Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Greta är mycket noga med, att beskriva sig som miljö- OCH klimataktivist, se hennes presentationer! Greta har verkligen utvecklats positivt, men har ännu vissa svårigheter med debatt. Ofta har hon också betydligt lättare för att förklara för några få som hon tycker om, än för många okända.
Problemet är just att jag har sett flera av hennes "presentationer" men inte blir klokare av det. Jag skulle säga bara dummare då vi måste minska drastiskt medan de största bovarna får släppa ut hur mycket de vill. Logik???
"Vi blir utrotade om vi* inte slutar att använda fossila bränslen direkt"
-*Gäller inte Kina och Indien.
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Greta vet också att många blir trötta på att lyssna, om hon skulle hålla ett långt tal. Sedan har hon ofta talbegränsningar. I EU-parlamentet fick hon tala i högst tio minuter. Samma tidsgräns hade hon i USA:s kongress. Det är omöjligt att göra ett mer omfattande vetenskapligt resonemng på så kort tid.
Okej Greta fick----och hur länge hon pratade.
USA --- 5min -------------- 90s
EU ----10min-------------- 7,5min.
Hennes genomsnittliga längd på tal i olika länder (för folk som har väntat i timmar) 3-4 min. Knappast någon gräns där.
Kan du beskriva noga vad Greta har lyckats med för miljön? Dvs resultat. Jag vill gärna läsa, för jag kan ha missat något. Och du har ju följt Greta sen början antar jag.
1) -Minskat flygande, speciellt i Sve. Där är vi överens, antar jag.
2) -??
3) -??