Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-11-08, 20:22
Medlem
CalzoneItalias avatar
Vilse i pannkakan var ett barnprogram under min uppvxt men jag tittade aldrig p det men har nu sett p det i vuxen lder och tyckte det var lite konstigt.

Vad var budskapet till barn med det barnprogrammet ? Tyckte barn verkligen om detta nr det begav sig?

https://www.svtplay.se/video/1388746...t-6?id=emGmDEK
Citera
2021-11-08, 20:25
Medlem
Barn blev skadade, skrmda av Storpotten, som en av figurerna hette. Dessutom fick programmet kraftig kritik fr att vara vnsterinriktat. Se om du kan hitta sngerna frn programmet ngonstans. Fullstndigt crazy.
Citera
2021-11-08, 20:32
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Barn blev skadade, skrmda av Storpotten, som en av figurerna hette. Dessutom fick programmet kraftig kritik fr att vara vnsterinriktat. Se om du kan hitta sngerna frn programmet ngonstans. Fullstndigt crazy.

Ja jag sg att Mikael Wiehes bror spelade och sjng i programmet.
Citera
2021-11-08, 20:32
Moderator
Ancistruss avatar
N, det var nog inte s mnga som gillade det. Och andra sidan fanns det bara tv TV-kanaler och inget internet s man hade inte s mycket att vlja mellan om man ville titta p ngot.

Nu var det vldigt mnga r sedan jag sg det, men budskapet var nog ngot med att kapitalisterna frtrycker massorna och att de drfr br krossas.
Citera
2021-11-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vilse i pannkakan var ett barnprogram under min uppvxt men jag tittade aldrig p det men har nu sett p det i vuxen lder och tyckte det var lite konstigt.

Vad var budskapet till barn med det barnprogrammet ? Tyckte barn verkligen om detta nr det begav sig?

https://www.svtplay.se/video/1388746...t-6?id=emGmDEK

Jag tillhr de som var barn och verkligen mdde dligt av Staffan Westerbergs och andra barnprogram. Ingen i vn- eller slktkretsen var speciellt knepig, ej heller ngon barndomsmilj s det var ngra ljusr emellan dessa och vissa barnprogram eller programledare. Ibland satt man som ett frgetecken men jag minns ven olustknslor, oro, ngest. Det mesta gick vl annars in och ut. Roligast var nog tecknat.

Syftet?
Bra frga!
Senast redigerad av PooSausage 2021-11-08 kl. 21:25.
Citera
2021-11-08, 20:44
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
N, det var nog inte s mnga som gillade det. Och andra sidan fanns det bara tv TV-kanaler och inget internet s man hade inte s mycket att vlja mellan om man ville titta p ngot.

Nu var det vldigt mnga r sedan jag sg det, men budskapet var nog ngot med att kapitalisterna frtrycker massorna och att de drfr br krossas.
Ja det fanns inte mycket annat att titta p, det ena var ju smre n det andra och vilse i pannkakan var ju av det smre men visst tittade man ibland p elndet.
Citera
2021-11-08, 20:56
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ja det fanns inte mycket annat att titta p, det ena var ju smre n det andra och vilse i pannkakan var ju av det smre men visst tittade man ibland p elndet.

Nja, jag minns att det ven fanns mnga program som jag gillade, t.ex. Fem myror r fler n fyra elefanter och mycket av Astrid Lindgren tyckte tminstone jag var bra. Och andra sidan hade jag ju inte s mycket att jmfra med s...

Tyvrr fanns det vldigt mycket skit ocks, ofta med mer eller mindre tydliga politiska undertoner. Och just Vilse i pannkakan var nog ett av de bttre exemplen p det.
Citera
2021-11-08, 21:02
Medlem
Svt. Ja vad sger man.
Storpotten r diktatorn. Ser ut lite som benito.
Pgr liknande skit p svt idag fast med lite nyare tnk. ven reklamkanalerna kr ju stenhrt.

Det var verkligen DDR-sverige p den tiden. Dubbade barnprogram frn st osv.
Citera
2021-11-08, 21:04
Medlem
CalzoneItalias avatar
t upp pannkakan annars r du ett riktigt rtgg!
Citera
2021-11-08, 21:06
Avstngd
Niggerss avatar
Ville Valla och Viktor ocks kommunist propaganda.
Citera
2021-11-08, 21:12
Medlem
Avsiktarens avatar
Jag frstr mig inte p gnllet ver Staffan Westerberg. Lillstrumpa och syster yster var nd rtt roligt. Det gick ven ett barnprogram dr han mest flamsade runt i sin lgenhet och pratade med Storpottan ibland vilket var kul.
Citera
2021-11-08, 21:16
Medlem
Jordgubbes avatar
Och inte blir man klokare om man kollar texterna, totalt nonsens allihop.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in