Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-06, 17:59
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta kan givetvis laga mat nu också, hon är faktiskt duktig på det, men en annan femma är om hon vill äta det som hon har lagat. De flesta får mindre matlust när de är ledsna och nedstämda! Vad gäller var Greta vistas, har varken jag eller någon annan rätt att avslöja detta. Greta har skyddade boendeuppgifter, mycket på grund av tidigare grova olaga hot mot henne och hennes familj.

Vad gäller Gretas klimattal och klimatdemonstrationer, sa Svante i en känd intervju, att Greta skaffat sig en ovanligt krävande hobby. Svante betonade att det var Gretas eget val, att hålla på med klimatet. Han tillade att livet skule vara mycket lättare, om Greta valt betydligt enklare och vanligare hobbies som fotboll eller ridning. I själva verket har Greta varit en hästtjej, som i alla fall en gång i veckan verkligen velat rida. Så här retades Svante med sin dotter!

Vad gäller vitaminer och mineraler, vet jag att Greta avskyr flytande sådana, som mixturer. Varför vet jag dock inte. Kanske att Greta kan tänka sig vitamin- och mineraltabletter. Ett till problem är att Greta är så strikt vegan. Hon har betonat att de flesta vitamin- och mineraltabletter har ett hölje av gelatin, som är gjort av djurben och därför är otänkbara för henne!.

Ett annat krux är att de bästa järntillskotten tillverkas just i flytande form, som mixtur, som Greta alltså starkt ogillar. Är en intressant men krävande utmaning att försöka hjälpa tjejen på rätt sätt!

Tänk Asperger - så har du svaret på frågan om konsistens. Greta är en Aspergare.
2020-04-06, 18:00
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Ja, om du studerar henne så kanske kan du lära dig om Greta. :-) Om du har tittat på en gammal TV-serie "Keeping up appearences" så kan du nog också förstå stuket.

Är upptagen med att avsluta "helix" sen blir det troligtvis "the strain". Tittar kanske mer på din serie när Greta är mera aktuell än för tillfället
2020-04-06, 18:03
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Är upptagen med att avsluta "helix" sen blir det troligtvis "the strain". Tittar kanske mer på din serie när Greta är mera aktuell än för tillfället
"the strain" låter som något med ett väldigt aktuellt ämne... :-)
2020-04-06, 18:08
Medlem
Citat:
Greta kan givetvis laga mat nu också, hon är faktiskt duktig på det, men en annan femma är om hon vill äta det som hon har lagat. De flesta får mindre matlust när de är ledsna och nedstämda! Vad gäller var Greta vistas, har varken jag eller någon annan rätt att avslöja detta. Greta har skyddade boendeuppgifter, mycket på grund av tidigare grova olaga hot mot henne och hennes familj.

Vad gäller Gretas klimattal och klimatdemonstrationer, sa Svante i en känd intervju, att Greta skaffat sig en ovanligt krävande hobby. Svante betonade att det var Gretas eget val, att hålla på med klimatet. Han tillade att livet skule vara mycket lättare, om Greta valt betydligt enklare och vanligare hobbies som fotboll eller ridning. I själva verket har Greta varit en hästtjej, som i alla fall en gång i veckan verkligen velat rida. Så här retades Svante med sin dotter!

Vad gäller vitaminer och mineraler, vet jag att Greta avskyr flytande sådana, som mixturer. Varför vet jag dock inte. Kanske att Greta kan tänka sig vitamin- och mineraltabletter. Ett till problem är att Greta är så strikt vegan. Hon har betonat att de flesta vitamin- och mineraltabletter har ett hölje av gelatin, som är gjort av djurben och därför är otänkbara för henne!.

Ett annat krux är att de bästa järntillskotten tillverkas just i flytande form, som mixtur, som Greta alltså starkt ogillar. Är en intressant men krävande utmaning att försöka hjälpa tjejen på rätt sätt!

