Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Hur svår är utbildningen om man inte är så teknisk?

Om man kan lära sig köra bil kan man lika lätt lära sig köra tåg?
Att köra är inte så svårt, mer teknik då kring fordonen, felsökning, förstå ungefär hur de funkar osv.
Citera
2024-03-15, 14:33
Medlem
Bamse92s avatar
Citat:
Hur svår är utbildningen om man inte är så teknisk?

Om man kan lära sig köra bil kan man lika lätt lära sig köra tåg?
Jag kan inte ens köra bil men kan framföra tåg ganska bra 😂 är inte heller särskilt tekniskt lagd men klarat alla prov hittills 🙏🧔
Citera
2024-03-16, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse92
Jag kan inte ens köra bil men kan framföra tåg ganska bra 😂 är inte heller särskilt tekniskt lagd men klarat alla prov hittills 🙏🧔

Tack för uppmuntrande svar. Behöver man kunna reparera tåget också?
Citera
2024-03-16, 09:04
Medlem
Bamse92s avatar
Citat:
Du behöver åtminstone kunna felsöka och dra till/från lite strömbrytare. Du behöver mig veterligen inte meka med tåget mer än så.
Citera
2024-03-16, 19:08
Medlem
Citat:

Har du kommit in på någon utbildning? Vilken isåfall?
Citera
2024-03-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leolarsson5555
Hej! Jag har fått en plats och gjorde läkarundersökning igår och klarade det. Är det någon annan här som ska plugga på Protrain i Malmö som jag träffar denna höst? Som jag förstått ska vi vara 30-35 personer. Det är första året som de har det där, vad tror ni om det?😊😊😊 Och vad tycker ni som pluggat på Protrain allmänt om det?

Sökte till Protrain i Malmö nu oxå i februari och ska göra första testet. Vill bara fråga dig var gjorde ni test 2 som är den bevakade testet? Fick ni samma frågor som på test 1 också? vad fick du göra på test 3?
Citera
2024-03-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokforeri
Grattis till oss! Jag har också blivit antagen till Protrain i Malmö

Vart gjorde ni test 2? Håller på och göra första testet som ska vara klar innan 7 maj. Lite nervös men får göra mitt bästa.
Citera
2024-03-26, 10:16
Medlem
Triphes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nineti
Vart gjorde ni test 2? Håller på och göra första testet som ska vara klar innan 7 maj. Lite nervös men får göra mitt bästa.

Det är i princip samma test
Citera
2024-03-28, 15:37
Medlem
Citat:

Vi gjorde test 2 hemma på datorn. Lycka till!
Citera
2024-03-28, 18:56
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
7e april menar du?
Citera
2024-03-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokforeri
Vi gjorde test 2 hemma på datorn. Lycka till!
Ohh okej! tack så jättemycket!
Citera
2024-03-31, 01:43
Medlem
polskzclager245s avatar
Jag gjorde test 1 idag för lokförare TCC. Det är ju två tester till och sen ett läkarbesök om jag förstått rätt? Kan någon snälla berätta vad som sker hos läkaren?
Kommer den behöva tillgång till ens journal?
Spelar det någon roll om man har asperger?
Kommer dom vilja ha pissprov och isf - Spelar det någon roll om man har tex Imovane vid behov till natten?
Jag har endel ångest och haft endel med psykiatrin att göra men jag vet att det inte kommer påverka mig om jag skulle bli lokförare. Bör jag låtsas som att jag aldrig haft problem med psykisk ohälsa? (Eller dom kanske inte undrar om det?)

Vill gärna veta allt om det här pga vill inte betala för tre olika prov ifall det redan nu är kört och får ett nej av läkaren.
Tacksam för all möjlig info!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in