Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-11-08, 18:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
rets Nobelpris i kemi kan kanske komma att f betydelse fr energilagring i bilar. S det kan komma att hnda en del dr. Tesla och andra mste skert hlla gonen ppna fr alternativ. Marknaden kan komma att frndras.

Utvecklingen av katalytiska material r minst sagt explosiv nu. Det hnder enormt stora framsteg p labben, men det tar nog ngra r innan det nr marknaden. Fast jag tor mer p stationr teknik och transportfordon n i bilar, det hnder en del p batterifronten ocks om ngra r kanske Litiumbatterier omsprungna av annan batteriteknik d har mnga byggt fast sig i fabriker. Inte ens Tesla vill nog grna skrota mngmiljardinvesteringar.
Citera
2021-11-08, 18:52
Medlem
Fangfaces avatar
Vilken besvikelse. Hade hoppats p lite rea
Citera
2021-11-08, 19:06
Medlem
JoeBonnanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Du kan ppna valfri sida som ger bolagsinformation s hittar du siffror fr lite allt mjligt. Prova ppna yahoo finance och knappa in Tesla.

Sedan om Tesla har ver 300-400 i P/E tal r helt ovsentligt nrmaste 10 ren.

Varfr r det helt ovsentligt?
Citera
2021-11-08, 19:07
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
-3% n s lnge. Antar han inte har brjat slja ut n. Kanske mnga Teslaentusiaster stdkper en del nu.
Vldigt snllt av dom att hjlpa farbror Elon tjna mer pengar. Han behver ju verkligen det.
Citera
2021-11-08, 19:15
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Vldigt snllt av dom att hjlpa farbror Elon tjna mer pengar. Han behver ju verkligen det.

r ju 10% av Elons innehav inte av hela TSLA. r vl typ 2,5% av bolaget dock. Vilket inte r en skitsumma.

Har amerikaner skatt p aktier som inte slts? Har missat hela karusellen kring frsljningen senaste dygnen..
Citera
2021-11-08, 19:36
Medlem
JoeBonnanos avatar
Citat:
-3% n s lnge. Antar han inte har brjat slja ut n. Kanske mnga Teslaentusiaster stdkper en del nu.

"Stdkper"? r det fr att luftslottet inte ska rasa eller fr att stackars Elon inte ska frlora ngra pengar?
Citera
2021-11-08, 20:38
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBonnano
"Stdkper"? r det fr att luftslottet inte ska rasa eller fr att stackars Elon inte ska frlora ngra pengar?

Man ska nog inte underskatta kraften i virala meme-rrelser, se bara p gamestop som tokrusade fr ett r sen d Redditnrdar stdkpte, dom r fortfarande rtt s hgt vrderade.

https://www.google.se/search?sxsrf=A...ih=595&dpr=1.5
Citera
2021-11-08, 21:24
Medlem
Humeruss avatar
Idag brjar jag slja av lite igen 6,1% av mitt innehav slt nyligen.

Vad gr man inte fr att flja vr gud Mr.Musk 🙏
Skmt sido r 90% sedan jag terkp och har lite andra investeringar som jag tnkte ge mig p i nrtid.

Ska gra mig av med hlften fram till jul r min plan 👍
Senast redigerad av Humerus 2021-11-08 kl. 21:27.
Citera
2021-11-08, 21:42
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Nsta r handlas Teslaaktien fr 150-200 dollar, p sin hjd.

Alla aningslsa som skriver!!! Kan bubblan vara mer vertydlig?????
Citera
2021-11-08, 21:59
Medlem
rligt talat det hr skakar min Tesla tro. Kanske sljer faktiskt. Och kper in mig igen p rea om ett tag.
Tror aktien gr ned en del kommande mnader. Kan lika grna ligga i en annan aktie under tiden.
Att Elons brorsa sljer fr en betydande summa och sedan gr Elon ut med detta..N knns ju lagom serist.
Frstr vad folk menar nu med "Elons utspel"
Citera
2021-11-08, 23:06
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ja det r konstig varfr han vill casha in, tidigare har han vl bara belnat aktierna fr att f fickpengar. Skatt behver man vl bara betala nr man realiserar aktiernA men det kanske r andra affrer som beskattas.

Nn som har twitterkonto som vet hur det gr?

Det r aktieoptioner (som han tidigare ftt av Tesla) som skatten skall betalas fr. Lste ngonstans att dessa realiseras nsta r, s d mste han betala skatten nu (korrigering: innan Augusti nsta r, s han brjar slja aktier nu) . Samt yes han har redan ln som ligger mot sina aktier. Eftersom vrdet r s uppumpat nu s vgar han skert inte lna mer, cashar ut.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-11-08 kl. 23:13. Anledning: Korrigering
Citera
2021-11-09, 01:14
Medlem
raskenss avatar
Det hr klippet dr Musk sger att han kpte namnet Tesla frn en man i Sacramento fr jag inte att g ihop:

https://youtu.be/-0gy0p9jnN0

Tesla Motors registrerades 2003 av Everhardt och Marpenning ett r fre Elon kpte in sig. Musk kan omjligt ha nnting med namnet att gra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in