Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-11-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Har en kompis (35 år, kvinna) som tog andra sprutan igår och fick feber på natten. Nu haft rätt hög feber hela dagen till ikväll, trots alvedon. Någon som var med om liknande? Hur lång tid tog det innan febern försvann i så fall?
Väldigt vanligt. Har hört siffror som 33% som blir hemma från jobbet efter sprutan. Därför man vaccinerar sjukhuspersonal i omgångar.
2021-11-03, 23:19
Medlem
Neatlesss avatar
Tog andra dosen Moderna igår och hade några timmar med en jäkla frossa och huvudvärk. Låg under två täcken fullt påklädd och ändå skakade jag. Men nu känns det bättre och armen är knappt öm - vid första dosen så ömmade hela armen i två dagar som ledde till ett par sömnlösa nätter. Förhoppningsvis blir det inte mer än så här. Skönt att ha det gjort.
2021-11-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Tog andra dosen Moderna igår och hade några timmar med en jäkla frossa och huvudvärk. Låg under två täcken fullt påklädd och ändå skakade jag. Men nu känns det bättre och armen är knappt öm - vid första dosen så ömmade hela armen i två dagar som ledde till ett par sömnlösa nätter. Förhoppningsvis blir det inte mer än så här. Skönt att ha det gjort.

Skönt att ha det gjort eller skulle varit skönt att ha det ogjort, det lär tiden utvisa.
Hoppas allt går bra iaf.
2021-11-04, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Har en kompis (35 år, kvinna) som tog andra sprutan igår och fick feber på natten. Nu haft rätt hög feber hela dagen till ikväll, trots alvedon. Någon som var med om liknande? Hur lång tid tog det innan febern försvann i så fall?
Ta INTE Alvedon för allt i världen...ta Treo eller Magnecyl!
Undvik även ibuprofen...detta gäller även vid covid-infektion😳
2021-11-04, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Antal allvarliga biverkningar rapporterade från sjukvården efter vaccinering:
10-19 år: 120st
20-29 år: 474st
30-39 år: 855st
40-49 år: 1006st

En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse.

Antal intensivvårdade efter covidinfektion:
10-19 år: 54st
20-29 år: 215st
30-39 år: 369st
40-49 år: 867st
Av dessa har 80% en eller fler sjukdomar.

Kan inte se hur det är försvarbart att vaccinera yngre friska personer när jag granskar dessa siffror.
Vad säger alla vaccinälskare om detta?
Du har helt rätt!
Många med allvarliga biverkningar...trots mörkertal...så här tidigt i massvaccineringen🤓
2021-11-04, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Skulle inte garva och håna de som fått allvarliga biverkningar...skärp dig idiot!

Jag ser en blå kanin. Hjälp... Jag hånar ingen. De flesta har inte fått allvarliga biverkningar men i de fall det skett är det naturligtvis hemskt.

Flertalet som rapporterat biverkningar handlar om några dagars dåligt mående.
2021-11-04, 03:31
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Antal allvarliga biverkningar rapporterade från sjukvården efter vaccinering:
10-19 år: 120st
20-29 år: 474st
30-39 år: 855st
40-49 år: 1006st

En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse.

Antal intensivvårdade efter covidinfektion:
10-19 år: 54st
20-29 år: 215st
30-39 år: 369st
40-49 år: 867st
Av dessa har 80% en eller fler sjukdomar.

Kan inte se hur det är försvarbart att vaccinera yngre friska personer när jag granskar dessa siffror.
Vad säger alla vaccinälskare om detta?

Var finns källan till ovanstående siffror, och hur har de tagits fram?
2021-11-04, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jag ser en blå kanin. Hjälp... Jag hånar ingen. De flesta har inte fått allvarliga biverkningar men i de fall det skett är det naturligtvis hemskt.

Flertalet som rapporterat biverkningar handlar om några dagars dåligt mående.
Dessa räknas inte som allvarliga biverkningar!
Flertal injekterade med biverkningar rapporter inte ens: ca: 1-10% procent🤫
2021-11-04, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Dessa räknas inte som allvarliga biverkningar!
Flertal injekterade med biverkningar rapporter inte ens: ca: 1-10% procent🤫

Illa om det stämmer men borde det inte finnas större anledning att rapportera vid allvarliga biverkningar?
2021-11-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Illa om det stämmer men borde det inte finnas större anledning att rapportera vid allvarliga biverkningar?

Jo, de riktigt låga siffrorna gäller mindre allvarliga biverkningar (huvudvärk, feber, ömhet vid injektionsstället mm). När det gäller det gäller allvarligare misstänkta biverkningar så går siffrorna upp markant, även om det inte är i närheten av allt som rapporteras.

Och som alltid så måste man särskilja misstänkta biverkningar från bekräftade biverkningar. Något som vaccinskeptiker av någon anledning ofta låter bli att göra. Det verkar finnas en förväntan att vaccinen ska hindra alla former av allvarlig sjukdom och död, oavsett anledning. I alla fall verkar det så med tanke på att man väljer att inte ens nämna att den klart övervägande majoriteten av alla dessa inrapporterade allvarliga misstänkta biverkningar är saker som inträffar hela tiden, även bland den icke vaccinerade delen av befolkningen.

Inrapporterade biverkningar är inte samma sak som en faktisk bekräftade biverkningar.
2021-11-04, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elysians
Väldigt vanligt. Har hört siffror som 33% som blir hemma från jobbet efter sprutan. Därför man vaccinerar sjukhuspersonal i omgångar.

Samma på mitt jobb väldigt många blev sjuka efter sprutan. De fick bl.a feber, yrsel, trötthet och öm i armen efteråt.
2021-11-04, 11:56
Medlem
Snarkarens avatar
Moderna själva erkänner att man kan få problem med hjärtat, dom säger (chansar) att det bara drabbar yngre... Moderna har dessutom dubbelt så hög Procentuell biverkningsrapporterade fall än t.ex. Pfizers vaccin. Mitt råd, ska du ta en påfyllnings spruta ta då inte Modernas. Har du inte tagit någon, fortsätt undvik.
När jag konfronterade en läkare om att få en annat alternativ till Moderna, sa hon att det är Moderna som gäller för mig, det är det som finns på lager.

Folkhälsomyndigheten har beslutat att pausa användningen av Modernas vaccin Spikevax, för alla som är födda 1991 och senare, av försiktighetsskäl. Orsaken är signaler om ökad risk för biverkningar som inflammation på hjärtmuskel eller hjärtsäck. Risken att drabbas är dock väldigt liten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in