2021-10-01, 11:43
Bannlyst
” Åklagaren har fått del av en av de två bilder som målsäganden uppger sig ha skickat på begäran av mannen samt fått en detaljbeskrivning av den andra bilden.
Det kan då konstateras att det inte är frågan om nakenbilder.

Fråga är om bilderna och omständigheterna kring dessa kan utgöra brottet utnyttjande av barn för sexuell posering.
För att det ska vara frågan om sexuell posering i den mening som avses i lagtexten krävs att det antingen är frågan om medverkande i eller utförande av sexuell handling eller ohöljd exponering av sexuell innebörd.

Handlingen ska för en vuxen person ha en klar och otvetydig sexuell karaktär (se prop 2004/05:45 s 146).
Aktuella bilder kan ej anses utgöra sexuell posering. Förundersökningen ska därför avslutas/läggas ner, då det numera saknas anledning anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats.”

👮🏽‍♀️👏👏👏✌️🇸🇪
Citera
2021-10-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Det finns många som pekat ut honom som pedofil, våldtäktsman och allt annat möjligt. Det är förtal. Är du en av dom kanske?

Jag struntar i dina infantila påhopp.

Jag gillar inte HB. Men jag tror han är smartare* än EB och gör som kungen. Det är dags att vänta blad och gå vidare. Dessutom faller förtal oftast under enskilt åtal. HB vill inte riskera kostnaderna, tiden och att något kommer upp som är dåligt för hans image. Dessutom det viktigaste för honom nu är att komma högt upp på M lista av valbara kandidater. Vi vet ju inte vad partiet kommer att säga. De kan ju fortfarande tycka det är olämpligt beteende

*Eller hans Flickvän är smartare.

PS Jag tycker HB var smart att säga att det skulle anmälas.
Citera
2021-10-01, 11:44
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Tror inte ens han har bett om några bilder överhuvudtaget. Det är bara vad den här lögnerskan hävdar har skett.
Precis. Mer troligt att han sa upp kontakten när hon började skicka påklädda bilder för att lura honom i en fälla.
Citera
2021-10-01, 11:45
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Han blev inte ens kallad till förhör?! Detta understryker EXAKT det jag tidigare skrivit i denna tråden: dagens unga tjejer tror att det är en mänsklig rättighet att intr bli raggade på. Väx upp för helvete. Förstöra hela hans karriär för denna lilla skiten. Usch.
Jag skulle snarare säga att det understryker hur dåligt underbyggd anklagelsen är.

Det är givetvis den vanliga ordningen att först förhöra anklagare och sedan låta den anklagade bemöta detta — denna ordning för att det ö. h. t. ska finnas något att bemöta.

I det här fallet har man kunnat avfärda anklagelsen redan vid första steget.
Citera
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Väntat, ja. Betyder det att det var fel?

Varför ska man stå upp för någon innan polisutredningen är färdig?

Nu, när de vet att det inte finns någon grund, bör de stå upp för honom. Men att man är del av ett parti gör ju på inget vis att man ska ha automatiskt skydd och uppbackning av dem när man anklagas för något.

De startade med hög svansföring en ”egen utredning”.

De kunde väl sagt ngt mer?
”Detta är för rörigt, vi får avvakta rättslig prövning men utesluter varken att anklagelserna är sanna eller att detta är ett sabotage mot Balis karriär”.

Istället har de kastat honom under bussen helt.

De visste såklart tidigt att detta var grundlöst.

Om han nu varit en sån kladdis/våldtäktsman/pedofil, var är alla andra vittnen? Måste finnas fler?

Men alla är tysta eftersom det inte stämmer.
Citera
Bannlyst
” Åklagaren har fått del av en av de två bilder som målsäganden uppger sig ha skickat på begäran av mannen samt fått en detaljbeskrivning av den andra bilden.
Det kan då konstateras att det inte är frågan om nakenbilder.

Fråga är om bilderna och omständigheterna kring dessa kan utgöra brottet utnyttjande av barn för sexuell posering.
För att det ska vara frågan om sexuell posering i den mening som avses i lagtexten krävs att det antingen är frågan om medverkande i eller utförande av sexuell handling eller ohöljd exponering av sexuell innebörd.

Handlingen ska för en vuxen person ha en klar och otvetydig sexuell karaktär (se prop 2004/05:45 s 146).
Aktuella bilder kan ej anses utgöra sexuell posering. Förundersökningen ska därför avslutas/läggas ner, då det numera saknas anledning anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats.”
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Åklagaren Ridefixer kommenterar den nedlagda förundersökningen:

Ridefixer @FixerRide

Dagens besked om att fu är nedlagd mot @hanifbali visar vikten av att inte döma en person på förhand, oavsett vilken aversion man har mot denne. Låt rättsväsendet utreda, inte folkdomstolen på sociala medier.

Bör inte heller skuldbelägga ngn som anser sig vara utsatt för brott.

https://twitter.com/FixerRide/status...637509443584#m
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Att notera är att FU lades ner utan att man hade förhört Hanif Bali.

Precis. Det flickan hade att komma med var noll och intet, och åklagaren satte stopp för slöseriet med allmänna medel genom att lägga ned förundersökningen där.

Nu hoppas jag (antagligen förgäves) att medierna jagar flickan och de som uppmuntrat henne att starta den här cirkusen för detta har redan kostat det allmänna en massa tid och pengar.
Citera
Medlem
Hanif är ju körd oavsett vad , ingen kan ha karriär efter något sådant i dagens klimat
Citera
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Precis. Mer troligt att han sa upp kontakten när hon började skicka påklädda bilder för att lura honom i en fälla.
Det har ingenstans framkommit att några bilder skickats.
Citera
2021-10-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ska du erkänna att Hanif Bali inte har samma sexuella läggning som du nu när åklagaren lagt ner målet eller ljög du när du skrev detta?
Vaffan svamlar du om?
Finns ingenstans någonting som överhuvudtaget ens antyder att han skulle vara oskyldigt till att försöka knulla den stackars flickan. Tvärtom är det bevisat bortom allt rimligt tvivel.

Att han inte gjort sig skyldig till något brott är en helt annan sak.
Vad ska jag säga? "Grattis Hanif, det är inte olagligt att försöka knulla småflickor, you go, alpha!"?

Citera
2021-10-01, 11:46
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Jag skulle snarare säga att det understryker hur dåligt underbyggd anklagelsen är.

Det är givetvis den vanliga ordningen att först förhöra anklagare och sedan låta den anklagade bemöta detta — denna ordning för att det ö. h. t. ska finnas något att bemöta.

I det här fallet har man kunnat avfärda anklagelsen redan vid första steget.

Exakt.
”Målsägande” har givit sin version varpå åklagaren frågar:

”Vilket brott menar du att han behått?”

Han har raggat på mig.

”Men det är inte olagligt”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in