Citat:
Ursprungligen postat av
reCAPTCHA
Ärligt talat, fyller dessa tester någon vidare funktion? Man blir väl knappast någon bättre förare jämfört med någon annan som inte klarar testerna men kanske har ett genuint intresse för yrket?
Nu kommer säkert några hävda att det handlar om att kunna fatta snabba beslut samt kunna ta åt sig information snabbt, men finns säkert flera andra yrkesgrupper där ute som kvalar in på den listan.
Och nej, jag har aldrig sökt till utbildningen och kommer inte göra det heller. Bara en tankeställare jag fick efter att jag läst några av dem senaste inläggen.
Ärligt talat tror jag mer det handlar om utslagning bland alla tusentals sökare. Är en eftertraktad kurs som är endast på 1 år, många får därefter ett ganska välbetalt jobb.
Skolorna håvar även in lite cash då varje elev som tar sig vidare betalar för testerna, så de tar nog gärna vidare fler till steg 2 på flit så de får in så mkt som möjligt!
Testerna känns överdrivna o kommer inte avgöra om du kan ratta ett tåg eller ej... känns som man behöver vara nån supermänniska för att tag sig hela vägen eller bara ha lite flyt.