Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-10, 01:17
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektrolyt
För cirka fem år sedan började jag märka att Wikipedia börja bli vänsterorienterat. Innan dess var det ganska neutralt.

Menar du svenska eller engelska Wikipedia? Skillnaden är stor.

Båda är vänster- och woke-infesterade men det värsta toket hålls stången på engelska delen och det finns många artiklar som är riktigt bra och djuplodande detaljerade. Svenska Wikipedia är däremot en varm och mysig tummelplats för woke-dårarna. Den enda nyttan man har av svenska Wikipedia är att läsa om svenska orter, sjöar, älvar och berg. I övrigt så är det mesta skräp.
Citera
2021-09-10, 10:32
Medlem
Enydrions avatar
Inte vet jag vad det beror på men om man vill veta om en person är jude så måste man byta till den engelska versionen...

Spekulation:. Kan möjligen bero på att pk idioterna i det här landet inte tycker att tex judar och samer existerar utan de är svenskar
Citera
2021-09-10, 10:45
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
fast sanningarna på wikipedia är väl en reflektion av användarna, är majoriteten av användarna vänstervridna kommer innehållet också vara det.
Riktigt så enkelt är det ju inte. Det är ju, som överallt annars på internet, ett ytterst fåtal som producerar medan de flesta konsumerar. Den delen som producerar representerar inte den konsumerande delen, utan är de som är motiverade av någonting.

Här spelar nog synen på neutralitet in en del. Vänstern är ju mer benägna att tycka att det är ok att använda "oschyssta" medel om det är för en god sak, enligt dem. Alltså kommer de vara mer benägna att använda en plattform som Wikipedia som en politisk plattform trots att den skall vara neutral. Det är ju för en "god" sak. Men motsvarande beteende finns inte hos högern, som istället respekterar neutraliteten då det är en del av deras politiska syn på samhället. Därför "vinner" alltid vänstern i dessa lägen och kan ta över neutrala plattformar och göra dem till sina egna. Därför är medierna vänster, hjälporganisationerna vänster, kyrkan vänster, en del företag är vänster och så vidare. Släpps vänstern in så skiter de i reglerna. Samma sak har hänt med Wikipedia.
Citera
2021-09-10, 10:46
Medlem
Är inte förvånad, då jag inte hittar vissa saker längre. Vänsteraktivister är bra på ta över grupper och områden dom kan ändra på så att det stämmer överens med deras verklighet. Skaffa mängder av hemsidor, där alla rekommendera varandra så att alla bli någon form av bevis av deras syn på sanning. Jag blivit portad av mängder av grupper på Facebook, trots att jag inte betett mig illa. Från helt vanliga grupper som styrs av vänsterextremister som inte tål att se människor som röstar annorlunda och ifrågasätter deras beteende.

Vänstern förstod tidigt vikten med internet, media och legitimera varandra.
Det börja med EXPO, hur dom blev legitimerad av media från att både vara kommunister och våldsverkare från AFA.

Att brännmärka människor så som dom gjorde och gör nu fortfarande 25 år senare med hjälp av media och politiker. Helt fantastisk egentligen hur dom övertog kontrollen över Sverige. Så många människor som har blivit brännmärkta av dom trots att dom inte har gjort något fel.

Sen vänstern övertog makten så har Sverige förändrats totalt. Brandkastning, Våld mot brandmän och sjukhus personal, gruppvåldtäkter, förnedringsvåld osv.
Citera
2021-09-10, 10:57
Medlem
Opaques avatar
Började för länge sedan.

Det fanns t.o.m anordnade kurser där man lärde vänsterpinglor att skriva/radera/lägga till ordet "Feminismen" för 10 år sedan. Det kallades att göra de unga tjejernas röster hörda.

Sedan har det rullat på med hela BBQ-Boktavsbarnens entré , och självfallet så har vi marxister som skriver dygnet runt för att "fixa" till politiska artiklar, eftersom ingen rödgardistjävel har någonsin befunnit sig på rätt sida av historien, så passar man på och hittar på propaganda .
Citera
2021-11-25, 20:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Wikipedia är förlorat avseende objektivitet.

I ämnet "Mass killings under communist regimes" ser man nu:
This article is being considered for deletion in accordance with Wikipedia's deletion policy.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mass_k...munist_regimes

Är det fortfarande någon som tar Wikipedia på allvar?
Citera
2021-11-25, 20:51
Medlem
Wikipedia funkar för sådant som det int råder någon politisk eller vetenskaplig kontrovers/oenighet kring. I andra fall måste man vara skeptisk.
Citera
2021-11-25, 21:01
Medlem
Vänstern har kapat wikipedia. Iom det så har vänstern kapat svaret på alla frågor (som ställs på nätet). Klassis vänsterpolitik, ta över, mobba bort oliktänkande och programmera befolkningen!
Vänstern hotar demokrati och yttrandefrihet, träffar du på en vänster, träng bort den fan med de medel du är bäst på (dvs samma metod de själva använder).
Citera
2021-11-25, 21:32
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Flocken, i Sverige, tror på det som står på Wiki.

Kommarna, har hijackat alla breda info-källor på nätet. De kan sina saker.

Lillefar, hade älskat vår tid.
Citera
2021-11-25, 21:39
Medlem
Citat:
This article is being considered for deletion in accordance with Wikipedia's deletion policy.

För att svara på din fråga är svaret ja. Angående just den här sidan så diskuteras radering. Som jag förstått det anser en del användare att det inte är helt lätt att definiera kommunistiska regimer och att de exempel som tas upp inte har mycket med varandra att göra. Detta kan man ha olika åsikter om, därmed diskussionen. Vad jag kan se är det flera Keep än Delete så jag tror inte sidan kommer att raderas.
Citera
2021-11-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tightsund
Vänstern har kapat wikipedia. Iom det så har vänstern kapat svaret på alla frågor (som ställs på nätet). Klassis vänsterpolitik, ta över, mobba bort oliktänkande och programmera befolkningen!
Vänstern hotar demokrati och yttrandefrihet, träffar du på en vänster, träng bort den fan med de medel du är bäst på (dvs samma metod de själva använder).

Har du exempel på någon Wikipedia-post där befolkningen programmeras?
Citera
2021-11-25, 21:51
Medlem
Citat:

Jag gillar upplägget på wiki

den är ju conensus driven så man kan enkelt följa "diskussionen" eller rätta det som är faktamässigt fel eller tunt, man kan ju även läsa de olika versionerna (dvs "förlagorna" till innehållet på en wikisida)

https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipe...th_nomination))
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in