Citat:
Ursprungligen postat av
s44m
Hur kan man dra en poll gllande ett snt beslut?
Ena dagen kan du kpa en Tesla med bitcoins nsta dag inser dom oj, du detta var inte miljvnligt s vi stoppar bitcoin kpen....REALLY?! Kom ni p detta i efterhand?
Det var Teslas styrelse som d kpte Bitcoin. Inte Elon Musk. Men Elon hatar "saker som inte behvs". Allts banker behvs inte och Elon begriper att Bitcoin/Krypto r samma sak som valuta/dollar fast bttre. Tnk er tex IKEA som fr in 100 olika valutor varje dag. De mste vxla hos banken och frlorar skert 1 miljard i menlsa avgifter varje r. (lght rknat) Bankerna r allts artificiella och maniupulerar dessutom med valutorna och har monopol p att pressa/mina nya pengar.Absolut kommer Tesla att acceptera Bitcoin som betalning inom 5 r. D kan BTC rusa till dollarns marcetcap. dvs 1000 ggr till.
Att Bitcoin blir vrldens strsta "valuta" r faktiskt den mest sannolika utvecklingen ty ingen bank, politiker, hedgefond eller annat kan styra Bitcoin. Idag r Bitcoins "marketcap" typ skr. Jag tror serist att BTC kommer att lgga sig side by side med Euro, Dollar i ett 5-10 rs perspektiv. I n g e n har makten ver bitcoin eller tex dogecoin. Det begriper geniet Elon Musk. En valuta r bara en psykologisk verenskommelse. Precis som Krypto/Bitcoin. - Det r bara pong. Se p skr som sjunkit 40% mot den danska kronan p 40 r. Hur bra r det att pensionspara i skr? Bitcoin dissas av meduia som gs direkt eller indirekt av narcisstiska bankirer. Vore en befrielse fr alla att bli av med dessa menlsa fstingar. - BTC skapades med "revolt" mot bankirerna i sinnet. BTC skapades fr att rvknulla bankvsendet.
Bitcoins skapare r hemlig etc. - Om Elon Musk skapat Bitcoin skulle jag inte bli ett dugg frvnad.
Fortfarande kallas denna trd fr Tesla Motors fast det var snart ett decennium Tesla Motors bytte namn och inrikting. Tesla motors existerar inte lngre. Tesla r frmst ett energibolag. De flseta trdar hr handlar bvara om bilar fast Tesla tom skall bygga restauranger, laddstationer. leverera energi,. solceller, frskringar, taxi etc etc etc. S biter sig vissa fast i "BILARNA"