2021-10-08, 08:15
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Tyckte du pratade om emergency use av vaccinen inte allergier och biverkningar?
Jag utgick från det då inte ens DU skulla få för dig att FDA någonstans påstått att något vaccin är "Emergency Approved". Så det var helt enkelt som vanligt; du gjorde bort dig. Igen.
2021-10-08, 08:32
Medlem
utforskarens avatar
Efter vaccinationen (Pfizer) har jag haft konstant ont (ibland mer, oftast mindre) i högerarmen, från axeln och ända ned i fingrarna. Högerhanden är också kall för det mesta, det tar lång tid för den att återfå värme efter att jag varit utomhus.

Tycker också att potensen (i kuken!) har blivit sämre efter att jag fick vaccinet.

Häromdagen kändes det som att jag fick ”näsbränna”, eller hur man ska beskriva det, när jag satt på huk en stund. Ungefär den känslan man får vid en kallsup eller om man får ett hårt slag på näsan.

Kortfattat så känns det som att nåt har hänt med blodcirkulationen i kroppen.

Men det kan ju vara tillfälligheter.

Hoppas man överlever, i alla fall.
2021-10-08, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag utgick från det då inte ens DU skulla få för dig att FDA någonstans påstått att något vaccin är "Emergency Approved". Så det var helt enkelt som vanligt; du gjorde bort dig. Igen.

Hej gå och kolla upp din personlighets syndrom störning... det står ju på deras hemsida att två av vaccinerna är emergency approved

https://www.fda.gov/vaccines-blood-b...ines-explained
2021-10-08, 08:53
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Hej gå och kolla upp din personlighets syndrom störning... det står ju på deras hemsida att två av vaccinerna är emergency approved

Nej, det gör inte det, och det är just det som gör saken så förtvivlat pinsam för dig, något som borde gått upp för dig redan när du läste rubrik och ingress i den artikel du refererar till.

Citat:
Emergency Use Authorization for Vaccines Explained

FDA is globally respected for its scientific standards of vaccine safety, effectiveness and quality. The agency provides scientific and regulatory advice to vaccine developers and undertakes a rigorous evaluation of the scientific information through all phases of clinical trials, which continues after a vaccine has been approved by FDA or authorized for emergency use.

FDA recognizes the gravity of the current public health emergency and the importance of facilitating availability, as soon as possible, of vaccines to prevent COVID-19 - vaccines that the public will trust and have confidence in receiving.

Du har fel. Inget vaccin har blivit nödgodkänt. Men det var således precis som vanligt när du postar...och det vet vi vad det betyder.
2021-10-08, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Det handlar ej om döda i covid. Utan om döda av vaccinbiverkan.

Man skulle kunna tro det, men vad man egentligen kommer fram till är att covid inte är den primära dödsorsaken bland de riktigt gamla och sköra. Kanske inte är en total överraskning, men det är lite intressant att man på något sätt verkar vilja vill få det till att alla vaccinerade som dör (oavsett orsak) dör av vaccinet och att ingen icke vaccinerad dör av något annat än covid. Då får man fram den intressanta siffran att 40x fler dör av vaccinbiverkningar än av covid. Men det krävs alltså en rejäl dos kreativitet för att komma fram till det.

Måste erkänna att jag är lite lätt fascinerad över att folk verkligen anstränger sig för att hitta vinklar för att misskreditera vaccinen. Samtidigt så bara MÅSTE dessa personer vara medvetna om att utgångspunkten i mycket att det de sprider är extremt missvisande - ingen vettig person jämför av misstag på det sätt som jag beskriver här ovan, det är ett aktivt val. Man gör att detta aktiva val fullt medveten om att det man hävdar inte stämmer med verkligheten. DET om något gör mig aningen mörkrädd.
2021-10-08, 12:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Efter vaccinationen (Pfizer) har jag haft konstant ont (ibland mer, oftast mindre) i högerarmen, från axeln och ända ned i fingrarna. Högerhanden är också kall för det mesta, det tar lång tid för den att återfå värme efter att jag varit utomhus.

Tycker också att potensen (i kuken!) har blivit sämre efter att jag fick vaccinet.

Häromdagen kändes det som att jag fick ”näsbränna”, eller hur man ska beskriva det, när jag satt på huk en stund. Ungefär den känslan man får vid en kallsup eller om man får ett hårt slag på näsan.

Hur länge sedan var det du vaccinerade dig, och hur länge har du haft de här symtomen?
2021-10-08, 13:09
Medlem
fittknullares avatar
Tog moderna för någon månad sedan, har börjat få ont i bröstet av och an, känns som hjärtat. Ångrar djupt att jag tog första dosen - kommer inte ta något mer oavsett vad.
2021-10-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren

Ja, det verkar vara ett konstigt vaccin (pfizer) hört flera som har en "brännande" känsla i huden utan att huden blivit röd, bara ett enormt hettande..
2021-10-08, 15:32
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hur länge sedan var det du vaccinerade dig, och hur länge har du haft de här symtomen?

Ca tre veckor sedan andra sprutan, tror jag, och har väl haft problemet med högerarmen sen dess ganska precis.
Lite sämre potens sen den första sprutan, som togs i slutet av juni, har jag för mig.

(Sprutorna togs i vänsterarmen, förövrigt. Men jag antar att alla får den på den sidan?).
2021-10-08, 16:13
Medlem
Okej, nu börjar jag tröttna på en biverkning av Modernas vaccin som inte verkar vilja ge sig. Det är så simpelt som klåda där sprutan togs! Men det var flera veckor sedan nu. Någon annan som upplever samma sak? Jag blev röd runt och det kliade efter sprutan med men kliandet fortsätter komma och gå. 15 sept tog jag sprutan.
2021-10-08, 17:23
Medlem
shoottheelkss avatar
Amerikansk flygvapenläkare varnar piloter för ”hjärtstillestånd” efter vaccinering

Överstelöjtnant Theresa Longs vittnesmål är nu en del i en federal rättegång mot det amerikanska försvarets tvångsvaccineringar.

https://www.nyatider.nu/amerikansk-f...r-vaccinering/
2021-10-08, 17:37
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Wow. Ser att de startar upp en ny utredning ang kopplingen till störda menstriutionscykler. Märkligt. Sverige sa väl att det inte fanns ngt samband? ....

Oj, det låter verkligen som en katastrofal biverkning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in