2021-08-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Jepp, viktigt ppekande som stter saker i ett begripligare sammanhang. Uigurerna kom frn nuvarande Mongoliet dr de frlorade ett slag mot turkkirgiser 840 varp de skte sig till de brdiga omrdena i Tarim-snkan i nuvarande Xinjiang vilka de ervrade frn indoeuropeiska tochariska stammar. De bl och grna gonen, de blonda och rda hrfrgerna och andra europeiska drag man fortfarande kan se i dessa omrden hrstammar frn de tochariska damerna. Det finns ett antal vlbevarade tochariska mumier i Xinjiang vars DNA har studerats och som bekrftar den uigurska invasionen och inslaget av indoeuropeiska gener.

Tack fr informationen. Undrade just hur de muslimska folken hamnade i Xinjiang.
Citera
2021-08-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Tack fr informationen. Undrade just hur de muslimska folken hamnade i Xinjiang.

Ingen orsak, men jag tror Islam kom frst ett par hundra r senare till dessa omrden och folk. I mitten p 600 talet om jag minns rtt.
Citera
2021-08-21, 12:11
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Det finns obegrnsat med vittnesml frn mnniskor som lyckats fly frn Folkmordsdiktaturen Kommunistkinas koncentrationslger, och sedan vidare till Kazakhstan, som grnsar till stturkestan (som kolonialmakten Folkmordsdiktaturen Kommunistkina kallar fr "Xinjiang", "Nya grnsen", p klassiskt kolonialmanr).

Nej det finns det inte. Publicera lnkar hr d med trovrdiga vittnesml.

Bertta ven hur ett "obegrnsat antal mnniskor" lyckas fly till vst frn koncentrationslger.

Hr du inte hur dumt det lter? Lol!

Citat:
Det finns ocks obegrnsat med satellitbilder, som visar att p just de platser som de flyende pekar ut som koncentrationslger, har en vldig nybyggnation skett av lgerliknande baracker omringade av hga murar med vakttorn. Exakt p s vis som skedde nr nazisterna byggde Auschwitz och andra koncentrationslger.

Visa en massa satellitbilder som bevisar att det handlar om koncentrationslger.

Citat:
Kina r dessutom en totalitr polisstat, med obegrnsade mjligheter fr skerhetspolisen att gripa, sprra in, tortera och dda alla med komprometterande och knslig information, som riskerar att stlla det envldiga Kommunistpartiet i negativ dager.

Man sprrar inte in folk som talar illa om partiet. Vad har folk som talar illa om partiet att gra med ett folkmord p en minoritet? Du menar att det presumtiva folkmordet har att gra med att uigurer talar illa om kommunistpartiet? Det finns 55 olika minoritet i Kina, men det r bara Uigurer som straffas fr att de talar illa om partiet? Eller var r logiken?

Citat:
Du svarade inte p frgan: Vad har folkmordet i Xinjiang att gra, med antalet mobiltelefoner i Kina?

Jo, det gjorde jag. Anvnd hjrnan. Tnk.
Citera
2021-08-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Jo, det gjorde jag.

Nej, det gjorde du inte. Och du har nu misslyckats att gra s fr andra gngen.

Drfr gr det inte att sluta sig till ngot annat, n att du saknar svar p frgan.

Citat:
Vad har folk som talar illa om partiet att gra med ett folkmord p en minoritet?

Du tror inte att avslja komprometterande och knslig information om det pgende folkmordet i Xinjiang, riskerar att stlla det envldiga Kommunistpartiet i negativ dager? Anvnd hjrnan. Tnk.
Senast redigerad av RepublikenTaiwan 2021-08-21 kl. 14:25.
Citera
2021-10-03, 14:09
Medlem
MasterBaits avatar
Mycket bra sammanfattning av hur USA finansierar Uiguriska extremister och separatister fr att ljuga om USA:s phittade genocide i Xinjiang:

https://youtu.be/Qt9G0p0dqYU

All fakta och alla kllor finns i description.

Mycket bra kanal verlag, The New Atlas, innehavaren r en f.d U.S. Marine som sett p nra hll och varit med om snt som militren faktiskt gjort. Drefter har han bott i Thailand och bl.a. sett p nra hll stridigheter och attacker i Thailand utfrda av grupper som finansieras av USA. Han gr bl.a igenom olika lnder och presenterar bevis p USA:s inblandning i konflikter och politik.
Citera
2021-10-03, 16:29
Medlem
Citat:
Mycket bra sammanfattning av hur USA finansierar Uiguriska extremister och separatister fr att ljuga om USA:s phittade genocide i Xinjiang:

https://youtu.be/Qt9G0p0dqYU

All fakta och alla kllor finns i description.

Mycket bra kanal verlag, The New Atlas, innehavaren r en f.d U.S. Marine som sett p nra hll och varit med om snt som militren faktiskt gjort. Drefter har han bott i Thailand och bl.a. sett p nra hll stridigheter och attacker i Thailand utfrda av grupper som finansieras av USA. Han gr bl.a igenom olika lnder och presenterar bevis p USA:s inblandning i konflikter och politik.
Jag har tittat p hans video dr han vssar mot SerpentZA och konstaterar att han r en hgls tankie som inte tillfr en vuxen diskussion ngot alls. En propagandist som fantiserar om kinesiskt vrldsherravlde. Snark.
Citera
2021-10-03, 16:59
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag har tittat p hans video dr han vssar mot SerpentZA och konstaterar att han r en hgls tankie som inte tillfr en vuxen diskussion ngot alls.

