2021-10-25, 14:56
Medlem
Mitt i alla glada nyheter gmmer det sig andra saker, som att Tesla terkallar senaste FSD Betan pga brister.

https://www.theverge.com/platform/am...es-phantom-fcw

Citat:
Tesla pulled its latest Full Self Driving beta after testers complained about false crash warnings and other bugs
Citera
2021-10-25, 14:57
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag undrar om Hertz valt Tesla eftersom det ger fretaget bst konkurrenskraft.

Jag undrar ven om s mnga Hertz-kunder pltsligt vill kra elbil.

Men genom att storfinansen hller den grna myten rullande (genom att stda Tesla) kan de kamma in mer pengar, sannolikt genom t.ex en ny gigantisk EU-klimat-fond som sprids till storfinansens fretag utan redovisning till skattebetalarna.
Teslas starka varumrke r vl en frdel.
Sen finns det "corporate" efterfrgan p att hyra elbilar. Kan nog till och med vara en deal breaker vid upphandling av hyrbilar att det r elbilar. Detta helt oaktat om det r miljvnligt eller inte.

Men EU ser miljarder ver "inhemsk" (EU-baserad) batteritillverkning genom hela produktionsledet.
Citera
2021-10-25, 15:20
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Teslas starka varumrke r vl en frdel.
Sen finns det "corporate" efterfrgan p att hyra elbilar. Kan nog till och med vara en deal breaker vid upphandling av hyrbilar att det r elbilar. Detta helt oaktat om det r miljvnligt eller inte.

Men EU ser miljarder ver "inhemsk" (EU-baserad) batteritillverkning genom hela produktionsledet.
Du har rtt i att en del fretag nog vill hyra elbil. Men nog ser det ut som mer n en tillfllighet att man frnyar s mycket genom elbilar strax efter vertagandet. Och som sagt, Tesla r inte den billigaste. Hertz USA har totalt ung en halv miljon bilar.

Det r fretag som hyr av fretag och styrs av politiska stllningstaganden. Jag undrar om vanligt folk r lika sugna p att vlja el eller betala lite mer fr Tesla.

Avis verkar ha verlevt pandemin p egen hand. Men jag hittar ingen jmfrelse i andel elbilar mellan fretagen. (Och jag har inte kollat vem som ger Avis)
Senast redigerad av wwr 2021-10-25 kl. 15:32.
Citera
2021-10-25, 15:30
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Hertz Global Holdings Inc., barely four months out of bankruptcy, placed an order for 100,000 Teslas in the first step of an ambitious plan to electrify its rental-car fleet.

terstr att se om det blir konkurs igen d.
Citera
2021-10-25, 15:32
Medlem
Kpte just mer Tesla. Nu hoppas jag se mkt bltt den hr veckan
Citera
2021-10-25, 15:37
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Jag var precis inne p hemsidan. Dr stod det 39k
https://www.tesla.com/model3/design#overview

Bilden du visade kanske r gammal? Leverans i juni r ju 8 mnader bort. Visst r det hg efterfrgan men inte s mycket.

Edit: Frlt du har rtt! Sidan visade priset med potential savings.
Purchase price r som du sger 44k. Tack fr att du rttade det 👊

Bilden togs precis innan publicering, allts 1 min innan min kommentar.

Att inkludera "potential savings" r ett fulknep.
Lite som om Audi skulle pst att helt ny A6 kostar 10 kUSD fr att du (kanske) sparar 20 kUSD i reparationskostnader jmf med om du kper en Jaguar.
Senast redigerad av MahaNakhon 2021-10-25 kl. 15:40.
Citera
2021-10-25, 16:02
Medlem
Lg p knappen vid ppning av brsen. Och i skrivande stund + 5.07 % grattis alla gare! Har bara gtt en halvtimme vi fr vl se vid stngning
Citera
2021-10-25, 16:43
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Lg p knappen vid ppning av brsen. Och i skrivande stund + 5.07 % grattis alla gare! Har bara gtt en halvtimme vi fr vl se vid stngning

+ 7,26% just nu kanske dock r en smula verreaktion 😆
Citera
2021-10-25, 16:45
Medlem
Powrs avatar
Boom!! 🤑🤑🤑🚀🚀🚀
Citera
2021-10-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
+ 7,26% just nu kanske dock r en smula verreaktion 😆
Haha smula

Tesla ska slja 100 000 bilar till Hertz som i annat fall hade slts till ngon annan d det n s lnge r produktionen och tillgngen som hmmar frsljningen mest, en affr vrd ca 4 miljarder dollar dr ca 1 miljard r vinst fr Tesla (vinst dom borde ftt i vilket fall som helst svida man inte tror efterfrgan kommer minska p deras bilar), detta vrderar tydligen marknaden s hgt att brsvrdet ska upp 50 miljarder dollar. Allts 50 miljarder dollar kat brsvrde fr en nyhet som egentligen r lite skitsamma.
Citera
2021-10-25, 16:50
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Mitt i alla glada nyheter gmmer det sig andra saker, som att Tesla terkallar senaste FSD Betan pga brister.

https://www.theverge.com/platform/am...es-phantom-fcw
Fan vilken party pooper du r. r du lite bitter?

En uppdatering r redan utskickad frresten. Den terkallades i en dag, verkligen fruktansvrt haha
https://twitter.com/elonmusk/status/...620747266?s=21
Citera
2021-10-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Haha smula

Tesla ska slja 100 000 bilar till Hertz som i annat fall hade slts till ngon annan d det n s lnge r produktionen och tillgngen som hmmar frsljningen mest, en affr vrd ca 4 miljarder dollar dr ca 1 miljard r vinst fr Tesla (vinst dom borde ftt i vilket fall som helst svida man inte tror efterfrgan kommer minska p deras bilar), detta vrderar tydligen marknaden s hgt att brsvrdet ska upp 50 miljarder dollar. Allts 50 miljarder dollar kat brsvrde fr en nyhet som egentligen r lite skitsamma.

Haha vinsten r lika verklig oavsett hur du vrderar nyheterna vet du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in