Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-10-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
All time highs!

Tesla r verkligen en fantastisk aktie. Ostoppbar och urstark. Grattis alla Tesla gare!!!
Citera
2021-10-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det var ett trevligt svar. Vi r nog verens om att sambanden mellan aktiekurser och fretagens fundamentala data blir allt lsare, speciellt fr TSLA. Den nrmaste tiden tror jag kommer att bli intressant ... bara den inte blir fr intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
WWR du mste knna att du lever i kejsarens nya klder.
Du skriker fr fulla halsar
KEJSAREN R NAKEN! KEJSAREN R NAKEN!

Ingen lyssnar och den dumma jvla aktien bara stiger och stiger, hoppas faktiskt nstan lite p en korrektion bara fr att du ska f din upprttelse 😋
Tror att ni bda kan ha rtt.

Teslas finansiering blir bara billigare och billigare ju mer Greta grter om undergngen.

Teslas bilar och aktier r nutidens avlatsbrev.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-10-22 kl. 18:05.
Citera
2021-10-22, 20:54
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Se bilder i lnkarna nedan:
Alla 4 (eller 3, inte Fingerprint) kom att vara vrldsledande i sina respektive marknader.

Folk glmmer fort hur otroligt stora giganter Ericsson och Nokia var, Dom hade i princip oligopol p telemarknaden. Inte ens Tesla i dag dominerar s mycket i jmfrelse. Det kan g fort upp och sen utfr.
Citera
2021-10-22, 21:12
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Folk glmmer fort hur otroligt stora giganter Ericsson och Nokia var, Dom hade i princip oligopol p telemarknaden. Inte ens Tesla i dag dominerar s mycket i jmfrelse. Det kan g fort upp och sen utfr.

Exakt @raskens.
Kollade p en Tesla Model Y test/review.

Citat:
So what's my summary of the Tesla Model Y? On the whole, it's a good car. But [...] It seems that Tesla has almost fallen behind in a lot of ways, for example the ride and handling.

Should you buy this car? Absolutely, it has a lot going for it. But bear in mind that Teslas rivals are just as good and in a lot of ways, even better

Snart r det brjan p slutet fr Teslaaktiens vrdering. Lite strre elbilsutbud fr Teslas konkurrenter och fler biltester som fredrar andra bilar och vips...
Enjoy while it lasts, Teslabulls. Won't last long.
Senast redigerad av MahaNakhon 2021-10-22 kl. 21:16.
Citera
2021-10-22, 22:49
Medlem
Citat:
Exakt @raskens.
Kollade p en Tesla Model Y test/review.

Snart r det brjan p slutet fr Teslaaktiens vrdering. Lite strre elbilsutbud fr Teslas konkurrenter och fler biltester som fredrar andra bilar och vips...
Enjoy while it lasts, Teslabulls. Won't last long.

Oja vi njuter kra bjrnar
+7.90 p en vecka. Och upp fortstter vi i utan slut. Will last forever bjrnis. Ni brjar ju bli pinsamma nr ni sitter och bjrnsnackar nr det gr s bra. Kp in er medans priset fortfarande r s lgt istllet MahaNakhon har du legat kort nu lr du ju ha blodat ned hela tangentbordet.
Citera
2021-10-22, 22:54
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Oja vi njuter kra bjrnar
+7.90 p en vecka. Och upp fortstter vi i utan slut. Will last forever bjrnis. Ni brjar ju bli pinsamma nr ni sitter och bjrnsnackar nr det gr s bra. Kp in er medans priset fortfarande r s lgt istllet MahaNakhon har du legat kort nu lr du ju ha blodat ned hela tangentbordet.
Hahahahah s sant
Citera
2021-10-23, 00:07
Medlem
MahaNakhons avatar
13%, men p ett n s lnge mycket litet innehav.
Kommer ka framver.

Citat:
Och upp fortstter vi i utan slut. Will last forever bjrnis. Ni brjar ju bli pinsamma nr ni sitter och bjrnsnackar nr det gr s bra. Kp in er medans priset fortfarande r s lgt istllet

Ja, Teslaaktien ska kosta en gazilion dollares per aktie.
Nr som helst nu. Kanske t.o.m. trettio-elva gazilioner dollares per aktie.
Citera
2021-10-23, 01:02
Medlem
Citat:
13%, men p ett n s lnge mycket litet innehav.
Kommer ka framver.

Ja, Teslaaktien ska kosta en gazilion dollares per aktie.
Nr som helst nu. Kanske t.o.m. trettio-elva gazilioner dollares per aktie.

-13 % nr du kunde vunnit p ett innehav tycker jag lter som en dlig investering.
Att dessutom eftert knna att man "kommer ka framver" lter nstintill masochistiskt. r du allergisk mot vinst eller?

