2021-06-11, 10:50
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Phizer, första sprutan; hjärtklappning, yrsel samt feber i 2 dagar sedan gick det över. Spruta nummer 2 kommer jag att ta så tidigt som möjligt på morgonen...
2021-06-11, 11:14
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Är du helt säker på att det var anafylaktisk chock och inte anafylaktisk reaktion? Folk slarvar ofta med uttrycken, men det är faktiskt en enorm skillnad. Anafylaxi betyder i princip bara att det var en allergisk reaktion, det säger ingenting om hur allvarligt det var.
En anafylaktisk chock innefattar medvetslöshet, cirkulationskollaps och hypotoni. Man går inte hem efter ett par timmar efter en anafylaktisk chock.
Att vid en anafylaktisk chock inte tillkalla ambulans borde leda till en Lex Maria.
Alla typer av anafylaxi faller under begreppet anafylaktisk chock. Den kan vara mild, måttlig till allvarlig eller allvarlig. Det finns ingen definition på anafylaxi som säger att vid anafylaxi blir man medvetslös, får cirkulationsbesvär och hypotoni. Det jag råkade ut för var en anafylaktisk chock som resulterade i en våldsam allergisk reaktion med kräkningar, blodtrycksfall och skakningar. Jag vet inte vad som är legio vid den typen av reaktioner, men att befinna sig på en vårdcentral och stå under läkarvård känns som rätt plats. Jag gick hem efter ett par timmar, ja. Däremot blev jag förvånad att jag fick andra sprutan och har läst en del i ämnet sedan dess. https://www.astmaochallergilinjen.se...laktisk-chock/
2021-06-11, 11:33
Medlem
Kulturprofetens avatar
Pfizer ,andra dosen onsdags. Inga biverkningar efter vare sig första eller andra dosen förutom lite öm efter själva sticket. Ömheten satt i ett drygt dygn , själva sticket kändes inte alls. Fick fråga om sköterskan verkligen tryckt in nåt eller om det var fake .
2021-06-11, 13:04
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Så varför tog du vaccinet från första början då? En massa användare här inne har ju varnat för dessa ”vacciner” i snart ett år.

Man får vad man förtjänar här i livet...

Men tack så mycket, det var ju rätt gulligt skrivet. Hur fan skulle jag kunna veta att jag skulle bli så sjuk?
Jag ville informera om vad som hände i min kropp.
2021-06-11, 13:17
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentometer
Men tack så mycket, det var ju rätt gulligt skrivet. Hur fan skulle jag kunna veta att jag skulle bli så sjuk?
Jag ville informera om vad som hände i min kropp.

Det är väl just det som ör grejen. Man visste inte vad man riskerade för bieffekter ändå tar folk vaccinet utan att reflektera.
2021-06-11, 16:30
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det är väl just det som ör grejen. Man visste inte vad man riskerade för bieffekter ändå tar folk vaccinet utan att reflektera.
Alla som vaccineras får ett infoblad med kända biverkningar. Att då påstå att man inte vet om riskerna är ju ren bullshit!

De flesta som kan tänka sig ta vaccinet har ju haft tid på sig innan att kolla upp biverkningar.
Nu är det ju extremt ovanligt med allvarliga biverkningar, vanligtvis är det ju lite ömhet i armen, feber nån dag och liknade. Typ som vid alla andra vacciner.
2021-06-11, 16:39
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentometer
Jag var rejält sjuk 5 veckor under feb/mars med feber, ont i kroppen o en jävla hosta. Tog test som visade negativt. Så jag vet inte om jag hade covid Inte på test men långdraget o jobbigt med massa hosta länge.

Jag hade liknande symptom.
Det tom gick så långt att min granne kände sig tvingad att flytta då hon hörde mig hosta hela tiden!

Gjorde två antikroppstest efter detta. Bägge negativt, trots att jag hade alla symptomen för covid och vanligtvis aldrig blir sjuk.

Min blodgrupp är dock AB+, vilket tydligen(?) inte skall vara lysande i detta fall.
2021-06-11, 18:44
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Alla som vaccineras får ett infoblad med kända biverkningar. Att då påstå att man inte vet om riskerna är ju ren bullshit!

De flesta som kan tänka sig ta vaccinet har ju haft tid på sig innan att kolla upp biverkningar.
Nu är det ju extremt ovanligt med allvarliga biverkningar, vanligtvis är det ju lite ömhet i armen, feber nån dag och liknade. Typ som vid alla andra vacciner.

Det infobladet har INGENTING med riskerna att göra. Du ska vara extremt glad om det enda negativa vaccineringen ger är ont i armen och illamående.

Innan läkemedelsbolagen fått total ansvarsfrihet var de väldigt noga med att samtliga testpersoner skrev under på att de förstått riskerna. De verkliga riskerna.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33113270/

Har just nu två i min bekantskapskrets som vaccinerat sig och DÄREFTER läst på. De har båda riktig ångest nu. Har ni redan vaccinerat er, läs inte på om riskerna efteråt, det går ändå inte att göra ogjort. Har ni levt godtrogna fram till vaccineringen så gör ni klokt i att fortsätta så.
2021-06-11, 20:07
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben

Visste du inte att detta är ett experimentellt vaccin? Man har inte genomgått alla säkerhetwtester utan har släppt det akut så det betyder att det hoppat över flera säkerhetstester. "Emergency use" kallar dom det på engelska. FDA (amerikanska folkhälsomyndigheten) har gått ut och sagt detta.
2021-06-11, 22:58
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Det infobladet har INGENTING med riskerna att göra. Du ska vara extremt glad om det enda negativa vaccineringen ger är ont i armen och illamående.

Jag känner till tiotals släktingar/bekanta som tagit sprutan och ingen har fått några andra men än lite ont i armen. Ska själv ta den nästa vecka. Bor i Finland och här är folket mer benägna att ta sprutan än vad som tycks vara fallet i Sverige, eller så finns "hysterin" bara här på FB?
2021-06-12, 00:54
Medlem
Gnuarns avatar
Tog en cigg igår och fick inte cancer. Foliehattar som tror att röka en torkad växt kan vara farligt.
2021-06-12, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Heart inflammation in young men higher than expected after Pfizer, Moderna vaccines

A higher-than-expected number of young men have experienced heart inflammation after their second dose of the mRNA COVID-19 shots from Pfizer/BioNTech and Moderna, according to data from two vaccine safety monitoring systems, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) said on Thursday.”

https://www.reuters.com/world/us/cdc...19-2021-06-10/

Hade myokardit (hjärtmuskelinflammation) liknande symtom bägge gångerna jag var infekterad med covid 19. Smärta bakom sternum, strålar upp i halsen och över bröstet. Pulsen flyger upp vid minsta aktivitet 120>. För övrigt frisk.

Nu samma sak med vaccinet pzifers (1dos)- myokardit symtom, speciellt vid lite högre aktivitet. Ganska störigt - Så de är bara vila och avvakta helt dos 2.

Verkar dessutom tyvärr vara svårt att upptäcka om det är en mild myokardit hos unga <30 oftast avsaknad av feber. Endast MR-hjärta kommer kunna identifiera detta, ingen lätt sak och få om du inte har avvikande prover, trop, EKG/EKO.

Nåväl får hoppas allt bara är spöken. Men tar inga chanser om symtomen triggas igång vid högre aktivitet. Något förhöjd risk för arytmi och död.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...0iXsZ21x66IXUQ

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32387246/
Senast redigerad av rawjudge 2021-06-12 kl. 03:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in