2021-11-06, 19:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Mener TH opplyste at den var pen.

okej, kommer bara inte ihg ngot om det nu s d litar jag p dig om det
Citera
2021-11-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
okej, kommer bara inte ihg ngot om det nu s d litar jag p dig om det

Fr hpe jeg ikke husker feil da slik at du kan arrestere meg p det.
Citera
2021-11-06, 19:12
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Fr hpe jeg ikke husker feil da slik at du kan arrestere meg p det.

det fr vi nog reda p i s fall
Citera
2021-11-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ja jeg tror bakhonet kan ha blitt brukt til holde ytterdren p vid gap med hensikt at noen skulle varsle. Og politiet ville ankommet stedet, i ikke sivil.

Om den har blst igjen vet ikke jeg. Det er bare TH som vet om den dra stod p vid gap eller ikke nr han ankom SV. Og hans forklaringer skal man kanskje ikke alltid ta for god fisk.

Interessant med et nytt alternativ, at ytterdren har sttt pen, eller, at det skal se ut som om ytterdren har sttt pen. At det skulle se ut som om ytterdren var blst igjen. Om noen kom p dren og ringte p, uten f svar, men kanskje hrte radio eller lignende og trodde det var folk hjemme, s tok vedkommende i dren og pnet den, og ble mtt med slepespor, strips og trusselbrev? Og ringte politiet.

En ny tanke det der. Takk for den.

Hvis det var tenkt arrangert slik, var ytterdren lukket men ikke lst.

Hvis ytterdren har vrt stende pen i timevis, og jeg antar at de har elektrisk oppvarming som er termostat-regulert, s br det kunne avleses p strmmleren. At varmekildene har vrt aktiverte i lenger periode enn normalt.

Citat:
hller helt med dr

men har det meddelats om ytterdrren i SV4 var lst eller inte nr TH kom hem? Jag kommer inte ihg det nu...

Det har ikke vrt skrevet noe om det, om dren var lst eller ikke, da TH kom hjem.

Det kan se ut som om dren har blitt lst opp, eller igjen, i lpet av ndsamtalen med politiet.

Ref lydprvene med Ford'en som kjrte frem og tilbake p grdsplassen, politimannen som gikk ut og inn av huset, og lste opp og lste igjen ytterdren samtidig.
Citera
2021-11-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ikke tenkt over fr, men jeg er enig i at det er for lyst ute mtp luemannens Futurum passering 07.36. Det burde vrt mrkt.

Dersom opptaket er tuklet med, f.eks klokka p opptakeren er stilt feil, s er det jo grunn til ogs tro at TH`s alibi (bilen filmet nr han ankommer jobb) ogs er feil.

Jeg har selv 4 kamera koblet mot en NVR opptaker i huset mitt. EN kan jo stille klokka p NVR til hva en vil, da blir jo ogs klokkeslettet p kameraene feil. F.eks s stiller ikke mine seg automatisk etter sommer / vintertid.

Ja det hadde vrt interessant se disse videoopptakene og ftt anledning til sammenligne lysforholdene.

Det br vre mye mrkere da Luemannen gikk forbi 07:36 enn da bilen til TH ankom Futurum ca 09:10 - 09:15.

Bildene da bilen ankom er tross alt n hel klokketime og 34 til 44 minutter senere. Fra mrkt til lyst det. Skal det normalt vre.

Video-opptaket av bilen finnes blant bevisene. Om det tilhrer de klausulerte bevisene, er det rart.

Noen journalister burde gjre en slik sammenligning. Dersom alibi-videoen av bilen til TH ble lagt frem i pen rett.
Citera
2021-11-06, 19:41
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Interessant med et nytt alternativ, at ytterdren har sttt pen, eller, at det skal se ut som om ytterdren har sttt pen. At det skulle se ut som om ytterdren var blst igjen. Om noen kom p dren og ringte p, uten f svar, men kanskje hrte radio eller lignende og trodde det var folk hjemme, s tok vedkommende i dren og pnet den, og ble mtt med slepespor, strips og trusselbrev? Og ringte politiet.

En ny tanke det der. Takk for den.

Hvis det var tenkt arrangert slik, var ytterdren lukket men ikke lst.

Hvis ytterdren har vrt stende pen i timevis, og jeg antar at de har elektrisk oppvarming som er termostat-regulert, s br det kunne avleses p strmmleren. At varmekildene har vrt aktiverte i lenger periode enn normalt.

Det har ikke vrt skrevet noe om det, om dren var lst eller ikke, da TH kom hjem.

Det kan se ut som om dren har blitt lst opp, eller igjen, i lpet av ndsamtalen med politiet.

