Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-16, 21:29
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Tack! ☺️ Är något bättre men det går långsamt eftersom jag har/hade så många olika problem. Ett tag var hade jag skyhöga levervärden som tack och lov har börjar gå mot normalt igen.

Ja två olika läkare. En på akuten allra första gången jag sökte dit efter vaccinationen och hade tappat känseln i huden över hela kroppen och sen neurologen som var en överläkare och hade sett liknande ”fall” som jag.

Låter riktigt otäckt.
Vet du om det blev rapporterat till Läkemedelsverket?

Är du sjukskriven för detta?
Senast redigerad av Ravatos 2021-12-16 kl. 21:33.
2021-12-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Låter riktigt otäckt.
Vet du om det blev rapporterat till Läkemedelsverket?

Är du sjukskriven för detta?

Ja det ska vara rapporterat.

Var sjukskriven 100% innan men har nu jobbat 50% sedan några veckor ☺️
2021-12-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av achoooklar
Är det någon som har fått halsbränna/magsaftsreflux efter vaccinet? Jag tog första dosen Pfizer i Oktober och bara någon vecka efter har jag haft en konstant magsaftsreflux. Första veckan den kom så var det hemskt. Kändes som att maten aldrig gick ner riktigt. Tog andra dosen i November och har tyvärr fortfarande halsbränna dagligen. Prövat receptfria läkemedel och det dämpar det bra men får panik då jag nästan aldrig har haft detta skit innan vaccinet. Är förövrigt 24 år man och normalvikt. Behöver ju absolut inte vara på grund av vaccinet men då jag ALDRIG haft problem med detta innan och det helt plötsligt kommer efter vaccinet så blir jag fundersam....

Jag fick det. Med rejäl bröstsmärta som följd. Fick även kostokondrit som fortfarande sitter i.
2021-12-17, 00:51
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Ja det ska vara rapporterat.

Var sjukskriven 100% innan men har nu jobbat 50% sedan några veckor ☺️

Tänker du ta fler doser av vaccinet?

Skönt att du mår litet bättre nu!
2021-12-17, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Tänker du ta fler doser av vaccinet?

Skönt att du mår litet bättre nu!

Tack ☺️ nej iallafall inte i närtid då jag från och till fortfarande är subfebril och är rädd för att må sämre.
2021-12-17, 18:47
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeliciousUS
...
En rapport bedöms som allvarlig om den misstänkta biverkningen är en sådan som, leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse.
...

Det är rutor som ska bockas i. Det står att det går att bocka i flera men för mig gick det inte att kryssa mer än en så det blev den mildaste, kan ju inte veta om det kommer vara bestående även om det är bestående tre veckor senare.
2021-12-18, 20:14
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Fy fan, min farmor såg ut som hon blivi misshandlad av 10 turkar efter vaccinet.

Fullt med blåa utslag i ansiktet.
2021-12-19, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hesus1231
Det här är en gammal kommentar men får jag fråga varför du har tagit vaccin för influensan varje år?

Därför jag tillhör den typen som ofta får influensa.

Och det är en upplevelse jag mer än gärna slipper.
2021-12-19, 09:35
Avstängd
DroidBishops avatar
Hur många är det som känner till detta:

Citat:
Allvarlig rapport
En rapport bedöms som allvarlig om den misstänkta biverkningen är en sådan som, leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse.

Comirnaty - Svenska handlagda rapporter om misstänkta biverkningar Allvarliga: 5,016

Spikevax - Svenska handlagda rapporter om misstänkta biverkningar Allvarliga: 1,168

Vaxzevria - Svenska handlagda rapporter om misstänkta biverkningarAllvarliga: 2,076

Totalt 8260 allvarliga rapporter. Lär ju inte bli mindre med alla boosters. För att inte tala om eventuella långtidseffekter. Förstår folk vilken fruktansvärd säkerhetsprofil det här "vaccinet" har?

"Safe and effective"
2021-12-19, 16:58
Avstängd
DroidBishops avatar
Gjorde en snabb koll på läkemedelsverket och intensivvårdsregistret.

Kollade hur många män i min åldersgrupp (30-39) som har hamnat på IVA med covid, vs hur många som fått allvarlig biverkning av vaccinet. Resultatet är hårresande.

Totalt antal män (30-39) inlagda på IVA med positivt covid-test: 280

Totalt antal män (30-39) med rapporterad allvarlig biverkning från vaccinet: 313

Allvarlig biverkning definieras som:

Citat:

Inga små saker alltså. Märk också att antal IVA inlagda gäller för HELA perioden sedan pandemin startade. Medans den första 30 åringen som fick sitt vaccin inleddes i våras detta år.

Det finns inte en chans i helvetet att jag tar vaccinet. Hur kan man rättfärdiga det med en sådan säkerhetsprofil???

Källor:

https://www.lakemedelsverket.se/sv/c...ner#hmainbody3

https://portal.icuregswe.org/siri/sv.../corona.inrapp

Kan ni hysteriska vaxxister som vill utesluta mig från samhället äntligen hålla tyst nu?
2021-12-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Gjorde en snabb koll på läkemedelsverket och intensivvårdsregistret.

Kollade hur många män i min åldersgrupp (30-39) som har hamnat på IVA med covid, vs hur många som fått allvarlig biverkning av vaccinet. Resultatet är hårresande.

Totalt antal män (30-39) inlagda på IVA med positivt covid-test: 280

Totalt antal män (30-39) med rapporterad allvarlig biverkning från vaccinet: 313

Allvarlig biverkning definieras som:

Inga små saker alltså. Märk också att antal IVA inlagda gäller för HELA perioden sedan pandemin startade. Medans den första 30 åringen som fick sitt vaccin inleddes i våras detta år.

Det finns inte en chans i helvetet att jag tar vaccinet. Hur kan man rättfärdiga det med en sådan säkerhetsprofil???

Källor:

https://www.lakemedelsverket.se/sv/c...ner#hmainbody3

https://portal.icuregswe.org/siri/sv.../corona.inrapp

Kan ni hysteriska vaxxister som vill utesluta mig från samhället äntligen hålla tyst nu?

Det kommer inte hända, för att det skall ske så måste dom göra det svåraste en människa kan göra. Att erkänna för sig själv och andra att dom har haft fel, det klarar bara stora människor med god självinsikt och det verkar dessvärre saknas hos de allra flesta i bägge lägren. Att objektivt ta in information allt eftersom den kommer in verkar vara väldigt svårt och det man bestämt sig för för länge sedan är det man kommer fortsätta slåss för oavsett vad som kommer fram.
2021-12-19, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Hur många är det som känner till detta:

Comirnaty - Svenska handlagda rapporter om misstänkta biverkningar Allvarliga: 5,016

Spikevax - Svenska handlagda rapporter om misstänkta biverkningar Allvarliga: 1,168

Vaxzevria - Svenska handlagda rapporter om misstänkta biverkningarAllvarliga: 2,076

Totalt 8260 allvarliga rapporter. Lär ju inte bli mindre med alla boosters. För att inte tala om eventuella långtidseffekter. Förstår folk vilken fruktansvärd säkerhetsprofil det här "vaccinet" har?

"Safe and effective"
Förstår du att det handlar om rapporterade misstänkta biverkningar och inte bekräftade biverkningar?
Du vet inte om det är 50% eller 10% eller 1% som faktiskt har orsakats av vaccinen.
När det gäller den allra allvarligaste biverkningen (döden) så har man både i Sverige och USA hittat möjliga kopplingar till vaccinen i mindre än 1% av de rapporterade dödsfallen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in