Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-01, 17:24
Medlem
Huruvida skäl för allmänt åtal föreligger eller inte har jag ingen åsikt om. Men detta är ett solklart fall av ingen rök utan eld. Hanif kommer för resten av sin karriär bli ihågkommen som Pedo Bali.
Citera
2021-10-01, 17:25
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja fast han ville det fram tills den här pinsamma affären uppdagades och nu får han inte längre.

Fast Moderaterna vill nog helst inte behöva peta honom offentligt eftersom det blir ett sådant himla gnäll
från hans högljudda anhängare som tror att han är frälsare och Jesus i egen hög person.

Därför har Moderaterna och partiledningen nog fört en diskret dialog med Hanif Bali och
uttryckt en önskan om att han självmant helst bör låta bli att ställa upp för nästa mandatperiod.
Hur vet du att han inte får? Han finns ju med på listorna så de har inte petat honom. Det är ju han själv som väljer att hoppa av.

Du sitter väl inte och hittar på?
Citera
2021-10-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Källa på det eller ljuger du igen?

Jag har i och för sig väntat ganska länge på en källa som kan bekräfta dina beskyllningar emot åklagaren.

Du har hela tiden bestämt hävdat att åklagaren ingick i en komplott och konspiration med syftet att
försöka skada Hanif Bali och att hon skulle åtala honom utan bevis.

Det visade ju sig att du var helt ute och cyklade och att åklagaren hanterade fallet helt enligt reglerna.
Citera
2021-10-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Hur vet du att han inte får? Han finns ju med på listorna så de har inte petat honom. Det är ju han själv som väljer att hoppa av.

Du sitter väl inte och hittar på?

Jag utgår från det Hanif Bali själv alldeles nyss skrev i sitt eget Facebook inlägg som publicerades alldeles nyss.

Jag får hoppas och utgå ifrån att Hanif Bali inte hittar på saker där, som du tycks tro,
för då skulle han ju bara gräva sin egen grop djupare.

Hanif Bali skriver ju där själv, faktiskt väldigt tydligt, i klartext, att det finns många krafter inom Moderaterna
som helst inte ser att han ställer upp för ytterligare en mandatperiod som riksdagsledamot.

De krafterna har givetvis funnits sedan långt innan, men har blivit betydligt starkare efter den här affären.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-01 kl. 17:32.
Citera
2021-10-01, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ja alltså, jag trodde ju det var en härskarteknik, att du medvetet missförstod, sånt trams svarar jag inte på, finns ingen anledning. Men jag inser nu att du på riktigt inte förstod kontexten, därför förklarade jag.
Lägg av! Det handlar om att du visst brydde dig och ville rentvå ig. Men sorry, det finns på Internet...
Citera
2021-10-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nu finns det ju inte som säger att han inte är en snuskgubbe.
Det finns inget som säger att du inte är en snuskgubbe.
Citera
2021-10-01, 17:32
Medlem
MrLevaLivets avatar
Tydligen har Bali skrivit nu på Facebook att han inte kommer vara med i nästa val, har inte Facebook, kan någon lägga upp en skärmdump?
Citera
2021-10-01, 17:33
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag har i och för sig väntat ganska länge på en källa som kan bekräfta dina beskyllningar emot åklagaren.

Du har hela tiden bestämt hävdat att åklagaren ingick i en komplott och konspiration med syftet att
försöka skada Hanif Bali och att hon skulle åtala honom utan bevis.

Det visade ju sig att du var helt ute och cyklade och att åklagaren hanterade fallet helt enligt reglerna.

Så du hade ingen källa för din lögn alltså, som vanligt.

Du ljuger istället igen, jag har inte hävdat att åklagaren ingick i komplotten men däremot att åklagarna ofta är woke och agerar efter det. Detta ser du också på hur lång tid det tog för åklagaren att konstatera att bilden inte var sexuell.
Citera
2021-10-01, 17:34
Medlem
Intressant att dom fortfarande är vänner på Facebook
Citera
2021-10-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Så du hade ingen källa för din lögn alltså, som vanligt.

Du ljuger istället igen, jag har inte hävdat att åklagaren ingick i komplotten men däremot att åklagarna ofta är woke och agerar efter det. Detta ser du också på hur lång tid det tog för åklagaren att konstatera att bilden inte var sexuell.

Ja fast källan är ju Hanif Bali själv och hans eget Facebook inlägg, du menar att han där far med osanning?

Hanif Bali skriver själv, rakt ut, i klartext, i sitt Facebook inlägg att många inom Moderaterna
anser att han inte bör ställa upp för ytterligare en mandatperiod som riksdagsledamot.

Jag har ingen anledning att tro att Hanif Bali far med osanning på just den punkten,
för det finns nog många inom Moderaterna som med all rätta betvivlar hans lämplighet och omdöme.
Citera
2021-10-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Gjort vad, hjälpt henne med läxorna? Hon påstår att hon skickat nakenbilder, vilket åklagaren säger inte stämmer.
Att han skickat bilder som var sexuella men inte så pass att det var brottsligt eller kunde räknas som nakenbilder. Dessutom bjudit hem flickan för Netflix och chill.
Citera
2021-10-01, 17:37
Medlem
***s avatar
Citat:
Jag utgår från det Hanif Bali själv alldeles nyss skrev i sitt eget Facebook inlägg som publicerades alldeles nyss.

Jag får hoppas och utgå ifrån att Hanif Bali inte hittar på saker där, som du tycks tro,
för då skulle han ju bara gräva sin egen grop djupare.

Hanif Bali skriver ju där själv, faktiskt väldigt tydligt, i klartext, att det finns många krafter inom Moderaterna
som helst inte ser att han ställer upp för ytterligare en mandatperiod som riksdagsledamot.

De krafterna har givetvis funnits sedan långt innan, men har blivit betydligt starkare efter den här affären.
Vad har det med "får" att göra? Är han petad av partiet eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in