2021-10-06, 19:48
Medlem
biverkningar av Covidvaccin, Pfizer
två sprutor tagna..

Under natten värk i armen, dagen efter armen fastnar i all metall jag passerar, sen ringde min farmor från himlen och snackade så .. nu 3 v efter flyger jag till jobbet , ja med mina vingar.

Nej lite ont i armen inget mer...
2021-10-06, 19:49
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
När det kommer till kliniska studier på barn gäller andra regler.
Har aldrig sett en fas1 studie med vuxna där barn inkluderats.

Frågor på det?
Exakt. Det var min poäng.

Fler dumma frågor?
2021-10-06, 19:52
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Fas 1-studier är till för att undersöka säkerheten hos ett läkemedel.

Vet du möjligtvis vad den visade avs biverkningar hos unga?

Sökte på Pfizer och Japan (Flashbacks sökfunktion). Hittade detta!

(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.
2021-10-06, 19:56
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det redovisas inte eftersom det inte är relevant för en Fas 1-studie.

Fler frågor?

Det är relevant om den studerade substansen (I detta fall ett vaccin) rekommenderas till barn.
2021-10-06, 20:50
Medlem
Ok ska bidra med min erfarenhet.

Fick mina sprutor i maj och juni och efter den första hade jag på kvällen lite ont i armen. Nummer två blev jag rejält seg och trött.

Har vaccinerat mig för säsongsinfluensan varje år i över 12års tid. Ibland ytterst sällan blir jag lite trött dagen efter. Inget mer.

Har märk att det är stor skillnad på vilken teknik den som vaccinerar har. Är det en person som är försiktig och tar det sakta har jag mindre ont i armen efteråt.
2021-10-06, 21:23
Medlem
Skojarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Och risken för hjärtkomplikationer ökar efter spruta nummer två. Frågan är då om man med logiska argument kan nasa på befolkningen spruta nummer tre, nu när bara Pfizer står till buds och som har samma biverkningar?
Halvåret är förbi för väldigt många och antikroppsnivåerna är nere på noll.

Israel har redan rapporterat att de sett väldigt lite myokardit efter tredje dosen, och det finns en förklaring bakom det hela om det skulle visa sig vara sant. Nämligen att immunförsvaret inte är aktiverat för respons - samma anledning som den första sprutan varken ger effekt eller myokardit.

Eftersom en tredje booster inte är testad i någon studie så är det inte omöjligt att den är lika ineffektiv som spruta nr 1. Kanske uppgraderas boostersomgången till två injektioner, dvs 3 och 4, om det visar sig nödvändigt.

Akut myokardit är ju en uppenbar och omedelbar biverkning, men mekanismerna bakom blodproppar och koaguleringsproblem verkar vara okända. Frågan är vad som händer i kroppen när man flera gånger per år utsätter den för kemiskt inducerad covidinfektion. Återstår att se hur många som vill vara försökskaniner.

Ändå intressant att Modernas vaccin är i princip tvång i vissa delar av Europa och världen medan den nu är förbjuden i Sverige. Det är många unga som kommer få sätta hälsan till, för att äldre på ålderdomshem eventuellt ska få leva någon månad längre. Historian med svininfluensetragedin har redan upprepat sig även om alla inte ser det ännu.
2021-10-06, 21:29
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Skulle vilja säga att unga löper extremt liten risk att ens bli allvarligt sjuka i Covid-19 medan vaccinen redan på kort sikt visar sig komma med stora negativa effekter och då har vi inte ens funderat på de långsiktiga effekterna.
Det är extremt liten risk för unga att bli allvarligt sjuka av coronavirus, OCH att få svåra bieffekter av vaccinerna. Alarmister i båda läger blåser upp detta, för att nära sina politiska perversioner. Förra våren var det coronan som skulle döda miljoner, nu är det vaccinen. Jag ser fortfarande inga likhögar eller massgravar, och själv har jag inte avlidit av vaccinet, och heller inte någon jag känner. Fyra gånger har jag testat mig för covid-19, och alla gånger har testet kommit åter negativt. Både sjukdomens allvarlighet och vaccinens biverkningar är kraftigt överdrivna.

