Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-20, 11:55
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambria
Manifest som nz har avtal med flertalet länder att ha som förbud. Mk och nazism är ju även förbjudet i Sverige så varför inte ett terror Manifest?

Skulle nazism vara förbjudet i Sverige? Var får du allt ifrån?
Citera
2021-10-20, 15:20
Medlem
DunderKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Jag kan inte släppa hur provocerad jag blir av föräldrarna och särskilt då pappan! De totalt skiter i vad ungen håller på med, går aldrig någonsin in i hans rum, kollar skolskjutningar på youtube med honom, beställer vapen åt honom, bryr sig inte ett piss när polisen kommer och säger att FBI varnat för honom. Pappan är som ett ägg och verkar nästan lite sociopatisk själv, mamman är lam och tillbakadragen och verkar allmänt svagbegåvad (helt plötsligt får jag känslor av att pappan kontrollerar henne och de har ett destruktivt förhållande, systern sa ju något om att de är "tense" runt varandra). Mamman ba "jag vet inte vad det var för vapen, ett sånt där långt" , hahaha. Och sen "jag vet inte vem som betalar, inte är det jag i allafall" , har man inte koll på ekonomin tillsammans eller är det vanligt att inte se sådant?
Mamman har inte heller någon koll alls på vad ungen spelar, men det kanske också är vanligt? Det kanske inte är så farligt eller? Är det bara jag som har stenkoll på mina tonåringars spelande och vet vad de gör på nätet?

Jaja ungen är LVU:ad i alla fall och tur är det för de där miffona ska inte ha barn.

Har fått ungefär samma uppfattning som dig.
Hittar dock inte förhöret med pappan, bara en mycket kort sammanfattning.
Citera
2021-10-20, 19:52
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunapojken
Det står nu utom allt tvivel att knivöverfallet på en lärare på Källebergsskolan i Eslöv var ett högerextremt hatbrott.

Detta fall har då SD-lägret i bred mening försökt att ”trolla bort” genom att hävda att den 15-årige eleven är barn till två utlandsadopterade samt att föräldrarna är miljöpartister.

Det stämmer antagligen i båda fallen – d v s pojkens föräldrar är adopterade från Latinamerika respektive Asien och de båda är MP:are – men det hindrar inte att sonen alldeles uppenbart har högerradikaliserats.

En neger kaosade på en skola, vilket negrer gör dagligen. Den här gången var negern en ensamvarg. Säg mig, brukar du bry dig om partisympatier när invandrare rånar, pissar på, våldtar och misshandlar svenskar vilket sker ungefär 15 gånger i veckan? Eller är det bara just i det här fallet du tycker att det har betydelse?
Citera
2021-10-20, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
En neger kaosade på en skola, vilket negrer gör dagligen. Den här gången var negern en ensamvarg. Säg mig, brukar du bry dig om partisympatier när invandrare rånar, pissar på, våldtar och misshandlar svenskar vilket sker ungefär 15 gånger i veckan? Eller är det bara just i det här fallet du tycker att det har betydelse?

Han är inte neger. Han är colombian/lankes.
Citera
2021-10-21, 09:05
Medlem
Cambrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Skulle nazism vara förbjudet i Sverige? Var får du allt ifrån?

Lagboken - Hets mot folkgrupp
Citera
2021-10-21, 09:12
Medlem
drwhoos avatar
Någon som har tillgång t FUP och video ?
Citera
2021-10-21, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drwhoo
Någon som har tillgång t FUP och video ?

FUP finns tidigare i tråden, video finns inte.
Citera
2021-10-21, 09:18
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambria
Lagboken - Hets mot folkgrupp

Att vara nazist är inte hets mot folkgrupp, men jag utgår från att du trollar ...
Citera
2021-10-21, 13:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Han är inte neger. Han är colombian/lankes.
Jag vill minnas att majoren i Fawlty Towers har en lång utläggning om olika typer av niggers.

Ras-aspekten i det här fallet är att om allmänheten hade känt till GM's hudfärg så hade 99% av alla direkt avfärdat GM som ett psykfall. Nu försöker media istället bygga upp ett narrativ om "Vit makt" & liknande fantasier om farliga nazister som lurar bakom varje buske. Som om det vore ett problem som ens ligger på topp 500-listan i dagens Sverige.
Citera
2021-10-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag vill minnas att majoren i Fawlty Towers har en lång utläggning om olika typer av niggers.

Ras-aspekten i det här fallet är att om allmänheten hade känt till GM's hudfärg så hade 99% av alla direkt avfärdat GM som ett psykfall. Nu försöker media istället bygga upp ett narrativ om "Vit makt" & liknande fantasier om farliga nazister som lurar bakom varje buske. Som om det vore ett problem som ens ligger på topp 500-listan i dagens Sverige.

Precis som med den Norske ”Islamisten” med pilbågen.

Islamister och Nazister drar mer klick och läsning än ett ”vanligt” psykfall. Sen är iof gränsen mellan psykfall och Nazist/Islamist hårfin, om ens befintlig.
Citera
2021-10-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Nä, det kan väl hända. Men en spade är ju en spade, och en lankes/colombian är inte en neger.
Citera
2021-10-21, 17:42
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderKanin
Varför finns det så knappa detaljer kring förhöret med pappan kontra med systern och modern?
Man vill väl skydda det godhetsknarkande aset för att han är MP-politiker.
Han verkar ha varit så långt nere i sitt eget godhetsknarkande och svenskfientlighet, så han inte såg eller brydde sig om sin egen son. För att på något sätt få sin faders uppmärksamhet försöker sonen provocera och rebellera mot honom. Han säger vid tillfället när han togs med armbindeln, att han gjorde det för att han var arg på sina föräldrar.

Hugo ville bli sedd, och provocerade fram en reaktion hos dem. Det här är något man kan se hos de flesta barn som blir försummade av sina föräldrar. De har båda, men framför allt pappan, misslyckats kapitalt med sitt föräldraansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in