Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-22, 17:07
  #4261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjusetsFamn
Ni som har kommit in, eller har pluggat till lokförare innan. Hur gjorde ni för att klara det ekonomiskt, jobba extra, låna, leva på reda sparade pengar eller någon sorts kombination?

Jag har CSN-lån + tllläggslån, så får ut runt 16k från CSN/månad! Sen finns sparade pengar också men lånet är ju en bra investering.
Citera
2021-11-22, 18:15
  #4262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjusetsFamn
Ni som har kommit in, eller har pluggat till lokförare innan. Hur gjorde ni för att klara det ekonomiskt, jobba extra, låna, leva på reda sparade pengar eller någon sorts kombination?
Jag hade lite poäng jag behövde läsa ikapp innan jag kunde få CSN igen, så jag jobbade under tiden då. Men sen när jag kommit ikapp så kunde jag ta det lugnt med jobbet. Jag klarar mig rätt bra på det vanliga CSN bidrag och lånet, och då bor jag ändå ca 1,5 mil från skolan och tar bil in varje dag.
Citera
2021-11-24, 00:06
  #4263
Medlem
Ladidas avatar
Färgblind är Big No-No va? Eller får man ha viss defekt?
Citera
2021-11-24, 09:21
  #4264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Färgblind är Big No-No va? Eller får man ha viss defekt?


Tyvärr, fullgott färgseende krävs.
Citera
2021-11-24, 15:58
  #4265
Medlem
Har nån hört något om antagningar till Hallsberg i vår?
Citera
2021-11-24, 18:28
  #4266
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Tyvärr, fullgott färgseende krävs.
Ja, det känns ju relativt logiskt iof.
Citera
2021-12-01, 13:37
  #4267
Medlem
Nu är det snart start i Mjölby, och jag gissar att det finns några som kommit in som också brukar kolla till den här tråden. Hur har det gått med att hitta boende? I min klass (den som redan är igång i Mjölby) har det ändå varit några som till en början pendlade rätt så långt.
Citera
2021-12-01, 16:32
  #4268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stevexz
Nu är det snart start i Mjölby, och jag gissar att det finns några som kommit in som också brukar kolla till den här tråden. Hur har det gått med att hitta boende? I min klass (den som redan är igång i Mjölby) har det ändå varit några som till en början pendlade rätt så långt.

Nu har jag förvisso sökt till vårens start i Mjölby, och väntar fortfarande på besked om man klarat steg 3. Lång väntan...
Men ändå så har man ju sökt runt lite på nätet i förebyggande syfte om boende. Och det verkar ju finnas en del tillgängligt att hyra just nu iaf om det nu stämmer
Citera
2021-12-01, 16:50
  #4269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0rky
Nu har jag förvisso sökt till vårens start i Mjölby, och väntar fortfarande på besked om man klarat steg 3. Lång väntan...
Men ändå så har man ju sökt runt lite på nätet i förebyggande syfte om boende. Och det verkar ju finnas en del tillgängligt att hyra just nu iaf om det nu stämmer

Skulle precis skriva och kolla om du hört något.
Fick du också till dig att det skulle bli besked i slutet av denna vecka?
Citera
2021-12-01, 17:49
  #4270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmegaAlpha
Skulle precis skriva och kolla om du hört något.
Fick du också till dig att det skulle bli besked i slutet av denna vecka?

Japp som jag fattade så skulle besked komma i slutet av denna veckan, så det lär vara nära nu Det var väl om man klarade steg 3 iaf, sen vet jag inte när man får veta om man fått en plats eller inte. Hörde du något om det?
Citera
2021-12-01, 21:49
  #4271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0rky
Japp som jag fattade så skulle besked komma i slutet av denna veckan, så det lär vara nära nu Det var väl om man klarade steg 3 iaf, sen vet jag inte när man får veta om man fått en plats eller inte. Hörde du något om det?

Ja så förstod jag det också. Har dålig koll på hur utsikterna kommer se ut om man klarar steg 3, men misstänker att det blir någon sorts rangordning utefter resultat. Bara att hålla tummarna och se hur det går helt enkelt.
Citera
2021-12-02, 06:04
  #4272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmegaAlpha
Ja så förstod jag det också. Har dålig koll på hur utsikterna kommer se ut om man klarar steg 3, men misstänker att det blir någon sorts rangordning utefter resultat. Bara att hålla tummarna och se hur det går helt enkelt.
Helt riktigt, skolan rangordnar alla som blivit godkända på alla momenten. Är det för "många" som klarat mot hur många platser som finns så blir det reserver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in