2021-10-01, 18:48
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Visste att de var äckliga fittor som låg bakom det här helt utan underlag endast för att försöka sänka Bali.

Så uppenbart nu när åtalet lades ner.

Hoppas att det kommer fram vilka som gjorde anmälan så man kan hänga ut dem offentligt så man kan pissa på dem.

Bali ville själv att någon skulle göra en anmälan, så att han kunde försvara sig mot anklagelserna. Nu behövde han inte ens göra det, eftersom det lades ner.
Citera
2021-10-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Och hon blev förtjust i honom (hon då 16, han då 32) men han avböjde eftersom han hade flickvän.
Hahaha en normalt funtad person hade avböjt pga hennes ålder i första hand....
Citera
2021-10-01, 18:49
Medlem
Så HB kandiderar inte till riksdagen nästa val. Mission accomplished. Få bort HB.
Citera
2021-10-01, 18:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det är ju det som den här tråden handlar om. Jag behöver ju inte fråga honom, han har ju redan gått ut och sagt att det inte stämmer. Många med mig tror ju inte att det stämmer helt.

Men om du inte är intresserad av huruvida han gjort något fel eller inte, varför är du här? Bara för att slå på autisttrumman och försvara honom?
*gapar i stum förvåning*

¹ tjejen påhejad av hennes SSU-snubbe går all in för att sänka HB
² HB ber tjejen polisanmäla så han kan rentvå sitt namn
³ tjejen polisanmäler efter att ha fört dom via skvaller
⁴ hela utredningen läggs ner pga att inget brottsligt utförts, HB rentvår sitt namn, men tack vare er vänsterpatrask så är hans anseende förevigt skadat

.. . Och du vill alltså FORTSÄTTA diskussionen för att... du "inte tror den stämmer helt"?

Som jag sa tidigare. INGEN SKAM I KROPPEN.
Citera
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Jag reagerar på att åklagarens utlåtande. Bilderna var inte av sexuell karaktär därför frias han.
Varför kommenterar åklagaren det ens om han inte efterfrågat nakenbilder?

Ska vem som helst skicka nakenbilder till honom utan efterfrågan och sen anklaga honom för grooming?
Bra poäng. Brottet bör ju vara att han efterfrågat nakenbilder, inte huruvida han fått några eller ej.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Funkar om en kvinna gör det men om en man gör det fälls han för sexuella trakasserier,
Yup.
Citera
2021-10-01, 18:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Utan efterfrågan?
Det SKA inte, BÖR inte gå, men tekniskt sett, så, om det hade varit fallet i HB's fall så hade hon/de lyckats.
Citera
2021-10-01, 18:53
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Så HB kandiderar inte till riksdagen nästa val. Mission accomplished. Få bort HB.

Yes, Kristersson, Bildt m.fl gnuggar händerna av förtjusning.
Nu behöver inte den moderata partiledningen längre oroa sig över vad Bali ska twittra om nästa gång.
Citera
2021-10-01, 18:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hahaha en normalt funtad person hade avböjt pga hennes ålder i första hand....
Det gjorde han säkert också, jag kommer inte ihåg alla detaljer! Hursomhelst är byxmyndighetsåldern 15, tycka vad man vill om det.
Citera
2021-10-01, 19:00
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det SKA inte, BÖR inte gå, men tekniskt sett, så, om det hade varit fallet i HB's fall så hade hon/de lyckats.
Vad anmäler man då honom för, "Jag vill göra en anmälan om att jag visat fittan för en kille som inte ens ville se den."

Låter helt orimligt.
Citera
2021-10-01, 19:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Vad anmäler man då honom för, "Jag vill göra en anmälan om att jag visat fittan för en kille som inte ens ville se den."

Låter helt orimligt.
Den här flickan har ju bara visat upp bilderna hon skickat till HB. Så om hon hade skickat nakenbilder utan att han bad om dem så hade de kunnat användas som bevis.
Citera
2021-10-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Han behöver inte längre Riksdagen efter denna mandatperiod. Då har han suttit tre mandatperioder och får pension från Riksdagen, samtidigt som han kan göra annat som egen företagare utan att ta ut lön. Men det är nästan ett år till nästa val och mycket hinner hända tills det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in