Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-11, 09:43
  #36745
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag tror att Malena ville busa med Greta och i hennes namn skriva något om "rövhattar" på facebookkontot. Innan kollade hon sin egen facebook och svarade en Ingrid. Sen glömde hon att busa.

Hahahaha.......ja, så måste det ha varit.....herregud.
Det börjar snart bli att jag tvingas ha en skämskudde när jag läser Gretavurmarnas inlägg.
Jäklar vad det busas och retas i den där dysfunktionella familjen.

Hur hon sen ska klara sin extraordinära gymnasielinje med allt strejkande återstår att se.
Återigen, från vilken ålder blir hon själv ansvarig för klimatet.
När hon var "barn" så kunde hon skylla på dom vuxna, hur blir det nu när hon är arton?
2021-11-11, 09:47
  #36746
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Hahahaha.......ja, så måste det ha varit.....herregud.
Det börjar snart bli att jag tvingas ha en skämskudde när jag läser Gretavurmarnas inlägg.
Jäklar vad det busas och retas i den där dysfunktionella familjen.

Hur hon sen ska klara sin extraordinära gymnasielinje med allt strejkande återstår att se.
Återigen, från vilken ålder blir hon själv ansvarig för klimatet.
När hon var "barn" så kunde hon skylla på dom vuxna, hur blir det nu när hon är arton?
Greta har PROBLEM, den saken är klar.
2021-11-11, 09:54
  #36747
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Du hör inte hur krystat det låter? Varför skulle Malena till att börja med låna Greta™:s dator, oavsett var den befinner sig? Har Malena inte en egen dator eller telefon? Du hör väl själv att det inte bär sannolikhetens prägel? Nej, det här visar återigen att Greta™ är en marionett. Synd bara att hennes föräldrar är så makalöst inkompetenta så att det blir upptäckt.

Jag har svårt att föreställa mig att någon här hemma hos oss skulle låna någon annans dator, vare sig det gäller jobbdatorn eller privatdatorn, men å andra sidan finns det ju betydligt mindre datortäta hushåll, där kanske hela familjen använder en dator. Men även då så brukar man väl logga in som sig själv, antar jag - och då hamnar man rätt i FB eller vad man nu använder för sociala medier. Om man är påloggad som en annan familjemedlem så måste man leta sig fram till sin egen FB-sida, vilket gör att man märker med automatik att man är på fel konto.

Sedan undrar man ju varför Malena inte kunde gå några steg till för att plocka fram sin dator i stället för Gretas (varvid jag antar att både Greta och Malena använder någon form av laptop).

Håller med att förklaringen från Thunberg låter väldigt krystat, men det är ungefär lika krystat som hennes anhängares förklaring till de uppblåsta demo-siffror från "framtida demonstrationer", med hänvisningar till ett antal "väldigt kunniga IT-experter". :-)

Sedna vet jag inte om man ska bry sig så myckat om Malenas faux pas, hon och Svante är ju Gretas föräldrar - och som förälder är man beredd att gå långt för sitt barns skull, inklusive att glida lite på verkligheten och slira på sanningen. Greta mår uppenbarligen bättre (enligt somliga) om hon får tro att andra bryr sig om hennes specialintresse och när hon får stå i centrum för uppmärksamheten.
2021-11-11, 10:15
  #36748
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Hahahaha.......ja, så måste det ha varit.....herregud.
Det börjar snart bli att jag tvingas ha en skämskudde när jag läser Gretavurmarnas inlägg.
Jäklar vad det busas och retas i den där dysfunktionella familjen.

Hur hon sen ska klara sin extraordinära gymnasielinje med allt strejkande återstår att se.
Återigen, från vilken ålder blir hon själv ansvarig för klimatet.
När hon var "barn" så kunde hon skylla på dom vuxna, hur blir det nu när hon är arton?

Finns alltid någon "äldre" hon kan skylla på, t.ex. en viss Malena som flög kors och tvärs över jordklotet så det stod härliga till.
2021-11-11, 10:23
  #36749
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Vad tror vi om Gretas sexualitet? Gissar på Asexuell
Asexuell eller möjligen flata är väl det som ligger närmast till hands.
2021-11-11, 10:57
  #36750
Medlem
wwrs avatar
Rapport från COP26 även om Greta just har åkt hem:

Liksom Gretas diffusa förslag så handlar sk klimatåtgärder bara om, med hennes egna ord, "Blah, blah, blah".

