Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Det är knappast någon som jagar adresser och som tänker stalka Greta. Försök att inte övertolka så mycket
Jag bara undrade i all välmening om någon visste om de har kommit ur sin hemkarantän. Låter som en skrämmande upplevelse för en tonårstjej, som tror sig att själv vara Coronasmittad, att tvingas vårda sin sjuke far, instängda i en lägenhet. Vi har ju hört många skrämmande berättelser om att ev. försämringar kan gå snabbt. Är det OK för de sociala myndigheterna att lägga ett sådant ansvar på ett (fortfarande) barns axlar?
Om det är, som du säger, att Svante har varit ganska illa däran så är det väl inte så konstigt om hon "bara" har deltagit i 1 st webbinar och i övrigt legat lite lågt med sitt Instagram och Facebook. Vi kanske kan hoppas på business as usual snart?
Vad hindrar henne från att ta vitaminer och mineraler UTAN gelatinhölje? Kan hon inte ta järn i annan form än flytande? Med ditt kloka resonemang om att "bättre äta mat man gillar än inte äta alls" så låter det smartare att ta ett mindre effektivt järntillskott än att lida av järnbrist.
Enligt Greta har Svante varit klart sämre än hon, med bland annat feber. Det är riktigt att detta säkert fått Greta, att ligga extra lågt. Sedan är inte bara Greta sin pappas ögonsten, Svante är också Gretas ögonsten. Det är också förstås riktigt, att det är bättre att ta ett mindre effektivt järntillskott än inget alls. Lyckades nu hitta en järntablett utan gelatin, får se vad Greta tycker om den.
-Det är rätt många barn, som får hjälpa sina Coronasjuka föräldrar idag i Sverige, men det är förstås en tuff uppgift. Som bekant kan man snabbt bli verkligt dålig, så det gäller att barnen vid behov kan ringa efter ambulans.
Hoppas att någon distriktssköterska har kunnat avlasta Greta lite, när Svante har varit rätt dålig. Då Greta är högkänslig har situationen säkert inneburit en extra psykisk påfrestning för henne, men hon har säkert velat hjälpa Svante!.
Tror inte alls att du ville menade något illa, men eftersom jag fick veta, att Greta har skyddade boendeuppgifter i Sverige och även fick veta att hon även haft det i USA, så får jag vara försiktig. Greta får berätta om hon kan och när hon vill. Det är möjligt att skyddade boendeuppgifter åtminstone i vissa fall innebär att även den det gäller, inte är tillåten att avslöja var hen vistas!