Citat:
Ursprungligen postat av
priz
Hjälp vilken samling betacucks i den här tråden. Sitter och relativiserar kvinnliga krigare.
Självklart saknar man riktiga män i spel. Inte bara för att kvinnor som slåss, är starka, mentalt starka, eller gör något som kräver längre självdisciplin är löjeväckande utan även för att det är sjukt svårt att känna sig in i spelet när det känns helt orealistiskt.
Det jag dock kan acceptera är när man åtminstone får välja kön, som tex. i mass effect.
Väntar nu med spänning på alla cucks som ska dra upp obskyra, överdrivna kvinnor från något världskrig för att minsann visa att kvinnor kan slåss precis lika bra som män.
Svårt att känna in sig i ett spel för att det känns helt orealistiskt...
För det första spelen är just orealistiska..
Vidare finns det ingen riktig man som ens är i närheten av bedrifterna vad män gör i spel.
Sedan har vi den tredje aspekten 99% av all män har inte gjort något som ens kan kallas en bedrift som ens kan jämföras med vad hjältar etc. har gjort i spel.
Blir fruktansvärt sorgligt när dataspelande män säger titta på historien vad män har gjort!
Dom männen har gjort något! Inte du eller dina polare..
Vad är grejen med att män idag seriöst identifierar sig med män som i historien gjort stora bedrifter.
Mina förfäder var kanske vikingar! Ja men det gör inte dig till någon manlig modig krigare för att du spelar Skyrim eller kanske har blodsband till något som faktiskt har gjort något.
Manlig eller kvinnlig spelhjälte eller inte är en icke fråga, det finns inget i spelen som reflekterar verkligheten.
Ge mig bra och intressanta karaktärer så är jag nöjd.
Hade varit intressant att spela som någon gubbe som är en överlevare från en svunnen tid i en postapokalyptisk värld.
Eller någon yngre kvinna som går från ingenting till mästertjuv och lönnmördare som dödar med list och manipulation etc.