Igår ingick USA och Kina ett oklart avtal.
Citat:
US-China deal on emissions
https://www.theguardian.com/environm...limate-experts

Klimatfrågan har blivit en pajasföreställning. Tuvalus utrikesminister håller tal i vatten upp till knäna.

https://www.theguardian.com/world/20...ea-levels-rise
2021-11-11, 11:19
  #36751
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Rapport från COP26 även om Greta just har åkt hem:

Liksom Gretas diffusa förslag så handlar sk klimatåtgärder bara om, med hennes egna ord, "Blah, blah, blah".

Igår ingick USA och Kina ett oklart avtal.

https://www.theguardian.com/environm...limate-experts

Klimatfrågan har blivit en pajasföreställning. Tuvalus utrikesminister håller tal i vatten upp till knäna.

https://www.theguardian.com/world/20...ea-levels-rise

Nja, jag vet inte om det är av samma slag som t.ex. Gretas båtutflykt med Malizia: det var rena pajaseriet, hon sade ju att hon tog båt för att inte fresta på klimatet och för att ett personligt framträdande inte kunde ersättas av ett digitalt. När hon väl var där kunde hon då bli skjutsad i en fossilbil (trots att hon redan hade fått låna en icke-fossil Tesla). Plötsligt var klimatet inte så viktigt.

...och senare kunde hon även delta i mötena digitalt har det visat sig...

På det viset var hennes båtresa till USA ett stort medialt pajaseri. Hon hade inte behövt ta segelbåten till Nordamerika (fanns ju videolänkar även på den tiden), hon hade inte behövt åka fossilt på plats (fanns ju till henne utlånad Tesla redan då) - men hon valde själv att göra ett jippo av det.

Vad gäller Tuvalu så är de genuint oroliga för sin fortlevnad som land och även för sin fortlevnad som privatpersoner och även för sin tillgåg till landets territorialvatten. Så även om det låter/ser ut som jippo så är det mera genuint än Gretas upptåg.
2021-11-11, 11:25
  #36752
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Nja, jag vet inte om det är av samma slag som t.ex. Gretas båtutflykt med Malizia: det var rena pajaseriet, hon sade ju att hon tog båt för att inte fresta på klimatet och för att ett personligt framträdande inte kunde ersättas av ett digitalt. När hon väl var där kunde hon då bli skjutsad i en fossilbil (trots att hon redan hade fått låna en icke-fossil Tesla). Plötsligt var klimatet inte så viktigt.

...och senare kunde hon även delta i mötena digitalt har det visat sig...

På det viset var hennes båtresa till USA ett stort medialt pajaseri. Hon hade inte behövt ta segelbåten till Nordamerika (fanns ju videolänkar även på den tiden), hon hade inte behövt åka fossilt på plats (fanns ju till henne utlånad Tesla redan då) - men hon valde själv att göra ett jippo av det.

Vad gäller Tuvalu så är de genuint oroliga för sin fortlevnad som land och även för sin fortlevnad som privatpersoner och även för sin tillgåg till landets territorialvatten. Så även om det låter/ser ut som jippo så är det mera genuint än Gretas upptåg.
Både Gretas seglats och när Tuvalus utrikesminister håller tal i vatten upp till knäna är pajasföreställningar.

Om Tuvalu kunde påvisa att de förlorat en enda kvadratmeter land pga havsstegring så skulle de stämma skjortan av USA och alla andra som släpper ut CO2. Det har de inte gjort. Men kanske en del är oroliga, som Greta skriker.
2021-11-11, 11:59
  #36753
Medlem
Det här blir bara bättre hela tiden. Någon i familjen Ernman-Thunberg är tillräckligt IT-utmanad att tro att det räcker att radera tweeten, så är problemet ur världen. I själva verket ser det ju bara ännu värre ut! Vem var det som raderade? Och vem sköter Greta™:s konto på Tik Tok? Beata? Jag kommer osökt att tänka på Climategate där prof. Jones uppmanade sina medkonspiratörer att radera mail i tron att de då försvann från universitetens servrar.
2021-11-11, 13:08
  #36754
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Greta har sagt flera gånger att hon inte har något privat Facebook-konto* men ändå sköter en indier hennes konto som i själva verket uppenbarligen är Svantes och dessutom används av hans hustru, trots att hon har ett eget konto …

Greta Thunberg-sidan på Facebook är ingen privat personlig profil utan en offentlig Facebook-sida under hennes namn. Det är olika saker:

Citat:
Profil
En profil är en plats på Facebook där du kan dela information om dig själv, som dina intressen, foton, videor, bostadsort och födelseort. Visa din profil genom att klicka eller trycka på ditt namn eller din profilbild överst på Facebook.