Ref lydprvene med Ford'en som kjrte frem og tilbake p grdsplassen, politimannen som gikk ut og inn av huset, og lste opp og lste igjen ytterdren samtidig.

och direkt blev det pltsligt mer intressant om drren var lst eller inte, att polisen lste upp r inte ett entydigt bevis p att drren var lst, men det rder ingen tvekan om att polisen ocks tycker att det r intressant om drren var lst eller inte...
Citera
2021-11-06, 19:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ikke tenkt over fr, men jeg er enig i at det er for lyst ute mtp luemannens Futurum passering 07.36. Det burde vrt mrkt.

Dersom opptaket er tuklet med, f.eks klokka p opptakeren er stilt feil, s er det jo grunn til ogs tro at TH`s alibi (bilen filmet nr han ankommer jobb) ogs er feil.

Jeg har selv 4 kamera koblet mot en NVR opptaker i huset mitt. EN kan jo stille klokka p NVR til hva en vil, da blir jo ogs klokkeslettet p kameraene feil. F.eks s stiller ikke mine seg automatisk etter sommer / vintertid.

Ja, jeg tenker at kamera som viser THs ankomst til jobb kan ha sttt p sommertid, siden
det nettopp hadde blitt vintertid noen dager fr (natt til sndag 28. oktober).
At han egentlig ankom 08:14, mens kamera viste 09:14. Da rimer det med bilen
som kjrer ned gangveien 07:56, og bilen som angivelig rygger opp 08:56.
Hvis noe slikt er tilfelle, er alibiet hans plutselig ikke s sterkt lenger.

Man m anta at han har latt sin egen bil st p jobb, og har brukt en annen bil
nr han kjrte hjem igjen for ta seg av AE. S kan han ha kjrt tilbake til jobb
etter ugjerningen, med AE i bagasjerommet. Og sannsynligvis justert kamera der
til vintertid like etterp. Fr han gikk og la seg i massasjestolen.
Citera
2021-11-06, 19:44
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det hadde vrt interessant se disse videoopptakene og ftt anledning til sammenligne lysforholdene.

Det br vre mye mrkere da Luemannen gikk forbi 07:36 enn da bilen til TH ankom Futurum ca 09:10 - 09:15.

Bildene da bilen ankom er tross alt n hel klokketime og 34 til 44 minutter senere. Fra mrkt til lyst det. Skal det normalt vre.

Video-opptaket av bilen finnes blant bevisene. Om det tilhrer de klausulerte bevisene, er det rart.

Noen journalister burde gjre en slik sammenligning. Dersom alibi-videoen av bilen til TH ble lagt frem i pen rett.

i videorna p de som gr frbi Futurum-byggnaden r ljuset vldigt likt, konstigt nr det r lite tid emellan dem...
Citera
2021-11-06, 19:54
Medlem
Citat:
det fr vi nog reda p i s fall

Det gjr vi nok.
Citera
2021-11-06, 20:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
i videorna p de som gr frbi Futurum-byggnaden r ljuset vldigt likt, konstigt nr det r lite tid emellan dem...

"Luemannen" blir fanget p kamera nyaktig ved soloppgang, kl. 07:35.
Med mindre det er blitt tuklet med. Hva hvis TH har stilt klokken p det
kameraet motsatt av det som filmer inngangen nr han ankommer?
At klokken egentlig er 08:35, en time etter soloppgang?
Det ville rime mer med dagslyset.
Kan han rett og slett ha tatt denne lille spaserturen som "luemannen"
selv, etter han ankom jobb, og fr han dro tilbake til S4?
Citera
2021-11-06, 20:15
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
"Luemannen" blir fanget p kamera nyaktig ved soloppgang, kl. 07:35.
Med mindre det er blitt tuklet med. Hva hvis TH har stilt klokken p det
kameraet motsatt av det som filmer inngangen nr han ankommer?
At klokken egentlig er 08:35, en time etter soloppgang?
Det ville rime mer med dagslyset.
Kan han rett og slett ha tatt denne lille spaserturen som "luemannen"
selv, etter han ankom jobb, og fr han dro tilbake til S4?

inte tnkt p ljuset frrn idag men ngot konstigt r det iallafall, glms det att stlla frn sommartid s r det lika troligt att det blir fel av andra anledningar, strmavbrott ver en viss tid frdrjer ocks klockan om den intte stlls in automatiskt...
Citera
2021-11-06, 20:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
inte tnkt p ljuset frrn idag men ngot konstigt r det iallafall, glms det att stlla frn sommartid s r det lika troligt att det blir fel av andra anledningar, strmavbrott ver en viss tid frdrjer ocks klockan om den intte stlls in automatiskt...

Jeg ser for meg en tidslinje omlag slik:

07:56 kjrer han ned gangveien p vei til jobb
08:14 ankommer han jobb, kameraet viser 09:14
S bytter han bil, som han kjrer til toppen av H*rnerudveien, der bommen er.
Spaserer ned slik at han blir fanget opp p kameraene der, snur, og gr opp igjen
til bilen. Kjrer til S4.
08:56 blir bilen fanget opp i det han rygger opp gangveien.
09:16 er AE ferdig i telefonen, og da slr han til.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in