2021-10-17, 19:40
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Antastar, nej det menade jag inte. Jag menade motfrågor,vilket inte ska vara obehaglig Man kan vara seriös och vänligt ställa motfrågor.
Det har väl hänt att hon varit trött eller okoncentrerad. Men tro mig det är inte lätt att förklara växthuseffekten t.ex. för någon som är övertygad om att jorden är platt.
2021-10-17, 20:15
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det har väl hänt att hon varit trött eller okoncentrerad. Men tro mig det är inte lätt att förklara växthuseffekten t.ex. för någon som är övertygad om att jorden är platt.

Så du menar att Greta har lierat sig med "flat earthers"?
Eller har hon planer på att ta med dom i F4F?
2021-10-17, 21:10
Medlem
Citat:
Greta skulle klara sig bra och glädja sig över att ha en framtid. Men tyvärr är det bara fantasier för det existerar ingen forskning som visar att vi inte är på väg mot en omvälvande klimatförändring. De "alternativa forskarna" är lata eller odugliga, eller så har ingenting på fötterna.

Greta är världskänd och uppskattad och kommer att kunna välja och vraka bland jobberbjudanden även om Lennart Bengtsson skulle börja forska framgångsrikt och rädda världen från "farliga farhågor".

Vilka jobberbjudanden? Som sångare och dansös?

Först får hon väl skaffa sig en utbildning. Efter en civ.ing.-utbildning eller liknande kanske hon kan göra någon skillnad. Och efter ytterligare 5-10 års intensiv forskning så ...

Du ljuger så att det skriker om det när du påstår att forskningen visar att vi är på väg mot en omvälvande klimatförändring. Bevisbördan är din, varsågod och kläm fram något. Du har väl ändå inte Greta som "läromästare"?

Tror du att Greta är mer kunnig än meteorologiprofessor Lennart Bengtsson? Har du läst hans böcker?

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här är några som bryr sig om vad Greta tycker:

Som förälder själv tror jag inte att det finns någon som inte gillar om ens barn vill skydda miljön. Om man förväxlar klimat och miljö, och väder och klimat, så kan man lätt hamna lite snett.

Därifrån till att sprida lögner om klimatkatastrofer och sprida vänsterpropaganda är något helt annorlunda. (Ett litet tips: vilka är det som pratar om "intersektionalitet"?)
2021-10-17, 21:14
Medlem
1754s avatar
Jag tycker att Greta såg lite småfet ut på bilderna från hennes sång under ett klimatmöte. Har hon börjat växa till sig nu?
2021-10-17, 21:52
Medlem
hon står och dansar och har sig på scen framför tusentals människor.
Hade inte hon social fobi och autism?
Fejk jävla människa.
2021-10-18, 00:23
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Fejk jävla människa.

Njae, i ärlighetens namn måste jag försvara Greta nu: det kan vara både och i en och samma person. Det är tyvärr en av egenskaperna som man kan hitta hos vissa personer diagnosticerade med högfungerande autism: de kan bryta sig loss från sin bubbla under kortare eller längre stunder. Det de betalar med kan vara ångestattacker eller andra typer av utbrott i efterhand, när kamerorna stängts av och bara de närmast sörjande måste sopa ihop skärvorna av personen ifråga.

Just på den punkten beundrar jag Gretas mod som ställde sig på scen - trots att hon lider av social fobi och trots att priset hon troligen måste betala för detta dagen eller dagarna efter kan bli högt. Det är nog en del av hennes personliga utveckling.

Och nej, jag är fortfarande varken Greta-lover eller förnekare av antropogena klimatfluktuationer.
2021-10-18, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Jag tycker att Greta såg lite småfet ut på bilderna från hennes sång under ett klimatmöte. Har hon börjat växa till sig nu?

Jag tycker att hon fortfarande ser ut som en spinkig unge i tonåren.

Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Fejk jävla människa.

Greta har fortfarande samma typ av tics när hon står i fokus (kolla ca. 0:35 i klippet).

https://www.youtube.com/watch?v=OI81yqgRWGc
2021-10-18, 11:28
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Även Susan Boyle hade i problem med tonerna i början i andra omgången av bgt. Men sedan lossnade det. Kanske en sorts ticks-liknande störning?

I övrigt blev jag förvånad över att Greta hade en så djup röst. Hoppas att klimatkrisen löser sig något sånär och att hon får mer tid till sina andra intressen. Ser fram emot mer sång med Greta.
2021-10-18, 11:45
Medlem
Citat:
Även Susan Boyle hade i problem med tonerna i början i andra omgången av bgt. Men sedan lossnade det. Kanske en sorts ticks-liknande störning?

I övrigt blev jag förvånad över att Greta hade en så djup röst. Hoppas att klimatkrisen löser sig något sånär och att hon får mer tid till sina andra intressen. Ser fram emot mer sång med Greta.
Att se fram emot mer sång av Greta™ är att se fram emot lyteskomik. Hon är ju fullständigt tondöv, de flesta i befolkningen sjunger bättre än henne. Jag förstår nu att alla inlägg som beskrivit hennes fantastiska musikalitet har varit påhittade. Och varför skulle de ha varit sanna? Det är ju som med alla inlägg som påstår att någon med grundskolekompetens kan läsa och förstå vetenskapliga texter...
2021-10-18, 11:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Njae, i ärlighetens namn måste jag försvara Greta nu: det kan vara både och i en och samma person. Det är tyvärr en av egenskaperna som man kan hitta hos vissa personer diagnosticerade med högfungerande autism: de kan bryta sig loss från sin bubbla under kortare eller längre stunder. Det de betalar med kan vara ångestattacker eller andra typer av utbrott i efterhand, när kamerorna stängts av och bara de närmast sörjande måste sopa ihop skärvorna av personen ifråga.

Just på den punkten beundrar jag Gretas mod som ställde sig på scen - trots att hon lider av social fobi och trots att priset hon troligen måste betala för detta dagen eller dagarna efter kan bli högt. Det är nog en del av hennes personliga utveckling.

Och nej, jag är fortfarande varken Greta-lover eller förnekare av antropogena klimatfluktuationer.
Att han lider av social fobi är väl iofs ingen sanning, skulle gissa att det är ännu ett spinn av Gretasekten för att lyfta hennes prestation.
2021-10-18, 11:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här är några som bryr sig om vad Greta tycker:
En vinklad undersökning rörande 2000 st individer som får svara på frågor från en klimattroende organisation
Ditt kritiska tänkande hamnade tydligen i trollkarslådan?
2021-10-18, 11:55
Medlem
Citat:

Hade hon sökt till Idol hade hon åkt ut direkt. Hon har ingen bra sångröst,det var falskt.Det är bättre att hon sjunger hemma i sitt hem. Sen skulle väl detta mest vara en kul grej nåt utanför det vanliga. Men som sagt Sångrösten var katastrof.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in