Sida
Du måste ha en profil för att kunna skapa en sida eller vara med och hantera en. Sidor är platser på Facebook där artister, offentliga personer, företag, varumärken, organisationer och ideella organisationer håller kontakt med sina fans eller kunder. När någon gillar eller följer en sida på Facebook kan de börja se uppdateringar från denna sida i sitt nyhetsflöde.

https://sv-se.facebook.com/help/135275340210354

För att komma åt Facebook-sidan och administrera den krävs en personlig profil, men då Greta saknar en sådan (enligt henne själv) använder hon en annan persons personliga profil för att komma åt innehållet. T.ex hennes pappas konto.

Just det är inget konstigt. Det går inte att logga in direkt på en offentlig Facebook-sida utan det krävs en personlig profil. Saknar man en sådan själv, då måste man låna en annan persons. Annars kommer man inte åt sidan.

Från början verkar det vara en indier som administrerade sidan (den började som en fan page) men sedan fick även familjen Thunberg tillgång till den.
2021-11-11, 13:24
  #36755
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Greta Thunberg-sidan på Facebook är ingen privat personlig profil utan en offentlig Facebook-sida under hennes namn. Det är olika saker:



För att komma åt Facebook-sidan och administrera den krävs en personlig profil, men då Greta saknar en sådan (enligt henne själv) använder hon en annan persons personliga profil för att komma åt innehållet. T.ex hennes pappas konto.

Just det är inget konstigt. Det går inte att logga in direkt på en offentlig Facebook-sida utan det krävs en personlig profil. Saknar man en sådan själv, då måste man låna en annan persons. Annars kommer man inte åt sidan.

Från början verkar det vara en indier som administrerade sidan (den började som en fan page) men sedan fick även familjen Thunberg tillgång till den.
Exakt, det Greta skriver själv är svårt att misstolkas. Det är flera admins till den sidan kan man läsa i sidans info. Facebooksidan blandar inlägg urspungligen postade av Greta ifrån Twitter eller Instagram. Inget utgår, skrivs någonsin ifrån själva Facebook. Personligen tror jag Indiern är kvar även om det nuförtiden går att sammanlinka och automatisera delar av postande mellan dessa tre plattformar.
Sannolikt vill Thunbergs vara delaktiga i Greta Thunberg sidan för att dels behandla inlägg, info som är på svenska, radera bort olämpligt material samt få tillgång till mailboxen som lär svämmas över ständigt på Gretas samtliga plattformar.

Denna moderering spar Greta mycket tid som hon behöver lägga på annat. Jag vet att Greta har fått hjälp med att kontrollera just sina mejlkonton och inboxar på sociala plattformar när hon har gjort krångliga resor, som de över Atlanten t, ex. Det är väl Malena som är groundcrew på hemmabasen vid sådana tillfällen.

Om Rentzhog hade råkat logga sig in fel på Gretas konto så kanske det hade varit en skräll, men så var det inte, så detta är en ickehändelse. Att försöka sig på att koppla detta till att klimatkrisen är en bluff som vissa skojare försöker sig på visar på hur enfaldig klimatförnekarkulten står sig.
2021-11-11, 13:48
  #36756
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det här blir bara bättre hela tiden. Någon i familjen Ernman-Thunberg är tillräckligt IT-utmanad att tro att det räcker att radera tweeten, så är problemet ur världen. I själva verket ser det ju bara ännu värre ut! Vem var det som raderade? Och vem sköter Greta™:s konto på Tik Tok? Beata? Jag kommer osökt att tänka på Climategate där prof. Jones uppmanade sina medkonspiratörer att radera mail i tron att de då försvann från universitetens servrar.
Varför ska Malena spara ett feltweet till sina besökare i Piafshowen som syns på Gretas sida för?
Ingen har förnekat att tweetet fanns ditt mytomaniska nöt.

Det man minns ifrån Climategate var att det fanns absolut ingenting som i slutändan gav stöd till konspirationsteoretikerna i klimatförnekarkulten till deras egna belägg, att människan inte skulle vara skyldig till den globala uppvärmningen.
Citat:
A fair reading of the e-mails reveals nothing to support the denialists' conspiracy theories.

..emails had not shown anything that undermined the scientific case on human-caused global warming or raised any substantive reasons for concern about the researchers' own papers

Independent reviews by FactCheck and the Associated Press said that the emails did not affect evidence that man-made global warming is a real threat, and said that emails were being misrepresented to support unfounded claims of scientific misconduct
.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Clim...ocuments)%20to

Påhoppen på Gretas Facebook administration är dock avsevärt mycket mer lägre och saknar helt verklighetsförankring jämfört med Climategatehacken.

Men det är kanske på den nivån du ligger som självutnämnd forskare.Bra Jobbat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in