Nej, IPCC säger ingenting alls om oåterkalleliga effekter vid 1,5 grader. Det är ren och skär skrämselpropaganda och mycket olämpligt att sprida vidare. Möjligt att Greta har påstått det vid något tillfälle, och därför blivit utskrattad av folk som är mer pålästa. Tyvärr har vi en journalistkår som inte gör sitt jobb utan bara jamsar med.
Den dagen journalister ställer lite motfrågor kommer Greta att rusa storgråtande ur rummet.
Och Keelingkurvan och temperaturkurvan följs inte alls åt i ett jämnt mönster. Den där korrelationen som Greta & gubbsen försöker påskina saknas. Greta & gubbsen borde läsa på lite om korrelation kontra kausalitet och läsa om hur klimatet har utvecklats under de senaste 1000 åren, gärna längre tillbaka.
Men det är väl för jobbigt?
Det är därför 1.5 grader är målet. Om det överstiger det så blir det allvarliga konsekvenser. Läs gärna kapitel 3 i IPCCs rapport ifrån 2018.
“Every extra bit of warming matters, especially since warming of 1.5°C or higher increases the risk associated with long-lasting or irreversible changes, such as the loss of some ecosystems,” said Hans-Otto Pörtner, Co-Chair of IPCC Working Group II."
Men nog med klimatbabbel nu.
Greta bjöd på sig själv med att våga uppträda med lite sång och dans. Det är inte många som törs kliva ut ur sin comfortzone sådär offentligt. Knappt ens i sina egna hem. Och det verkar ha uppskattats då scenerna snabbt publicerades runt jorden och på sociala plattformar..
Själv hade jag gärna sett att hon skulle ha spelat gitarr eller nåt. Men det kanske kommer i framtiden i en större gala. Climate Live kommer nog komma tillbaks nästa år.
Greta Thunberg Plays Queen’s Bohemian Rhapsody, Brian May Reacts
Citat:
“OK – I’m going slowly with this but… this is my face while I’m listening (per Skype) to Greta Thunberg playing the Bohemian Rhapsody solo! And she’s good!
We had a long chat. About the Planet, animals, Space, and… many other things… with a view to doing… something!
Det är därför 1.5 grader är målet. Om det överstiger det så blir det allvarliga konsekvenser. Läs gärna kapitel 3 i IPCCs rapport ifrån 2018.
“Every extra bit of warming matters, especially since warming of 1.5°C or higher increases the risk associated with long-lasting or irreversible changes, such as the loss of some ecosystems,” said Hans-Otto Pörtner, Co-Chair of IPCC Working Group II."
Men nog med klimatbabbel nu.
Greta bjöd på sig själv med att våga uppträda med lite sång och dans. Det är inte många som törs kliva ut ur sin comfortzone sådär offentligt. Knappt ens i sina egna hem. Och det verkar ha uppskattats då scenerna snabbt publicerades runt jorden och på sociala plattformar..
Själv hade jag gärna sett att hon skule ha spelat gitarr eller nåt. Men det kanske kommer i framtiden i en större gala. Climate Live kommer nog komma tillbaks nästa år.
Greta Thunberg Plays Queen’s Bohemian Rhapsody, Brian May Reacts
Har inte läst någon artikel som skrivit att hon sjunger bra Att bjuda på sig själv tycker jag är bra, men när man sjunger falskt rakt igenom gör man sig till åtlöje enligt mig.
Har inte läst någon artikel som skrivit att hon sjunger bra Att bjuda på sig själv tycker jag är bra, men när man sjunger falskt rakt igenom gör man sig till åtlöje enligt mig.
Det var en vers bara för att inleda festivalen. Folk gillade det ju, det var ju ingen Idoluttagning direkt det var en folkfest.
Sen var de ju två som sjöng, Andreas Magnusson 17 år. Som varit med sedan starten.
Bra uppladdning inför nästa vecka då det ska demonstreras i Stockholm. Säkert så värvade Greta några till deltagare.
