Citat:
Ursprungligen postat av
glesbygdslover
Jag vet inte... Det känns som vaccinet som tas fram just nu är ett stressarbete, och alla vet att jobba under stress så blir det misstag. Vill gärna se fler testresultat och så
Jag har inte glömt alla människor som fick narkolepsi från vaccinet mot svininfluensan. Det tycker jag alla ska komma ihåg.
går i exakt samma tankar - är på intet sätt en anti vaxxer, avskyr sådana "det är djävulens sörja och bill gates DNA chip"-människor, men litar inte
ett skit på pfizer et al. svininfluensavaccinet var också tre år gammalt när det användes i sverige (det var designat för att "slå brett" och kunde användas mot diverse influensor) och dessa nya är vadå, mindre än ett år? det är ju nervigt
Citat:
Ursprungligen postat av
krautbrain
De beskrivs ha fått en anafylaktoid reaktion, vilket ofta innebär hudutslag, andningsbesvär och ibland blodtrycksfall. Det är inte samma sak som anafylaktisk chock, som är en akut allergisk reaktion som kan vara dödlig, skriver BBC.
Båda personerna har historiskt haft allvarliga allergiska besvär och bär med sig en adrenalinspruta.
just detta går väl avfärda som ett icke-fall .... folk med abnorm benägenhet till allergisk reakton fick allergisk reaktion .... det kanske är att vänta liksom.