2021-10-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jaha, då lades förundersökningen ned. Till er som anklagat Bali för en massa saker, ska ni passa på att be om ursäkt nu? Visa lite ånger och heder samtidigt?
Det kommer du aldrig att få. Vi vet ju alla att anledningen till att vänstermänniskor blev så lyckliga över detta var för att de i grunden vet att de inte kan vinna debatter i sakfrågor mot högern (då menar jag all höger, från marknadsliberalism till konservatism) och därför blir de helt till sig i herrtrosorna när de kan utföra karaktärsmord istället.

Hur vet jag detta? Försök debattera sakligt om lafferkurvan eller hur Sveriges höga skatter inte lett till en bättre välfärd så får du se. Och detta är anledningen till att vänstern aldrig kommer växa sig speciellt starta, och varför jag aldrig är speciellt orolig för en kommande eventuell vänstervåg.
Citera
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Det har ingenstans framkommit att några bilder skickats.
Jo det har det och de var ej sexuella.
Citera
Medlem
BIB3ls avatar
Vet vi om hon fick snaska Hanif-kotte?
Citera
2021-10-01, 11:47
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Åklagaren säger att det förekommer bilder så HB är tyvärr politisk körd.
Det är mer än läxläsning med en 15 åring.
Åklagaren säger att bilderna inte rör sig om sexuell posering, så varför skulle det innebära att han är ”körd”?

Fast fortfarande något skumt att HB bjuder hem en 15-17 åring för läxhjälp på tu man hand. Om hon är snygg så anar jag ändå lite ugglor i mossen.
Citera
2021-10-01, 11:49
Avstängd
Jenshalls avatar
Spännande nu se om det blir som med Martin Timell. Nedlagt och friad men ändå dömd i folkets ögon eller om Hanif kommer tillbaka ännu starkare.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Så det fanns varken nakenbilder eller sexuell posering:

Citat:
"Jag har också fått ta del av bildinnehållet, som målsäganden uppger att hon skickat på begäran av mannen, och kan konstatera att det inte rör sig om nakenbilder. Jag anser inte att de aktuella bilderna utgör sexuell posering och därför har jag i dag lagt ner förundersökningen, säger chefsåklagare Maria Sterup i ett pressmeddelande."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...bali-laggs-ned

Man undrar lite varför tjejen polisanmälde Hanif Bali? För vad?

Eller var själva polisanmälan själva syftet?

Även om man är helt oskyldig, så ser det ju inte bra ut att få en polisanmälan mot sig själv.

Men Hanif Bali är tuff. Förhoppningsvis så reder han ut detta och kommer tillbaka - mer ilsken än någonsin.
Senast redigerad av -Info- 2021-10-01 kl. 11:52.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Frågan är. Han hade alltså bett om bilder? Men de han fick var inte av sexuellkaraktär?

Vi kan utgå ifrån att Bali inte har bett om några bilder av sexuellt slag. Då hade han garanterat blivit åtalad. Nu blev han inte ens kallad till förhör vad jag förstod det som.
Citera
2021-10-01, 11:50
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
De startade med hög svansföring en ”egen utredning”.

De kunde väl sagt ngt mer?
”Detta är för rörigt, vi får avvakta rättslig prövning men utesluter varken att anklagelserna är sanna eller att detta är ett sabotage mot Balis karriär”.

Istället har de kastat honom under bussen helt.

De visste såklart tidigt att detta var grundlöst.

Om han nu varit en sån kladdis/våldtäktsman/pedofil, var är alla andra vittnen? Måste finnas fler?

Men alla är tysta eftersom det inte stämmer.
Hur skulle (M) kunna motbevisa ett negativ? De har ju gjort en utredning och kommit fram till att det inte finns grund i påståendet, baserat på den info de har.

Skulle de gå ut och slå på stora trumman om att HB är oskyldig skulle de se rätt dumma ut om det framkom sexkonversationer i polisutredningen.
Citera
2021-10-01, 11:51
Medlem
Att Hanif Bali frias utan att ens tas till förhör gör att det stinker komplott.

Bara att hon börjar må dåligt över nakenbilder som aldrig skickats - precis när M ska skicka ut kandidater inför valet är för genomskinligt.

Man ville helt enkelt skada Bali. Det har man kanske gjort. Blir intressant hur detta utvecklar sig.
Citera
2021-10-01, 11:51
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så det fanns varken nakenbilder eller sexuell posering:

Man undrar lite varför tjejen polisanmälde Hanif Bali? För vad?

Eller var själva polisanmälan själva syftet?

Även om man är helt oskyldig, så ser det ju inte bra ut att få en polisanmälan mot sig själv. Men Hanif Bali är tuff. Förhoppningsvis så reder han ut detta och kommer tillbaka - mer ilsken än någonsin.

Jag kan tänka mig att det har arrangerats som en fälla. Att hans fiender inom politiken vill politiskt röja honom ur vägen.
Citera
2021-10-01, 11:53
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Jo det har det och de var ej sexuella.
Nej. Var framkommer det att bilder skickats?
Menar du hennes egen utsago?
Citera
2021-10-01, 11:53
Medlem
mr.demons avatar
Undrar om mupp Jan nu kommer att återställa bilderna på sin insta när han umgås med Hanif?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in