Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-20, 15:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
En del här har undrat angående Gretas framtida karriär. En del tror att hon ska bli MP-politiker. Då skulle hon få skulden för minsta lilla afghan som får uppehållstillstånd i Sverige. Det skulle så klart vara Gretas fel.

Men Greenpeace skulle ju passa henne bra:
"Greenpeace has a staff of 2400 and 15000 volunters globally. Each regional office is led by a regional executive director elected by the regional board of directors."

Lönen är knappast hög men vad ska Greta med pengar till? Köpa balla kläder o smink, en bil, resor till Florida, inreda hemmet i White homes matter?
Nån tjänst inom FN ,Unicef kanske
2021-11-20, 15:06
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Greenpeace arbetar aktivt för att öka invandringen, och smugglar "flyktingar" till vita länder, så ja, visst hade det passat marionetten Heliga Greta perfekt.
Jag förstår vad du menar, att de har räddat en del som har hållit på att drunkna ute till havs. Ja precis, det skulle passa Greta. Men annars klimatforskare, om hon orkar...
2021-11-20, 15:08
Medlem
Greta™ skulle kunna bli konduktör, så att hon får veta hur det faktiskt är att åka med kollektivtrafiken.
2021-11-20, 15:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag förstår vad du menar, att de har räddat en del som har hållit på att drunkna ute till havs. Ja precis, det skulle passa Greta. Men annars klimatforskare, om hon orkar...

Nej, att de aktivt smugglat in ekonomiska parasiter och arbetat för att fler ska få stanna. Det är tydligen "klimataktivism" att ägna sig åt att smuggla illegala invandrare enligt Greenpeace.

Det passar marionetten Heliga Greta perfekt.

Klimatforskare? Inte en chans. Hon har inte intellektet som krävs för det, eller objektiviteten.
2021-11-20, 15:11
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Greta™ skulle kunna bli konduktör, så att hon får veta hur det faktiskt är att åka med kollektivtrafiken.
Ja. Hon gnällde ju på Twitter när hon inte fick sittplats på tåget hem från COP25 under julruschen. T.o.m. tyska SJ blev irriterade och påpekade att de gjort vad de kunde för henne. - Hon skulle nog få problem att klara "den stora omställningen".
2021-11-20, 15:49
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja. Hon gnällde ju på Twitter när hon inte fick sittplats på tåget hem från COP25 under julruschen. T.o.m. tyska SJ blev irriterade och påpekade att de gjort vad de kunde för henne. - Hon skulle nog få problem att klara "den stora omställningen".
De blev inte irriterade på henne. Självklart ska man få en sittplats om man har betalat full biljett! Då ingår en sittplats. Det är liksom det man betalar för.
Greta är redan inne på "den stora omställningen". Hon äger ingen bil, hon äter inte kött, hon köper inga nya kläder, hon flyger inte.
Prince Charles i UK har också anammat den nya livsstilen. Han köper inga nya rockar. Han lagar de gamla själv!
2021-11-20, 15:51
Medlem
Giant Squids avatar
Måste bli mycket svårt för Greta att välja yrke eller arbetsplats pga, att hon är så förknippad med klimatrörelsen m,m. Alternativet vore om hon väljer ett riktigt low key yrke som att jobba på ett hunddagis eller i stallet där hennes hästar finns.
Men F4F samarbetar redan med tex, Unicef och jag tror hennes status gör mest nytta i liknande positioner.
Citat:
Launched in collaboration with Fridays for Future on the third anniversary of the youth-led global climate strike movement, the report finds approximately 1 billion children – nearly half the world's 2.2 billion children – live in one of the 33 countries classified as “extremely high-risk”.
https://www.unicef.org/press-release...-crisis-unicef
2021-11-20, 16:18
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Måste bli mycket svårt för Greta att välja yrke eller arbetsplats pga, att hon är så förknippad med klimatrörelsen m,m. Alternativet vore om hon väljer ett riktigt low key yrke som att jobba på ett hunddagis eller i stallet där hennes hästar finns.
Men F4F samarbetar redan med tex, Unicef och jag tror hennes status gör mest nytta i liknande positioner.

https://www.unicef.org/press-release...-crisis-unicef
Till slut kom den Svenska gubbattityden fram hos dig också. Jag har bara väntat på det. Gubbe! Jobba själv på hunddagis.
Men jag undrar vem det var som nyligen uttalade sig för Greenpeace som var så attans snygg? En man...
Ja Unicef skulle säkert också passa Greta.
2021-11-20, 17:18
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Om Greta lyckas blir hon nog *Queen of the Planet* annars blir det svårt att bli något i framtiden.
2021-11-20, 17:24
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Om Greta lyckas blir hon nog *Queen of the Planet* annars blir det svårt att bli något i framtiden.
The Green Queen.

https://www.greenqueen.com.hk/tag/greta-thunberg/
2021-11-20, 17:50
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Mad tanke på alla pengar hon och hennes team har tjänat på sitt klimat-spektakel så hade hon ju kunnat chartrat en privat-jet. Men det blev väl för dyrt för snåljåpen. Dessutom ser det bättre ut i media om hon gnäller på tågen som inte kastar av vanligt simpelt folk och bereder plats.
2021-11-20, 18:09
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Mad tanke på alla pengar hon och hennes team har tjänat på sitt klimat-spektakel så hade hon ju kunnat chartrat en privat-jet. Men det blev väl för dyrt för snåljåpen. Dessutom ser det bättre ut i media om hon gnäller på tågen som inte kastar av vanligt simpelt folk och bereder plats.
Jag trodde att hon inte vill flyga pga flygSKAM. Rätta mig om jag har fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in