Vad blir er ursäkt om några år, när merparten av de vaccinerade fortfarande lever och andas? Dröjer digerdöden några år till efter det? Och därtill, när de åren passerat, några år innan vi ser massgravar? Till slut står vi på 2090-talet, och dagens 20-åringar är närmare 90 och börjar avlida. Är det då vaccinens fel?
2021-10-06, 21:38
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Det är extremt liten risk för unga att bli allvarligt sjuka av coronavirus, OCH att få svåra bieffekter av vaccinerna. Alarmister i båda läger blåser upp detta, för att nära sina politiska perversioner. Förra våren var det coronan som skulle döda miljoner, nu är det vaccinen. Jag ser fortfarande inga likhögar eller massgravar, och själv har jag inte avlidit av vaccinet, och heller inte någon jag känner. Fyra gånger har jag testat mig för covid-19, och alla gånger har testet kommit åter negativt. Både sjukdomens allvarlighet och vaccinens biverkningar är kraftigt överdrivna.

Vad blir er ursäkt om några år, när merparten av de vaccinerade fortfarande lever och andas? Dröjer digerdöden några år till efter det? Och därtill, när de åren passerat, några år innan vi ser massgravar? Till slut står vi på 2090-talet, och dagens 20-åringar är närmare 90 och börjar avlida. Är det då vaccinens fel?

Du uppvisar själv ett svart-vitt tänkande i ditt inlägg.

Det är fullt tillräckliga skäl att låta bli vaccin för barn och unga då det 1. Inte genomgått säkerhetspröving för barn. 2. redan efter kort tid visat sig öka risken för myokardit. 3. Barn och unga har risk att bli allvarligt sjuka av covi19 i nivå med säsongsinfluensan. 4. Långtidseffekter är okända. 5. Läkemedelstypen tidigare ej använd.
2021-10-06, 21:40
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:

Studier har visat att mindre än en procent av vaccins biverkningar rapporteras in. Och i detta fallet står det starka narrativet dessutom i vägen.

Unga vaccinerade blir nu allvarligt sjuka och dör men klassas som ovaccinerade för att det inte hunnit gå tre månader sedan sista sprutan etc etc. Olika sjukhus går ut med egen statistik som visar galna siffror, bla en ökning på20% av fall med snabbväxande cancer.

Besök FB-grupper etc som diskuterar biverkningar så ser du en helt annan verklighet än vad som kommuniceras via MSM. Man förbereder redan nu starkt för att mörka effekterna som alla snart ser i sin närhet.

Ta själv en titt bland dina bekanta och se vilka som kommer att få diverse hälsoproblem innan året är slut och för sedan statistik över huruvida de är vaccinerade eller inte. Visst, majoriteten sägs ha tagit sprutorna men du kommer ändå att se en tydlig tendens.

Bland mina bekanta ser jag den tydligt redan nu. Inte lavinartat men jag märker att flera är betydligt tröttare, oskärpta och en aning förvirrade.

Någon mer som tydligt märker av detta hos bekanta?
2021-10-06, 21:45
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Du uppvisar själv ett svart-vitt tänkande i ditt inlägg.

Det är fullt tillräckliga skäl att låta bli vaccin för barn och unga då det 1. Inte genomgått säkerhetspröving för barn. 2. redan efter kort tid visat sig öka risken för myokardit. 3. Barn och unga har risk att bli allvarligt sjuka av covi19 i nivå med säsongsinfluensan. 4. Långtidseffekter är okända. 5. Läkemedelstypen tidigare ej använd.
Riskerna finns, men är extremt ovanligt i förhållande till hur många som vaccinerats. Långtidseffekterna känner vi inte till, men då mig veterligen inga vaccin i världen uppvisar biverkningar efter decennier, finns ingen anledning att tro att dessa vaccin skulle göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Studier har visat att mindre än en procent av vaccins biverkningar rapporteras in. Och i detta fallet står det starka narrativet dessutom i vägen.

Unga vaccinerade blir nu allvarligt sjuka och dör men klassas som ovaccinerade för att det inte hunnit gå tre månader sedan sista sprutan etc etc. Olika sjukhus går ut med egen statistik som visar galna siffror, bla en ökning på20% av fall med snabbväxande cancer.