Uppriktigt sagt bryr jag mig inte om deras personligheter, enbart fakta och vad som r sant. Den person jag hnvisar till r en person som anvnder kllor och delar dom. I videon hittar du material direkt frn USA:s egna myndigheter och organisationer. Sen kan SerpentZA spy ut sig hur mycket rasistisk galla ver kineser som han vill, men det ndrar inte vad som r sant.
Citera
2021-10-03, 18:41
Medlem
Citat:
Uppriktigt sagt bryr jag mig inte om deras personligheter, enbart fakta och vad som r sant. Den person jag hnvisar till r en person som anvnder kllor och delar dom. I videon hittar du material direkt frn USA:s egna myndigheter och organisationer. Sen kan SerpentZA spy ut sig hur mycket rasistisk galla ver kineser som han vill, men det ndrar inte vad som r sant.
Ja, han lyckas bevisa att NED finansierar organisationen som arrangerar UT. Och? P vilket stt motbevisar det Kinas uppenbara vergrepp i Xinjiang? Jag noterar fr vrigt att din tankie-hjltes kllor ocks ppekar att Kina mycket riktigt frtrycker och diskriminerar ughurerna - ven innan de brjade kastas i koncentrationslger.
Citera
2021-10-03, 19:14
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Och? P vilket stt motbevisar det Kinas uppenbara vergrepp i Xinjiang?

Vad som tas upp hr om att alla viktiga vittnen i genocide-narrativ r separatister betalda av USA och som ndrar sin historia stup i kvarten, r frvisso inte ett bevis p att det inte sker ngot vergrepp. Det r sant. USA har hittat p flera stt att frska driva sina lgner, ex vis betalat en person vid namn Adrian Zenz att skriva en rapport. Det finns mnga som kritiserar hans frvirrade och motsgelsefulla slutsatser, bl.a hur han pstr att Uigurerna minskat i antal, vilket r hans enda egentliga bevis fr ett genocide, fast sjlv samtidigt visar att Uigurerna faktiskt kat i antal med sina grafer och siffror. Det r ven en rapport frn samma person som anvndes som bevis fr tvngsarbete. Hans egna slutsatser var dock att det inte finns ngra bevis fr tvngsarbete men att man nd borde bojkotta frn Xinjiang.

S nr varken rapporter eller vittnen r trovrdiga och med mnga tveksamheter, hur menar du att vergrepp r uppenbart? Fr att du tycker att det borde vara s eftersom du tror att alla kineser r av naturen onda?

Citat:
Jag noterar fr vrigt att din tankie-hjltes kllor ocks ppekar att Kina mycket riktigt frtrycker och diskriminerar ughurerna - ven innan de brjade kastas i koncentrationslger.

Han nmner att terrorgrupper agerat i Xinjiang, vilket r korrekt. Det handlar allts om jakt p extremister, inte om ett allmnt frtryck av Uigurer eller Xinjiang. Dessa extremister har lika mycket attackerat vanliga Uigurer och andra minoritetsgrupper som Han-kineser.

Vad r ett koncentrationslger enligt dig? Hur menar du att det du uppfattar som koncentrationslger ser ut och skulle anvndas i Xinjiang? :/
Senast redigerad av MasterBait 2021-10-03 kl. 19:18.
Citera
2021-10-03, 19:37
Medlem
Citat:
Han nmner att terrorgrupper agerat i Xinjiang, vilket r korrekt.

Kinas Kommunistparti r en gammal terroristorganisation, och r verksam i stturkestan ("Xinjiang").
Citera
2021-10-03, 19:52
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Kinas Kommunistparti r en gammal terroristorganisation, och r verksam i stturkestan ("Xinjiang").

Hur du vill benmna partiet bryr jag mig inte om. Shang Kai-shek ville bestmma hur mnniskor skulle kl sig och gav ver ledarskapet fr sitt parti till sin son, s republikanerna var inget demokratiskt parti och Taiwan fungerade som ett kejsardme fram till 1980-talet. Till skillnad frn den kejsaren som styrde Taiwan fick inte Mao Zedongs son ngon makt verhuvudtaget och de flesta betraktar honom som en det nolla. Men d var d, nu r nu.

stturkestan r benmningen som Uigurterrorister hittat p fr att de vill ha Xinjiang som sitt eget land. Problemet r dock att det r mongolerna som r ursprungsbefolkningen i Xinjiang och ven Han-kineser bodde dr tidigare n Uigurer.
Citera
2021-10-03, 20:15
Medlem
Citat:
Hur du vill benmna partiet bryr jag mig inte om.

Varfr kommenterar du d?

Citat:
det r mongolerna som r ursprungsbefolkningen i Xinjiang.

Tarim-mumierna hade indo-europeiskt DNA, svitt jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in