Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-27, 10:17
  #4381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0rky
Ursäktar sent svar, och hoppas allt gick bra för dig på undersökningen?
Jag ska göra min undersökning i slutet av Februari. Hade gärna gjort den lite tidigare men fick ingen ledig tid innan dess.

Ingen fara!
Jorå, undersökningen gick bra så jag är clearad och färdig. Skönt att ha allt klart. Hoppas att det går vägen för dig också.
Citera
2022-01-27, 10:20
  #4382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiasco18
Hej! Jag kom också in på Protrain i Mjölby i april, ska bli hur bra som helst! 😁 Väntar på svar från blodprov, annars är allt klappat och klart. Tänkte det var bäst att få allt klart så fort som möjligt.

Fasen så kul! Stort grattis till dig, förstår att du är taggad, det är samma här!
Vart gjorde du hälsoundersökningen? Själv harvade jag iväg till en privatläkare i Eksjö.
Citera
2022-01-27, 19:07
  #4383
Medlem
ackescotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Kommit in på Protrain i i slutet av mars iStockholm där jag också bor. Skulle vara skönt om det kommer gå att göra Lia-perioderna i närheten, men jag kommer vara beredd på allt. Jag antar att alla tänker så. Man väljer nog inte detta yrke på något kortsiktigt avstamp till någonting annat. Det här kommer bli askul och hoppas verkligen jag tar till vara på den här chansen.

Då syns vi i mars😀👍👊 Jag bor i Malmköping, ska bli skoj!
Citera
2022-01-27, 22:01
  #4384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmegaAlpha
Fasen så kul! Stort grattis till dig, förstår att du är taggad, det är samma här!
Vart gjorde du hälsoundersökningen? Själv harvade jag iväg till en privatläkare i Eksjö.

Grattis till dig också!
Jag var lite taggad så jag tog första bästa, Previa i Malmö för ca 5000:-
Jag har använt denna tråden sedan augusti när jag först ansökte. Har varit väldigt hjälpsamt att läsa alla era inlägg! Sjukt att man kommit in bland så många duktiga.
Citera
2022-01-28, 11:30
  #4385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiasco18
Grattis till dig också!
Jag var lite taggad så jag tog första bästa, Previa i Malmö för ca 5000:-
Jag har använt denna tråden sedan augusti när jag först ansökte. Har varit väldigt hjälpsamt att läsa alla era inlägg! Sjukt att man kommit in bland så många duktiga.

Förstår vad du menar. Jag var också rätt så het på att få allt klart så jag högg första bästa i princip. Tror det landade på 4500:- ungefär. Fick även lite prisförslag från andra aktörer runt i Östergötland där jag bor, vissa ville ha 8-9000 spänn så det är ju verkligen stor skillnad.

Ja, jag har också stalkat den här tråden sedan i somras, massor med bra tips och inspiration! Känns nästan overkligt att det är klappat och klart nu.
Citera
2022-01-28, 12:33
  #4386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmegaAlpha
Förstår vad du menar. Jag var också rätt så het på att få allt klart så jag högg första bästa i princip. Tror det landade på 4500:- ungefär. Fick även lite prisförslag från andra aktörer runt i Östergötland där jag bor, vissa ville ha 8-9000 spänn så det är ju verkligen stor skillnad.

Ja, jag har också stalkat den här tråden sedan i somras, massor med bra tips och inspiration! Känns nästan overkligt att det är klappat och klart nu.

Ja 9000 är lite saftigt för en undersökning!
Själv kände jag att det räckte med 5000 spänn haha!

Jag har många funderingar kring urvalsprocessen varför de just valde en 😂

Tog tjänstledigt ett år ifall det skulle skita sig. Kändes skönt att ha en plan B. Vet dock inte hur jag ska göra gällande boende under LIAn med tanke på att jag är ifrån Malmö likaså alla jag känner.
Citera
2022-01-28, 15:19
  #4387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiasco18
Ja 9000 är lite saftigt för en undersökning!
Själv kände jag att det räckte med 5000 spänn haha!

Jag har många funderingar kring urvalsprocessen varför de just valde en 😂

Tog tjänstledigt ett år ifall det skulle skita sig. Kändes skönt att ha en plan B. Vet dock inte hur jag ska göra gällande boende under LIAn med tanke på att jag är ifrån Malmö likaså alla jag känner.

Citat:
Jag har många funderingar kring urvalsprocessen varför de just valde en 😂

Ja samma här, det hade varit roligt att få lite mer statistik och siffror runt det. Kanske något man kan be om längre fram.

Citat:
Tog tjänstledigt ett år ifall det skulle skita sig. Kändes skönt att ha en plan B.

Jag har också tagit tjänstledigt från mitt nuvarande jobb. Har funderat på lokföraryrket i många år, men man ju inte riktigt hur det kommer kännas när det väl blir skarpt läge sen.

Citat:
Vet dock inte hur jag ska göra gällande boende under LIAn med tanke på att jag är ifrån Malmö likaså alla jag känner.

Förstår att det är klurigt med boende, skulle rekommendera dig att aktivera dig i några lokala Mjölbygrupper på FB. Finns flera olika, bland annat Lägenheter i Mjölby, Anslagstavlan Mjölby och Mjölby Köp och Sälj. Lycka till!
Citera
2022-01-28, 15:56
  #4388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmegaAlpha
Ja samma här, det hade varit roligt att få lite mer statistik och siffror runt det. Kanske något man kan be om längre fram.



Jag har också tagit tjänstledigt från mitt nuvarande jobb. Har funderat på lokföraryrket i många år, men man ju inte riktigt hur det kommer kännas när det väl blir skarpt läge sen.



Förstår att det är klurigt med boende, skulle rekommendera dig att aktivera dig i några lokala Mjölbygrupper på FB. Finns flera olika, bland annat Lägenheter i Mjölby, Anslagstavlan Mjölby och Mjölby Köp och Sälj. Lycka till!

Vi får se vad framtiden har att erbjuda oss!
Jag ska hyra ett rum i Mantorp 😁 Jag hoppas vara att LIAn blir i Mjölbytrakterna eller Skåne.
Lycka till du med 👍
Citera
2022-01-28, 17:21
  #4389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiasco18
Vi får se vad framtiden har att erbjuda oss!
Jag ska hyra ett rum i Mantorp 😁 Jag hoppas vara att LIAn blir i Mjölbytrakterna eller Skåne.
Lycka till du med 👍

Ah, då är jag med på hur du menar. Ja det får man ju hoppas!
Citera
2022-01-28, 17:44
  #4390
Medlem
Hört att LIA 1 för decemberklassen hade få platser och mycket att önska, så som ja sagt tidigare här i tråden. Tacka inte nej till om du nu skulle få LIA i Långtbortistan, lös boende på hotell och ta alla timmar du kan få. Lycka till på utbildningen ni som börjar nu om nån månad, jag som går där nu är jättenöjd med alla här lärare här i Mjölby
Citera
2022-01-28, 18:43
  #4391
Medlem
Ni som precis börjat utbildningen
Har ni kollat av arbetsmarknaden och behovet framåt ?
Surt om man blir övertalig redan från början
Bor i storstad så då tänker jag att mängden jobb och omsättningen är större till min fördel
Citera
2022-01-28, 23:50
  #4392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmegaAlpha
Ah, då är jag med på hur du menar. Ja det får man ju hoppas!

Vad fick dig att välja denna utbildning/karriär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in