Besök FB-grupper etc som diskuterar biverkningar så ser du en helt annan verklighet än vad som kommuniceras via MSM. Man förbereder redan nu starkt för att mörka effekterna som alla snart ser i sin närhet.

Ta själv en titt bland dina bekanta och se vilka som kommer att få diverse hälsoproblem innan året är slut och för sedan statistik över huruvida de är vaccinerade eller inte. Visst, majoriteten sägs ha tagit sprutorna men du kommer ändå att se en tydlig tendens.

Bland mina bekanta ser jag den tydligt redan nu. Inte lavinartat men jag märker att flera är betydligt tröttare, oskärpta och en aning förvirrade.

Någon mer som tydligt märker av detta hos bekanta?
Jag vill nog se tillförlitlig statistik innan jag bildar mig en uppfattning kring det du säger. Att besöka Facebookgrupper, och tro att pöbeln där skulle vara ärlig och trovärdig, antyder bara godtrogenhet. Var det inte ni som var skeptiker? Eller litar ni mer på Facebookmorsor än utbildad vårdpersonal?

Alla på mitt jobb är vaccinerade, och ingen har uppvisat något annan biverkning än "ömhet i armen och allmän trött- och orkeslöshet under de närmsta dagarna efter sprutan". Inte ens min chef, som regelbundet tar cellgifter för en sjukdom jag inte minns namnet på (inte cancer) märker något negativt av vaccinet.
2021-10-06, 21:56
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Riskerna finns, men är extremt ovanligt i förhållande till hur många som vaccinerats. Långtidseffekterna känner vi inte till, men då mig veterligen inga vaccin i världen uppvisar biverkningar efter decennier, finns ingen anledning att tro att dessa vaccin skulle göra det.

Jag vill nog se tillförlitlig statistik innan jag bildar mig en uppfattning kring det du säger. Att besöka Facebookgrupper, och tro att pöbeln där skulle vara ärlig och trovärdig, antyder bara godtrogenhet. Var det inte ni som var skeptiker? Eller litar ni mer på Facebookmorsor än utbildad vårdpersonal?

Alla på mitt jobb är vaccinerade, och ingen har uppvisat något annan biverkning än "ömhet i armen och allmän trött- och orkeslöshet under de närmsta dagarna efter sprutan". Inte ens min chef, som regelbundet tar cellgifter för en sjukdom jag inte minns namnet på (inte cancer) märker något negativt av vaccinet.

Du väljer "decennier". Lite kortare än "90-årsåldern" som i inlägget innan iaf.
Varför inte 3 - 4 år? Tolkar ditt svar som retoriskt. Det kanske låter klatschigt men inte för föräldrar eller unga.

Det jag säger står att läsa i officell statistik ang jämförelsen med säsongsinfluensan.

Citat:

Det var ju bra för dina kollegor. Hur många är under 18?
Även om de varit det så säger det ingenting (beroende på hur många tusen kollegor i olika åldrar, kön och hälsotillstånd du har förstås...)
Senast redigerad av StuG 2021-10-06 kl. 22:06.
2021-10-06, 21:58
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:

Riskerna är högst verkliga,
https://www.cdc.gov/vaccines/acip/me...derson-508.pdf
men ingen vet hur effekterna kommer att bli. De som riskerar sina karriärer och ekonomier för att varna för riskerna vet inte. Men inte heller regeringen och våra myndigheter vet, trots att de förmanar folket de tjänar att ta riskerna.

Har man läst på tillräckligt för att förstå ADE så ser man oroväckande tydliga tendenser nu, även om man bara skulle lyssna på narrativet så är de tydliga men MSM och myndigheter informerar givetvis inte om dessa.

Effekterna som varnas för är främst långsiktiga även om kortsiktiga biverkningar nu verkar vara frekventa och dessutom allvarliga.

Läckor som t ex denna nya är anledningen till att man nu pausar:
https://www.youtube.com/watch?v=On5RYFbcxWY
Människor från Pfeizer berättar om hemliga studier då hjärtproblem visat sig vara vanliga hos yngre som vaccinerats etc.

Vill du se statistik kring yngre vaccinerade som dör och blir allvarligt sjuka så ska du inte leta på SVT etc och om du med tillförlitligt menar MSM och myndigheter etc så kan du bespara dig ansträngningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in