Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-16, 16:38
Medlem
Ravatoss avatar
Någon som sitter på tillgång till lite mer statistik än oss andra här?
Jag skulle vilja se lite siffror på denna ICD-10 diagnos:
U12.9 Vaccin mot COVID-19 i terapeutiskt bruk som orsak till ogynnsam effekt

I SIR buntas den ihop under JA37, tillsammans med U8.9, U9.9 och U10.9 (som förövrigt är diagnoserna för "Postcovid").
Senast redigerad av Ravatos 2021-12-16 kl. 16:42.
2021-12-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Låter inte uppmuntrande men förvånar mig faktiskt inte. Känner du dig helt återställd idag? Jag tar inte vaccinet igen. Någon sort. Hela min biologi vägrar. Känner mig sjuk.

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Känner du att du mår helt bra idag, som du gjorde innan du tog sprutan?

Tack för att ni frågar. Jag mådde som sagt väldigt dåligt i tre månader. Därefter blev jag bra över en natt. Väldigt märklig känsla. Efter det har jag haft ett bakslag som höll i sig i fyra dagar. Utöver det känner jag mig helt återställd men vad som pågår inne i min kropp är ju såklart svårt att veta...

Jag vill tillägga att jag har en bakgrund med en autoimmun sjukdom som jag hade för tre år sedan så jag gissar att jag är känsligare än andra för vaccinet.
2021-12-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helvete20
Tack för att ni frågar. Jag mådde som sagt väldigt dåligt i tre månader. Därefter blev jag bra över en natt. Väldigt märklig känsla. Efter det har jag haft ett bakslag som höll i sig i fyra dagar. Utöver det känner jag mig helt återställd men vad som pågår inne i min kropp är ju såklart svårt att veta...

Jag vill tillägga att jag har en bakgrund med en autoimmun sjukdom som jag hade för tre år sedan så jag gissar att jag är känsligare än andra för vaccinet.

Vad skönt att höra, både för dig och mig. Har själv haft hjärtkänningar och ännu värre en känsla av att ha feber utan att termometern visar något. Extremt obehagligt, som att benmärgen brinner i brist på bättre beskrivning.

Vad hade du för symptom?
2021-12-16, 17:26
Medlem
Ny uppdatering hos läkemedelsverket nu!
8260 allvarliga biverkningar
343 misstänkta dödsfall av vaccinet (+4 sen den 9/12)

Allvarlig rapport
En rapport bedöms som allvarlig om den misstänkta biverkningen är en sådan som, leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse.

Är det inga läkare som reagerar på detta???

https://www.lakemedelsverket.se/sv/c...coronavacciner

"Vi arbetar för folk- och djurhälsan "
2021-12-16, 17:37
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeliciousUS

Allvarlig rapport
En rapport bedöms som allvarlig om den misstänkta biverkningen är en sådan som, leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse.

Och man har handlagt 500 rapporter den senaste veckan, medan 912 nya kommit in.
Högen med mörkertal växer alltså till 72 614 st spännande rapporter.
Senast redigerad av Ravatos 2021-12-16 kl. 17:40.
2021-12-16, 20:31
Medlem
Mr.Sifons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeliciousUS

Allvarlig rapport

Förlåt, jag är korkad.. Men vart är siffran med 343 misstänkta dödsfall? Finns det ålder på dessa?
2021-12-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Någon som sitter på tillgång till lite mer statistik än oss andra här?
Jag skulle vilja se lite siffror på denna ICD-10 diagnos:
U12.9 Vaccin mot COVID-19 i terapeutiskt bruk som orsak till ogynnsam effekt

I SIR buntas den ihop under JA37, tillsammans med U8.9, U9.9 och U10.9 (som förövrigt är diagnoserna för "Postcovid").

Inget svar på din fråga men fick en diagnoskoden inskriven i min journal häromdagen. Visste inte att den existerade innan.
2021-12-16, 21:04
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Inget svar på din fråga men fick en diagnoskoden inskriven i min journal häromdagen. Visste inte att den existerade innan.

Jasså, intressant. Vill du berätta vad det handlade om? Helt Ok om inte.
Senast redigerad av Ravatos 2021-12-16 kl. 21:10.
2021-12-16, 21:05
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sifon
Förlåt, jag är korkad.. Men vart är siffran med 343 misstänkta dödsfall? Finns det ålder på dessa?

De finns i PDF-erna, sorterade i åldersgrupper ja. Flest äldre som dött.
Senast redigerad av Ravatos 2021-12-16 kl. 21:08.
2021-12-16, 21:10
Medlem
Citat:
Jasså, intressant. Vad handlade det om då?

Gå in på mina inlägg, skrev en del här för 1-2 månader sedan. Men i korta drag fick jag väldigt många neurologiska besvär efter vaccinationen och har blivit utredd hos neurolog med MR, CT, Lumbalpunktion osv. Inga fynd.
2021-12-16, 21:12
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Gå in på mina inlägg, skrev en del här för 1-2 månader sedan. Men i korta drag fick jag väldigt många neurologiska besvär efter vaccinationen och har blivit utredd hos neurolog med MR, CT, Lumbalpunktion osv. Inga fynd.

Ok. Hoppas du mår bättre nu!
Nämnde läkaren att det nog var vaccinbiverkning?
2021-12-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ok. Hoppas du mår bättre nu!
Nämnde läkaren att det nog var vaccinbiverkning?

Tack! ☺️ Är något bättre men det går långsamt eftersom jag har/hade så många olika problem. Ett tag var hade jag skyhöga levervärden som tack och lov har börjar gå mot normalt igen.

Ja två olika läkare. En på akuten allra första gången jag sökte dit efter vaccinationen och hade tappat känseln i huden över hela kroppen och sen neurologen som var en överläkare och hade sett liknande ”fall” som jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in