Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-18, 18:27
  #4249
Medlem
Phrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marmar00
För er som sökt via TCC i Göteborg så kan man nu se sitt resultat på yh-antagning.se
Jag fick reservplats 4, någon här som vet hur sannolikt det är att man kommer kunna komma in? Hur har det sett ut tidigare år? Skönt iaf att man blev godkänd på test 3, får hålla tummarna att man får en plats.
Jag sökte till Protrain tidigare i år med ett yrkespsykologiskt intyg och hamnade på plats 17 i reserv, ligger på plats 5 i dagsläget och utbildningen har inte börjat än, håller tummarna för dig att du kommer in
Citera
2021-11-18, 19:26
  #4250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHATISEV
Vad fick ni som gjort läkarundersökningen betala? Har ringt två st och båda sa att det skulle landa på kring 5000?? Vad jag läst tidigare i tråden är att det brukar gå på ca 3000? Är det priserna som ändrats eller ska jag fortsätta ringa runt?
Bor du i/nära Sthlm? Jag gjorde min på Norviakliniken i Solna, klart billigast då iaf. 2017 var det.
Citera
2021-11-18, 20:26
  #4251
Medlem
Verkar va stor skillnad på priset för läkarundersökningen. Har fått priser på 3500-7300:-
Citera
2021-11-18, 20:44
  #4252
Medlem
Hur fungerar LIA hos TCC? Får man vara med och välja ort/företag eller ordnar skolan allt? Om man vill ha nåt i närheten av hemmet.
Citera
2021-11-18, 20:52
  #4253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phree
Jag sökte till Protrain tidigare i år med ett yrkespsykologiskt intyg och hamnade på plats 17 i reserv, ligger på plats 5 i dagsläget och utbildningen har inte börjat än, håller tummarna för dig att du kommer in

Då är det kanske inte helt omöjligt. Får hoppas annars att jag får en plats i Hallsberg så har man en plan B om det inte skulle bli nåt i Göteborg
Citera
2021-11-18, 20:59
  #4254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masen1970
Verkar va stor skillnad på priset för läkarundersökningen. Har fått priser på 3500-7300:-

Du skrev tidigare du gjorde testerna i norr, vart fick du priset 3500?

Citat:
Ursprungligen postat av Andersson5035
Bor du i/nära Sthlm? Jag gjorde min på Norviakliniken i Solna, klart billigast då iaf. 2017 var det.

inte det heller tyvärr..
Citera
2021-11-18, 21:28
  #4255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masen1970
Hur fungerar LIA hos TCC? Får man vara med och välja ort/företag eller ordnar skolan allt? Om man vill ha nåt i närheten av hemmet.

Så här står det på TCCs hemsida:
Citat:
Har jag möjlighet att påverka min placering under praktiken?


Nej, är det korta svaret på den frågan. TCC är beroende av de praktikplatser vi får av tågoperatörerna/järnvägsföretagen. Vi för en kontinuerlig dialog med branschen om behov och tillgång på praktikplatser. Av olika skäl kan inte en viss operatör på en viss ort alltid ta emot elever. Vi försöker i möjligaste mån att ta hänsyn till elevernas önskemål, men du måste räkna med att delar av praktiktiden kommer du att göra på annan ort än studieorten.*
https://www.tcc.se/yrkeshogskola-faq
Citera
2021-11-18, 23:33
  #4256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHATISEV
Du skrev tidigare du gjorde testerna i norr, vart fick du priset 3500?



inte det heller tyvärr..

I Nora. Jag bor ju i Dalarna.
Citera
2021-11-18, 23:50
  #4257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masen1970
I Nora. Jag bor ju i Dalarna.

Aha, men du gjorde testerna i norrbotten?
'' Någon gång nästa vecka om jag fattat rätt. Iaf när det gäller Boden ''
Så skrev du tidigare, eller missuppfatta jag ?
Citera
2021-11-19, 09:24
  #4258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHATISEV
Aha, men du gjorde testerna i norrbotten?
'' Någon gång nästa vecka om jag fattat rätt. Iaf när det gäller Boden ''
Så skrev du tidigare, eller missuppfatta jag ?
Jo det stämmer. Sökte både till Boden och Hallsberg men eftersom Boden låg före i tiden fick jag åka dit. 180 mil t.o.r.
Hade varit surt om man inte fått godkänt 😝
Citera
2021-11-19, 09:34
  #4259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masen1970
Jo det stämmer. Sökte både till Boden och Hallsberg men eftersom Boden låg före i tiden fick jag åka dit. 180 mil t.o.r.
Hade varit surt om man inte fått godkänt 😝

Haha ja det hade ju varit jävligt trist - Tur att inte så blev fallet!
Citera
2021-11-22, 14:48
  #4260
Medlem
LjusetsFamns avatar
Ni som har kommit in, eller har pluggat till lokförare innan. Hur gjorde ni för att klara det ekonomiskt, jobba extra, låna, leva på reda sparade pengar eller någon sorts kombination?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in