01, 10:47
Medlem
mr.demons avatar
Hanif, vi all vet att du läser denna tråd. Snälla, ge igen utan dess like på de som har förstört för dig. Gå all in orten typ.
Citera
2021-10-01, 10:48
Medlem
Hoppas en motanmälning kommer.. solklar falsk tillvitelse. Samt en hel jävla drös förtalsanmälningar. Bali kommer att ha field days i rätten, om han väljer den vägen, vilket jag innerligt hoppas han gör.
Citera
2021-10-01, 10:48
Medlem
Reguluss avatar
Från åklagarmyndighetens pressrelease:

Samtliga uppgifter som målsäganden har lämnat under polisförhör har prövats straffrättsligt. Det betyder att åklagaren även prövat om någon annan omständighet i målsägandens uppgifter kan utgöra brott. Åklagaren har inte funnit att så är fallet.

https://via.tt.se/pressmeddelande/fo...easeId=3307617
Citera
2021-10-01, 10:49
Medlem
Politik och barnknull går hand i hand. Däremot är inte Hanif en typisk gubbsjuk pervogubbe så man förväntade sig inte något annat än att fallet lades ner.

Däremot kan han mycket väl ha varit och doppat tårna i sjön för att känna efter. Förstår mig inte på människor som frivilligt skriver med barn, på gott och ont, man har inte i deras DMs och PMs att göra.

Alla människor som skriver med barn är suspekta till en viss grad, inget undantag på Hanif. Oavsett avsikter om han så var mentor eller skulle bjuda på fika.
Citera
2021-10-01, 10:49
Medlem
Vilket Hyckleri
Hanif Bali är redan dömd inför det Svenska folket oavsett vad Åklagaren har
bestämt sig för. Tänk om Hanif Bali blir befordrad nu inom Poltiken
Citera
2021-10-01, 10:50
Medlem
A och hennes boyfriend Ario är så rökta nu.
Citera
2021-10-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
A och hennes boyfriend Ario är så rökta nu.

och Cissi blir ännu mer förbannad nu än hon var efter 30 min/Holmberg
Citera
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oogway7
Om det hela hänger på huruvida bilderna utgör sexuell posering eller inte, får man väl anta att det är fastslaget att han bett om bilder som hon sedan skickat.
Varför skulle det annars stå och falla på om det är sexuell posering eller inte?
Fel.

Detta är så pass ogrundat att utläggningen kunnats lägga ned direkt efter förhör med målsäganden. Man har inte ens hört den anklagade, och alltså inte heller kommit igång med insamlande av bevis.

Det finns INGENTING.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Så det fanns inga nakenbilder. Inte heller fanns det någon sexuell posering.

Citat:
"Jag har också fått ta del av bildinnehållet, som målsäganden uppger att hon skickat på begäran av mannen, och kan konstatera att det inte rör sig om nakenbilder. Jag anser inte att de aktuella bilderna utgör sexuell posering och därför har jag i dag lagt ner förundersökningen, säger chefsåklagare Maria Sterup i ett pressmeddelande."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...bali-laggs-ned
Citat:
– Jag anser inte att de aktuella bilderna utgör sexuell posering och därför har jag i dag lagt ner förundersökningen, säger åklagare Maria Sterup på Särskilda åklagarkammaren.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...f-bali-nedlagd

Att det skulle ha funnits nakenbilder var alltså helt påhittat.
Citera
2021-10-01, 10:55
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hanif, vi all vet att du läser denna tråd. Snälla, ge igen utan dess like på de som har förstört för dig. Gå all in orten typ.
inte så smart att gå till attack i hans situation. han borde visa sig ödmjuk och förstående för folks suskgubberädsla. han är politiker och förväntas vara professionell och inte agera som en vingklippt offerkofta alá Virtanen. Det är inte snyggt. Vi vet alla han runkat till dessa påklädda bilder av tjejen, men det är inget som går att leda i bevis, så bara att lägga ner.
Citera
2021-10-01, 10:55
Medlem
Finns det något FUP som publicerats någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in