• 1
  • 2
2021-10-12, 15:41
Avstängd
JajoNej666s avatar
https://live.aftonbladet.se/supernyt...repp.ug5nzx2fs

FN:s människorättsråd UNHRC lägger ned den expertgrupp som utreder övergrepp i det krigshärjade Jemen, efter vad som av icke-statliga organisationer förklarats som intensiva saudiska påtryckningar.

Det här enbart det här visar på att denna värld vi lever i och dom lagar vi följer inte betyder nåt om man är rik..
Citera
2021-10-12, 15:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
https://live.aftonbladet.se/supernyt...repp.ug5nzx2fs

FN:s människorättsråd UNHRC lägger ned den expertgrupp som utreder övergrepp i det krigshärjade Jemen, efter vad som av icke-statliga organisationer förklarats som intensiva saudiska påtryckningar.

Det här enbart det här visar på att denna värld vi lever i och dom lagar vi följer inte betyder nåt om man är rik..

FN är korrupt som bara den.
Citera
2021-10-12, 15:48
Medlem
Farbaute666s avatar
Varför röstade Kina, Ryssland och Indien emot att förnya gruppens mandat? Saudi är ju mer USA-orienterat.
Citera
2021-10-12, 16:00
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Varför röstade Kina, Ryssland och Indien emot att förnya gruppens mandat? Saudi är ju mer USA-orienterat.
Anledningen är oklar för mig men tänker samtidigt att kommunisterna är blod törstiga och vill testa sina nya vapen i Mellanöstern väldigt snart, först Taiwan och sedan Mellanöstern......

Hoppas jag har fel dock.
Putin och Saudi Arabien har väl goda kontakter sedan får man tänka på Kina och oljan från Kuwait, Irak, Iran osv kan ju vara en orsak varför man röstade blint.

Samtidigt tänker jag fan vad liten artikeln som Aftonbladet delade var......
Folkmord, svält osv blundar man alltså för i Yemen. Skrämmande.
Senast redigerad av JajoNej666 2021-10-12 kl. 16:02.
Citera
2021-10-12, 16:02
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Varför tillåter USA en korrupt organisation existera?
Citera
2021-10-12, 16:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Varför röstade Kina, Ryssland och Indien emot att förnya gruppens mandat?
För att Kina, Ryssland och Indien inte anser att det är övergrepp att piska civilbefokningen. Tvärt om, de anser det vara en uppfostrande nödvändighet.
Citera
2021-10-12, 16:06
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För att Kina, Ryssland och Indien inte anser att det är övergrepp att piska civilbefokningen. Tvärt om, de anser det vara en uppfostrande nödvändighet.
Kina ensamt har stått för 40 procent av ökningen av efterfrågan på oljemarknaden.

Jag tror Kinas ekonomi börjar mattas ut efter att ha stått stark behöver dom nu skicka sin militär på jobb kan jag ha rätt här?
Citera
2021-10-12, 16:37
Medlem
GladjeSpridarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Källa på det? Sopa.
Citera
2021-10-12, 17:02
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Källa på det? Sopa.

Sopan är den som inte vet att FN är genomkorrupt.
Citera
2021-10-12, 17:04
Medlem
MasterBaits avatar
"Rådet bestående av 47 medlemmar röstade mot att förnya gruppens mandat på torsdagen. Utkasten syftar till att förlänga arbetet med ytterligare två år och framfördes av europeiska nationer tillsammans med Kanada.

Bland det 20-tal länder som röstade emot finns Bangladesh, Kina, Kuba, Indien, Indonesien, Libyen, Pakistan, Filippinerna och Ryssland."

Var det 47 medlemmar eller 20-tal länder som röstade emot att förnya utredningen av Jemen? Eller ville de 20-talet länder förnya gruppens mandat?

Är det jag som är korkad eller är det oklart formulerat?
Citera
2021-10-12, 18:12
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Källa på det? Sopa.
Är inte det korruption enligt dig att se blint på övergeppen som sker i Yemen?

Av Yemens 27 miljoner invånare är över hälften, alltså över 14 miljoner människor, beroende av mathjälp i Yemen.

Den nuvarande hungersnivån i Jemen har aldrig tidigare skådats och orsakar stort lidande för miljontals människor. Trots de humanitära insatserna vaknar mer än 16,2 miljoner människor hungriga varje dag. Av dessa lider nästan 5 miljoner av en akut otrygg livsmedelsförsörjning.

Fickor av hungersnöds-liknande förhållanden har återvänt till Jemen för första gången på två år i Hajjah, Amran och Al Jawf. Prognosen är att det nästan kommer tredubblas under första halvan av 2021 (från 16 500 till 47 000 människor).
Citera
2021-10-12, 18:13
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
"Rådet bestående av 47 medlemmar röstade mot att förnya gruppens mandat på torsdagen. Utkasten syftar till att förlänga arbetet med ytterligare två år och framfördes av europeiska nationer tillsammans med Kanada.

Bland det 20-tal länder som röstade emot finns Bangladesh, Kina, Kuba, Indien, Indonesien, Libyen, Pakistan, Filippinerna och Ryssland."

Var det 47 medlemmar eller 20-tal länder som röstade emot att förnya utredningen av Jemen? Eller ville de 20-talet länder förnya gruppens mandat?

Är det jag som är korkad eller är det oklart formulerat?
Vilka är dessa länder har du listan jag kan nästan redan chansa på arabländerna och araberna i Afrika...
Samma sak som med staten Israel där enbart eller ja dom flesta som röstat emot staten är araber....
Har jag rätt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in