Kan du förklara för Greta att riktig veganmat inte innebär konserver samt bearbetad mat?
2020-04-06, 18:09
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
"the strain" låter som något med ett väldigt aktuellt ämne... :-)

Har inte kikat på denna ännu. Men snart blir det....kanske hinner världen ikapp så serien blir ännu mer aktuell.

Rekommenderar "12 monkeys" och inte långfilmen där man kan se Brad Pitts nakna röv
Det blir rörigt till slut men när Greta och nu Coronaviruset kom...så är det jävligt aktuellt.

Eller vad säger du om ett gäng fritagna psykpatienter som leds av en ännu galnare tjej. Och pappa är en "laboratorieägare" och äger en stor farmaceutfirma.

Jag hoppas verkligen att Greta aldrig ser denna serie!
2020-04-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hon kommer nog att tolka det så att coronaviruset beror på klimatförändringarna, så då är det inte hennes fel att Svante blev sjuk. Det är klimatförändringarnas fel. Så då tycker hon att hon fått rätt i det hon varnat för och förutspått. Alltså är hon själv helt oskyldig. Tom tycker sig ha fått rätt.
Greta har betonat att vissa smittor sprids lättare, om klimatet blir varmare. Vad jag vet har hon dock inte sagt detta om Coronaviruset, även kallat Covid-19, , vetenskapen vet väl inte än helt enkelt!
2020-04-06, 18:17
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Greta har betonat att vissa smittor sprids lättare, om klimatet blir varmare. Vad jag vet har hon dock inte sagt detta om Coronaviruset, även kallat Covid-19, , vetenskapen vet väl inte än helt enkelt!

Det finns andra som redan har sagt det plus hittat andra kopplingar till klimatet. Det oroar mig, oavsett om klimatförändringarna är människoinducerade eller inte.
2020-04-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Kan du förklara för Greta att riktig veganmat inte innebär konserver samt bearbetad mat?
Nej, definitivt Nej, av den enkla anledningen att alla med värre ätstörningar skall enligt barnpsykiatrisk och psykiatrisk praxis ha önskekost, oftast dock kompletterad med näringsdrycker! Om jag påpekar det du föreslår, kan det lätt hända, att Greta slutar att äta helt och hållet, och då har vi verkligen hamnat ur askan i elden! Det Greta kan äta, ska hon få äta i fred, oavsett om jag är med henne eller ej!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-06 kl. 18:23.
2020-04-06, 18:28
Medlem
Citat:
Nej, definitivt Nej, av den enkla anledningen att alla med värre ätstörningar skall enligt barnpsykiatrisk och psykiatrisk praxis ha önskekost, oftast dock kompletterad med näringsdrycker! Om jag påpekar det du föreslår, kan det lätt hända, att Greta slutar att äta helt och hållet, och då har vi verkligen hamnat ur askan i elden! Det Greta kan äta, ska hon få äta i fred, oavsett om jag är med henne eller ej!

Hoppas det löser sig för henne, men hon är 17 nu?
Säger tyvärr än mer hur sjukt ytligt samhället är, hoppas hennes föräldrar är stolta över marionetten dom har skapat.
2020-04-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Hoppas det löser sig för henne, men hon är 17 nu?
Säger tyvärr än mer hur sjukt ytligt samhället är, hoppas hennes föräldrar är stolta över marionetten dom har skapat.
Handlar om sunt förnuft, bättre att patienten får i sig lite mat, som hen tycker om, än ingen mat alls! Ja, Greta är 17 år nu! Svante betonade i den kända TV-intervjun, att det var Gretas eget val, att starta FFF! Han sa också, att han och Malena länge var tveksamma till Gretas val, då de förstod att hon skulle få både kritik och hot, och var rädda för att Greta inte skulle orka med detta!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-06 kl. 18:47.
2020-04-06, 19:12
Medlem
Gretanols avatar
Citat:

Så du lyssnar på Greta angående Corona och andra virus??? Lycka till!!

Koronaviruset, tycker om kallt och torrt. Man brukar ha influensa på vintrarna eller hur?

