Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Att du hela tiden lägger dig i & vill "ställa till rätta" ordväxlingar mellan andra användare & dessutom "kräva" svar (för annars har du vunnit) verkar vara viktigt i din manual. För oss andra framstår det bara som lätt irriterande & väldigt genomskinligt.
Fast du förefaller bli ganska svarslös på den frågan
Jag har inte fått någon sådan fråga från personen jag debatterade mig, vilket du mycket väl vet.
Vilket uppenbart gjorde dig så frustrerad att du kände att du måste blanda dig i. Det verkar känsligt för dig.
Att försöka få en förvirrad blandrasunges handlingar till att handla om "onda högerkrafter" är så löjligt att man funderar på graden av er desperation. Narrativet i media är att trycka på "nazism"-knappen & låta läsaren tro att det är vit unga som fått en massa onda idéer vid köksbordet från sina rasistiska föräldrar ute på "landsorten" där alla rasister bor. Vilket då skulle göra att han han klär ut sig i fantasikläder & angriper en lärare.
Här på Flashback funkar inte det narrativet, för här i tråden har alla sett icke-vitpixlade bilder av både grabben & hans pappa.
Så här försöker man istället bygga ett ännu mer sinnessjukt narrativ där den stackars mörkbruna ynglingen suttit på sin kammare & studerat Mein Kampf & gradvis förvandlats till en vit makt-aktivist. Som till slut lever ut sin fantasi om vit makt genom att, som mörkbrun "nazist", angripa en vit lärare.
alla bisarra och obskyra högerextrema och nazistiska plattformar där han spenderade alldeles för mycket tid.
You can't make this shit up
Men all diskussion om fallet är egentligen meningslös. En enda bild på gärningsmannen hade räckt för att 99% av befolkningen hade avfärdat det hela med
-"En neger som säger att han är "nazist" & vit makt-aktivist, för att därefter knivhugga en vit man. Han måste vara helt sinnessjuk."-
Lite samma nivå som om t.ex. Johan Glans börjat läsa Malcolm X, för att därefter knivhugga Dr. Alban i BLM's namn & skrika "Black Power".
Ni får helt enkelt hitta en mer trovärdig & mindre komisk "nazist" att skrämmas med, för det här är bara löjligt.
Ja fast nu kan jag känna att du kanske inbillar dig saker och läser in saker som inte finns där tyvärr.
Det här är en öppen diskussionstråd på ett öppet diskussionsforum och då är det fritt fram för alla att diskutera.
Just här diskuterar vi alltså det aktuella brottsfallet ifråga och du påpekade här i diskussionen någonting om en viss folkgrupp
som du hävdar aldrig kan hålla sig till sanningen.
Jag blir då lite nyfiken på
vilken folkgrupp du avser och hur det är relevant för det aktuella brottsfallet?
Det förefaller ju bevisligen vara så att den unga förvirrade gärningsmannen hade en del högerextrema och nazistiska övertygelser
som delvis triggade honom att begå dådet, i kombination med en del andra psykiska problem, får man utgå ifrån.
Jag kan dock inte hitta någonting i vare sig förundersökningsprotokollet eller mediernas rapportering
som alls indikerar någonting om någon folkgrupp och huruvida de håller sig till någon sanning eller inte.
Du får gärna berätta och redovisa för oss övriga läsare ifall du sitter på uppgifter kring det här fallet
som inte har framkommit tidigare.
Dina övriga förvirrade och lite osammanhängande utläggningar om agendor, ideologier, konspirationer, narrativ hit och dit
upplever jag för egen del som ganska irrelevanta då jag föredrar att hålla mig till konkret och verifierbar
fakta i fallet.
För ifall du anser att polisen har farit med osanningar i förundersökningsprotokollet i syfte att vara del av någon politisk komplott
då bör du givetvis kunna belägga och bevisa lite mer konkret kring vad som skulle vara felaktigt.
Jag hoppas för egen del att det här dådet dock kan bli en viktig väckarklocka för föräldrar och skola
gällande att reagera och upptäcka i tid när någon minderårig ungdom hamnar i allt för dåligt sällskap och radikaliseras.