Och..Haha! hrlig verdrift. Gazilions lol! Ls p om de 10 dyraste aktierna man kan handla p Avanza just nu r du snll. Du ser att Tesla inte ens kvalar in p listan. Den r fr billig nnu. Nr 10 allts den billigaste p listan kostade vid artikelns publicering 16 200 kr. Allts dubbelt vad Tesla gr fr nu. Amazon ligger p 28 000 kr(p plats 4. Allts mer n tre gnger Teslas inkpspris. Finns aktier som gr fr miljontals kronor, som Warren Buffets aktie Berkshire Hathaway Inc class A den kostar 3 735 483,99 kr fr nrvarande. S ni bjrnar som snackar om vervrdering br veta att en aktie som kostar 7-8 tusen r smpengar i jmfrelse med andra. Nej, inga gazillions men miljontals kronor per aktie svart p vitt R vad vissa kostar. Och Tesla blir inom ngra r mycket dyr att kpa. S passa p bjrnis eller fortstt blda.

Tesla kommer ligga p den listan om ngra r.
Hr har du lnk till listan https://www.avanza.se/placera/redakt...pa-avanza.html
Citera
2021-10-23, 04:40
Medlem
Citat:
-13 % nr du kunde vunnit p ett innehav tycker jag lter som en dlig investering.
Att dessutom eftert knna att man "kommer ka framver" lter nstintill masochistiskt. r du allergisk mot vinst eller?

Och..Haha! hrlig verdrift. Gazilions lol! Ls p om de 10 dyraste aktierna man kan handla p Avanza just nu r du snll. Du ser att Tesla inte ens kvalar in p listan. Den r fr billig nnu. Nr 10 allts den billigaste p listan kostade vid artikelns publicering 16 200 kr. Allts dubbelt vad Tesla gr fr nu. Amazon ligger p 28 000 kr(p plats 4. Allts mer n tre gnger Teslas inkpspris. Finns aktier som gr fr miljontals kronor, som Warren Buffets aktie Berkshire Hathaway Inc class A den kostar 3 735 483,99 kr fr nrvarande. S ni bjrnar som snackar om vervrdering br veta att en aktie som kostar 7-8 tusen r smpengar i jmfrelse med andra. Nej, inga gazillions men miljontals kronor per aktie svart p vitt R vad vissa kostar. Och Tesla blir inom ngra r mycket dyr att kpa. S passa p bjrnis eller fortstt blda.

Tesla kommer ligga p den listan om ngra r.
Hr har du lnk till listan https://www.avanza.se/placera/redakt...pa-avanza.html
Nu r nd Tesla p plats nr 7 ver vrldens hgst vrderade fretag (bara nn enstaka miljard frn 6e platsen Facebook har), det r sklart brsvrde man pratar om och inte hur mycket en enskild aktie kostar.
Citera
2021-10-23, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Nu r nd Tesla p plats nr 7 ver vrldens hgst vrderade fretag (bara nn enstaka miljard frn 6e platsen Facebook har), det r sklart brsvrde man pratar om och inte hur mycket en enskild aktie kostar.

Vad gr brsvrde fr skillnad i min plnbok at the end of the day? Jag betalar ett inkpspris som jag hoppas ska vxa per aktie d detta r den reella vinsten fr mig. Och min pong r att inkpspriset kommer att ka VLDIGT mycket fr Tesla tror jag och drmed blir vinsten fr oss som gr in nu VLDIGT stor. Priset(kningen/vinsten) fr en aktie som sagt kan vara s mycket som miljontals kronor. Tesla kan komma att bli en av vrldens dyraste aktier kommande r, det tror jag den blir.

kningen av Teslas aktiepris r Teslas shareholders vinst s visst ska vi snacka om aktiepris!
Citera
2021-10-23, 11:27
Medlem
Citat:
Vad gr brsvrde fr skillnad i min plnbok at the end of the day? Jag betalar ett inkpspris som jag hoppas ska vxa per aktie d detta r den reella vinsten fr mig. Och min pong r att inkpspriset kommer att ka VLDIGT mycket fr Tesla tror jag och drmed blir vinsten fr oss som gr in nu VLDIGT stor. Priset(kningen/vinsten) fr en aktie som sagt kan vara s mycket som miljontals kronor. Tesla kan komma att bli en av vrldens dyraste aktier kommande r, det tror jag den blir.

kningen av Teslas aktiepris r Teslas shareholders vinst s visst ska vi snacka om aktiepris!
Brsvrdet betyder allt, eller menar du att du frlorar pengar varje gng dom gr en aktiesplit? Kan bara komma p tv scenarior som skulle f Tesla aktie att komma upp i samma kurs som Amazons fr tillfllet och det r antingen extrem inflation (som isf skulle ge andra aktier samma kurskning) eller att Tesla gr en omvnd split. Skulle Teslas kurs komma upp i 3300 usd skulle det innebra att brsvrdet r det hgsta i vrlden med rge, detta fr ett fretag som i nulget gr vinst i paritet med Volvo Cars..

Men tack, precis nr jag brja tvivla lite p min bjrnposition kommer inlgg som dessa, och jag pminns av att det r s mnga Tesla bulls resonerar..
Citera
2021-10-23, 11:27
Medlem
Citat:

Snlla sluta...du menar att om Tesla gr en split 1:10 split s blir aktien pltsligt 10 ggr mer kpvrd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in