Sen bär det utav till Glasgow. Fredagen den 5 november så har F4F Scottland meddelat statskontoret att ca 8000 deltagare kan dyka upp. På lördagen 6 så har COP26 koalitionen beräknat till statskontoret att de räknar med 50 000 demonstranter. Förutom Glasgow så kommer det demonstreras i London och 20 städer till.
Ja det blir nog många som kommer. Många klimatalarmister, en hel del av nyfikenhet, många som tycker det är skönt att komma ifrån skolan och inte lyssnar på vad Greta har att säga Frågan jag ställer mig är hur många av dom som vägrar flyga,inte äta kött mm
Det är mera Gretas fanclub och bihang som säger att hon har gudabenådade kunskaper i sång, dans och samtliga instrument.
Tyvärr så trodde Greta på dom.
Sen att hon kan se CO2 nivåer i skyn och vet att ca hundratusen djurarter utrotas varje dag.
Tösabiten har många strängar på sin lyra.
Det är mera Gretas fanclub och bihang som säger att hon har gudabenådade kunskaper i sång, dans och samtliga instrument.
Tyvärr så trodde Greta på dom.
Sen att hon kan se CO2 nivåer i skyn och vet att ca hundratusen djurarter utrotas varje dag.
Tösabiten har många strängar på sin lyra.
Det var en vers bara för att inleda festivalen. Folk gillade det ju, det var ju ingen Idoluttagning direkt det var en folkfest.
Sen var de ju två som sjöng, Andreas Magnusson 17 år. Som varit med sedan starten.
Tror mer att det var klimatalarmister som gillade det.Dom andra höll väl god min För inte allt för länge sedan var det en annan kändis som överraskade och det däremot gjorde stor succé
Ja det blir nog många som kommer. Många klimatalarmister, en hel del av nyfikenhet, många som tycker det är skönt att komma ifrån skolan och inte lyssnar på vad Greta har att säga.
Fast det är väldigt många ungdomar som är bekymrade över klimatet - på riktigt. Så underlaget för stora demonstrationer med riktigt bekymrade ungdomar är stort:
Citat:
Climate change: Young people very worried - survey
A new global survey illustrates the depth of anxiety many young people are feeling about climate change.
Nearly 60% of young people approached said they felt very worried or extremely worried. More than 45% of those questioned said feelings about the climate affected their daily lives. Three-quarters of them said they thought the future was frightening. Over half (56%) say they think humanity is doomed. Two-thirds reported feeling sad, afraid and anxious. Many felt fear, anger, despair, grief and shame - as well as hope.
The authors say the young are confused by governments' failure to act.
Om det istället kommer ungdomar som inte är intresserade av klimatet på demonstrationerna - ja, då har det väl skett någon form av informationsmiss någonstans...
De skulle inte alls festa. Vad har de då att leva för? Vem är Greta utan en ”klimatkris”? Vad är Miljöpartiet utan straffbeskattningar?
Att stackars barn som trott på skräckpropagandan kanske skulle må bättre är en annan sak och det unnar jag dem verkligen. De som är äldre och borde kunnat genomskåda överdrifterna om ”redan vid 1,5 grader … bla bla bla …” får skylla sig själva om de mår skit.
Fast de hoppar säkert bara över till nästa fråga. Lite BLM och lite Prideparader så hittar de snabbt nya bekanta med vänstersympatier och får känna sig goda och betydelsefulla. Trots att Greta på förhand vet att Glasgow-mötet inte kommer leda någon vart och trots att hon vet att CO2 bara stiger så är hon lyckligare än någonsin. Tänk om forskarna lyckas visa att klimatförändringarna är obetydliga? (Vilket flera iofs redan har gjort.) Vem vill då lyssna på henne och hennes tal och sång?
Greta skulle klara sig bra och glädja sig över att ha en framtid. Men tyvärr är det bara fantasier för det existerar ingen forskning som visar att vi inte är på väg mot en omvälvande klimatförändring. De "alternativa forskarna" är lata eller odugliga, eller så har ingenting på fötterna.
Greta är världskänd och uppskattad och kommer att kunna välja och vraka bland jobberbjudanden även om Lennart Bengtsson skulle börja forska framgångsrikt och rädda världen från "farliga farhågor".
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!