Citat:
Ursprungligen postat av
Jus-sanguinis
Det är väldigt märkligt att mena att man är utsatt för ett allvarligt brott och släppa den nyheten nu när valet till vilka som är riksdagsledamotskandidater till nästa år håller på att förberedas och ställa upp i intervjuer men inte vill lämna en juridiskt bindande "detta menar jag är brottet jag utsattes för"-försäkran genom att göra en polisanmälan.
Det gör nästan situationen ännu märkligare.
Visst, eller så är situationen inte alls märklig egentligen. Eftersom vi som utomstående varken har insyn i den nu nedlagda förundersökningen eller den interna utredning som gjordes av moderaterna kan vi väl bara gissa vad som faktiskt försiggått bakom kulisserna.
Personligen _gissar_ jag att tjejen i fråga känt sig ratad av Bali eller blivit sur på honom av någon annan anledning och gnällt till andra om det, vilket vissa av dessa andra sett som ett lysande tillfälle att "sätta dit" Bali och bli av med honom som politiker.
Så, lyckades man? Ptja, halvt kanske. Man skadade helt klart Balis karriär, åtminstone tillfälligt, men samtidigt sköt man sin egen trovärdighet i sank och risken (för de som ogillar Bali) är att han i och med den nedlagda förundersökningen framstår som det egentliga offret i hela den här härvan.