• 1
  • 2
2021-10-26, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Om du skattar sönder det kommer alla fortsätta köpa från den svarta marknaden och du löser egentligen ingenting. Du behöver inte skatta sönder det för att få billigare drivmedel. Det slösas redan gott med våra skattemedel. Sen kommer vi redan få in en massa skattepengar från droghandeln. Verkar som cannabismarknaden är 10x större än vad polisen trott dessutom. Jag säger såhär. Sänk skatterna med minst 30%. Sänk bensinpriset till 12kr litern. inkomstskatt på högst 25%.

Jag bryr mig inte heller om vad folk förstör sina egna liv med. Men som skattebetalare är jag inte helt förtjust i att sjukvårdskostnaderna kommer bli höga samt att många tidigt kommer slås ut från arbetsmarknaden och bli socialbidragsberoende.

För det är ju så att många kommer inte att duga som arbetskraft efter 10 års missbrukande och hälsan kommer att störtdyka för många.
Citera
2021-10-26, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Antingen så har du aldrig jobbat med sånt eller så blir du lurad. Köper du alltså för 100kr/g och säljer det i ettor 150? Stor risk, liten vinst. Du blir lurad, du köper ju det för samma pris som femmor kostar och säljer det för gram pris.

På 100g gör man 4k vinst med inköp på säg 8k. Så 5k vinst med inköp på 10k låter inte helt orimligt
Citera
2021-10-26, 13:35
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag bryr mig inte heller om vad folk förstör sina egna liv med. Men som skattebetalare är jag inte helt förtjust i att sjukvårdskostnaderna kommer bli höga samt att många tidigt kommer slås ut från arbetsmarknaden och bli socialbidragsberoende.

För det är ju så att många kommer inte att duga som arbetskraft efter 10 års missbrukande och hälsan kommer att störtdyka för många.
Cannabis är bra mycket bättre för hälsan än vad alkohol är. Sjukvårdskostnaderna kommer bli lägre av cannabis då det finns en enorm potential att använda det i medicinskt syfte. Mot parkinsons, AIDS och demens kommer det vara nödvändigt. Ingen kommer behöva åka in till sjukhuset för att man rökt på lite grann. Dessutom finns det ej några dödsfall kopplade till cannabisen. Vi har just nu europas högsta narkotikadödlighet pga våra hårda droglagar som är hårdast i europa utan konkurrens. Det finns långt fler som måste uppsöka sjukvård eller som slås ut från arbetsmarknaden och blir bidragsberoende av alkohol än av cannabis. Du är ingen missbrukare heller för att du röker braj. Så länge du använder det som belöning efter en vecka av hårt arbete och inte använder det för att dämpa smärta kommer inget missbruk att ske. Gäller att använda det planerat precis som med alkohol.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in