Det vi förväntas få, varmare och våtare klimat...Kommer inte att öka virusspridningar!!!
Greta får nog betona bättre. Det finns virus som tycker om det ena medan andra det motsatta!
Men virus tycker absolut inte om hög värme!!!

https://www.expressen.se/nyheter/kli...v-coronavirus/

Citat:
Virus sprids generellt sämre i varmare väder. Och president Trump har lovat att coronavirusets framfart ska upphöra framåt sommaren. Torr och kall luft gynnar spridningen
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-06 kl. 19:17.
2020-04-06, 19:19
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är ju bara att konstatera att den här flickan borde ha blivit omhändertagen och tvångsvårdad för flera år sedan, då föräldrarna saknar erforderlig kompetens. Även föräldrarna tycks vara i behov av vård, men där kan det nog räcka med öppenvården.

Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
En sak som jag skulle vilja se är Malenas show.
Greta kommer chockad hem, och säger åt mamman att jorden är i fara. Hon har sett en film i skolan.
Då börjar Malena sin show och spela teater så bra hon bara kan. Ämnet? Hur OljeRövhattar kommer att göra jorden obeboelig och vad som kommer att hända enligt "forskarna" på IPCC.

Jag skulle betala bra för denna show!!! Inte många lyckas skrämma upp sina barn till Gretas nivåer.

Tyvärr är det väl just så det är.

Det verkar som föräldrarna (läs Malena) inte har någon kompetens alls. Greta har fått gå ned sig i sina fobier och Malena har drivit på dessa med sin egen politiskt betingade hysteri istället för att lugna det rädda barnet. jag kan mycket väl tänka mig att det gått till på samma sätt som Gretanol beskriver det ovan.

Jag pinade mig igenom Malenas biografi för en tid sedan och där syns problemen med hur oförstående Malena verkar inför dotterns psykiska problem. Greta har blivit sämre och sämre och hon har inte verkat vilja ta tag i problemet. Istället hänger hon ut båda sina döttrar på det mest osmakliga sätt i boken med detaljerade beskrivningar om hur de skämmer ut sig i affärer och liknande. Däremot hittar jag inga försök att få barnen att lugna ner sig eller försök att förklara att "så där får man inte göra". Istället är det: "Ös på! Det är resten av världen som har fel, inte ni".

Resultatet ser vi nu. En livrädd tonåring med psykiska problem som av Malenas "vänner" i vänstermedia och vissa obskyra grupper hetsas till att skrika ut sina argument på en trotsig elvaårings sätt i FN, EU och andra organ som av mediahetsen lurats till att tro att det är en expert, vetenskapskvinna, frihetskämpe eller frälsare de har framför sig. När sedan dammet lagt sig upptäcker de att vad de har framför sig är ett litet skrämt barn och inget annat.

Ganska typiskt var det senaste talet i EU där EU-politrukerna applåderade då Greta idiotförklarade dem. Vad de innerst inne tänkte vet man inte. Den enda som verkade se klart att "kejsaren var utan kläder" var den italienska delegaten som lugnt och sansat smulade sönder Gretas argument och talade om vad priset skulle bli om en snabb omställning skulle genomföras på Gretas villkor.

Greta hade inget att svara. Hon satt där och stirrade framför sig som en zombie. Det var synd att fjanten som skulle föreställa ordförande inte lät den italienska delegaten tala klart utan avbröt på ett mycket oförskämt sätt. Men så fungerar väl EU-diktaturen!

Det sätt på vilket Greta marknadsförs och styrs påminner om hur en del kända artister manipuleras och drivs till vansinne och missbruk av hänsynslösa managers som försöker mjölka ut så mycket pengar och publicitet så länge det går. Tyvärr kan sådant sluta illa, se bara på Michael Jackson.

Att Greta på nytt drabbats av ätstörningar är väl oroväckande om något. Hon skulle behöva komma bort från allt detta.

Att andra också reagerat på hur detta sköts och på Malenas sätt att hänga ut sina barn bevisar denna danska recension:

https://www.ingridochmaria.se/2019/0...och-forljuget/
Senast redigerad av ElimGarak 2020-04-06 kl. 19:25. Anledning: stavfel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in