Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-16, 15:05
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Har gjort en anmälan om misstänkt biverkning till Läkemedelsverket nu 3 veckor efter första dosen Pfizer. 14 h efter vaccinet fick jag feber och frossa, följande dygn kraftig värk i ögon och huvud, kunde bara ligga och blunda. Kraftig smärta i armen i en vecka. Sjuk från jobb 10 dagar. Har fortfarande huvudvärk, nu nere i skala 5/10, bättre men påtagligt, känner mig deprimerad. Försöker vänta ut det.
2021-12-16, 15:15
Avstängd
DroidBishops avatar
Robert Malone alldeles nyss:
Citat:
This is not normal. These damages are irreversable. Including death. ASK YOURSELF- do you want to take the risk of causing your child to have heart damage after taking a vaccine to prevent a disease that poses minimal risks?

Han bifogar följande länk: https://goodsciencing.com/covid/71-a...er-covid-shot/
2021-12-16, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Har gjort en anmälan om misstänkt biverkning till Läkemedelsverket nu 3 veckor efter första dosen Pfizer. 14 h efter vaccinet fick jag feber och frossa, följande dygn kraftig värk i ögon och huvud, kunde bara ligga och blunda. Kraftig smärta i armen i en vecka. Sjuk från jobb 10 dagar. Har fortfarande huvudvärk, nu nere i skala 5/10, bättre men påtagligt, känner mig deprimerad. Försöker vänta ut det.

Jag hade liknande symptom som du och jag vill inte strö salt i såren men för mig tog det ganska exakt 3 månader att bli helt återställd. Jag väntade också bara ut det. Jag tog aldrig andra dosen och kommer inte göra det heller (aldrig mer). Hur du vill göra får du såklart bestämma själv.
2021-12-16, 15:24
Medlem
PeanutButterJellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag känner två som drabbats av autoimmunsjukdom efter sprutorna.
Har en på jobbet, har tydligen inte blivit bättre sen första dosen i somras. Hoppas hon har anmält biverkningen.
2021-12-16, 15:36
Medlem
PeanutButterJellys avatar
Kollar man www.vigiaccess.org så har antalet rapportade biverkningar ökar med ca 2.23% på lite mer än en vecka. Lite oroande. Nu uppe i 2,739,819st.

Influenza har bara 278,261st.
2021-12-16, 15:43
Medlem
Ravatoss avatar
Enligt läkemedelsverket senaste veckorapport har man hunnit med att handlägga exakt 500 ärenden sen förra veckans rapport, varav 207 av dessa är allvarliga (och tre dödsfall).

Antal inkomna rapporter ökade med 912 jämfört med förra veckan, och är nu uppe i 88 650.
Högen med obehandlade ärenden fortsätter alltså att växa.

Att man inte hör något om detta i media? Arbetsbelastningen på de som handlägger ärendena måste ju vara på aldrig skådade nivåer. Har man anställt folk?
Senast redigerad av Ravatos 2021-12-16 kl. 15:46.
2021-12-16, 15:52
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutButterJelly
Kollar man www.vigiaccess.org så har antalet rapportade biverkningar ökar med ca 2.23% på lite mer än en vecka. Lite oroande. Nu uppe i 2,739,819st.

Influenza har bara 278,261st.

Rätt kul att 392 kvinnor försökt skylla en graviditet på vaccinet.

"Älskling jag lovar att jag inte legat med din kompis, det är vaccinet som gjort mig gravid"

36 personer har rapporterat "Alcohol use" som biverkning,

"Älskling, jag ville inte supa. Men vaccinet gjorde så att jag inte hade någon egen vilja och blev därför dyngrak."

26 personer har rapporterat "Refusal of vaccination" som en biverkning. Que??

21 personer har rapporterat "Job dissatisfaction" som biverkning. Fan den kanske jag kan skriva under på. Det är nog vaccinet som gjort att jag inte trivs så bra på jobbet nu.

11 personer har rapporterat "Economic problem" som en biverkning. Köpt vaccinet på svarta marknaden kanske?

377 personer har rapporterat "Fear of injection" som biverkning. Vad kom först, hönan eller ägget?

3900 personer har fått celluliter efter vaccinering. Haha!

Det är en guldgruva det där.
2021-12-16, 15:52
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helvete20
Jag hade liknande symptom som du och jag vill inte strö salt i såren men för mig tog det ganska exakt 3 månader att bli helt återställd. Jag väntade också bara ut det. Jag tog aldrig andra dosen och kommer inte göra det heller (aldrig mer). Hur du vill göra får du såklart bestämma själv.

Låter inte uppmuntrande men förvånar mig faktiskt inte. Känner du dig helt återställd idag? Jag tar inte vaccinet igen. Någon sort. Hela min biologi vägrar. Känner mig sjuk.
2021-12-16, 16:02
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helvete20

Känner du att du mår helt bra idag, som du gjorde innan du tog sprutan?
2021-12-16, 16:10
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

"Älskling jag lovar att jag inte legat med din kompis, det är vaccinet som gjort mig gravid"

"Älskling, jag ville inte supa. Men vaccinet gjorde så att jag inte hade någon egen vilja och blev därför dyngrak."

21 personer har rapporterat "Job dissatisfaction" som biverkning. Fan den kanske jag kan skriva under på. Det är nog vaccinet som gjort att jag inte trivs så bra på jobbet nu.

11 personer har rapporterat "Economic problem" som en biverkning. Köpt vaccinet på svarta marknaden kanske?

377 personer har rapporterat "Fear of injection" som biverkning. Vad kom först, hönan eller ägget?

Haha, intressant.
Man kanske får fokusera på antalet rapporter som inkommer från vården endast, de lär ju vara seriösa, och antalet är ju ändå mer än illavarslande.
2021-12-16, 16:13
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Fantastiskt underlag för varför man inte blint borde lita på antalet självupplevda biverkningar.
2021-12-16, 16:25
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Fantastiskt underlag för varför man inte blint borde lita på antalet självupplevda biverkningar.

Verkligen, rapporterna från vården räcker gott och väl för att förstå att det förekommer en hel del problem med vaccinerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in