Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-11, 22:30
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av textas
Ber om ursäkt i förväg för taskiga meningsuppbyggnader och stycken. Sitter på en liten mobilskärm.
99% av alla problem i I-världen beror på att man sitter på mobilen och misslyckas skriva inlägg på ett forum...

Topic, jag körde Voxra ett tag, det fungerade i två veckor jättebra, sedan försvann det totalt.

Voxra kändes som Concerta första gången jag tog det.
Är din nya medicin en NDRI, det är topic om det är en ersättare till tex Concerta och kanske på recept utan utredningar och trams. Om patienten misstänker att denna har en genetisk obalans av produktionen av dopamin, så kan den känna efter om NDRI ger en mycket bra förbättring gentemot placebo.
Att kanske, som dumt exempel ta en lina kokain som 30-åring utan diagnos, men lida av ADHD är tror jag som att möta Jesus, Muhammed och alla andra gudar som man tror på.

Nu kan jag antingen skriva kvasiintellektuellt snömos om receptorer inom dopamin, eller skita i det och tala svenska.

Allt som är bättre än Concerta tycker jag borde ge ett Nobelpris.
Inte det bästa jag tagit, jag har tagit många olika droger under tiden då det var lagligt med nya molekyler enligt svensk lag.
Typ 2000-2010.
Denna tråd ligger under knark, så detta är topic,
under den perioden så mådde jag toppen, 4-Metylmetkatinon var bensinen.

Den molekylen borde det forskas inom, att bota depression utan själva ruset som är det bästa ruset man kan få...
https://upload.wikimedia.org/wikiped...nantiomers.svg
Citera
2021-11-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
99% av alla problem i I-världen beror på att man sitter på mobilen och misslyckas skriva inlägg på ett forum...

Topic, jag körde Voxra ett tag, det fungerade i två veckor jättebra, sedan försvann det totalt.

Voxra kändes som Concerta första gången jag tog det.
Är din nya medicin en NDRI, det är topic om det är en ersättare till tex Concerta och kanske på recept utan utredningar och trams. Om patienten misstänker att denna har en genetisk obalans av produktionen av dopamin, så kan den känna efter om NDRI ger en mycket bra förbättring gentemot placebo.
Att kanske, som dumt exempel ta en lina kokain som 30-åring utan diagnos, men lida av ADHD är tror jag som att möta Jesus, Muhammed och alla andra gudar som man tror på.

Nu kan jag antingen skriva kvasiintellektuellt snömos om receptorer inom dopamin, eller skita i det och tala svenska.

Allt som är bättre än Concerta tycker jag borde ge ett Nobelpris.
Inte det bästa jag tagit, jag har tagit många olika droger under tiden då det var lagligt med nya molekyler enligt svensk lag.
Typ 2000-2010.
Denna tråd ligger under knark, så detta är topic,
under den perioden så mådde jag toppen, 4-Metylmetkatinon var bensinen.

Den molekylen borde det forskas inom, att bota depression utan själva ruset som är det bästa ruset man kan få...
https://upload.wikimedia.org/wikiped...nantiomers.svg
Jag är inte så bevandrad i de flesta termer, inklusive NDRI. Min resa har sett ut som så att jag testat olika inom metylfenidat. Efter det blev det elvanse. Slutdestinationen för min del är en dos på Attentin som jag är nöjd med.

Den generella känslan jag hade om metylfenidat var att det gick i toppar och dalar hela tiden. Det jag står på idag som jag nämnd ovanför, ger extremt mycket bättre effekt för min del. Känner att jag har mer energi än vanligt, kan koncentrera mig, det är glasklart bland tankar, känner ett större lugn och är inte lika impulsiv. Känner ett större sug för att hitta på saker och tycker även om att vara social. Det sistnämnda är en tvärvändning mot innan cs-medicinering, då jag älskade att vara själv hemma i nedsläckt lägenhet.
Och det läkemedel jag står på idag ger mer en mjukare stabil känsla över hela registret. Inte alls som den bergochdalbana med toppar och dalar som jag hade på metylfenidat.

Voxra har jag haft tidigare. I syfte att motverka min depression. I övrigt gav det mig inget. Förutom av helt oväntad effekt eller bieffekt beroende på hur man ser på saken - jag slutade röka.
Citera
2021-11-11, 23:02
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av textas
Jag är inte så bevandrad i de flesta termer, inklusive NDRI. Min resa har sett ut som så att jag testat olika inom metylfenidat. Efter det blev det elvanse. Slutdestinationen för min del är en dos på Attentin som jag är nöjd med.

Tack, skillnaden blev som jag trodde innan jag ens frågade - Amfetamin 100%.

Det är den ultimata medicinen, jag fastnade på den efter att jag fick en vuxendiagnos men nekades behandling.
"Klart jag fixar lite tjack i en kapsel, precis som jag fått via recept... "
Jag kan läsa meningen tusen gånger, jag förstår ändå inte varför det inte fungerar.

En teori är att amfetamin över kanske 0,02mg eller liknande övergår till att bli euforiskt och (jesus, orgasm, existenz, bla bla).

Depåtabletter ersattes av Elvanse, vilken först bryts ner i blodsystemet och kan därmed inte missbrukas.
Teoretiskt så är missbruksgraden högre på Concerta, då tabletten kan krossas, gentemot Elvanse där amfetaminet först bryts ner till verksamt ämne i blodomloppet, vilket inte ger ett incitament till fortsatt missbruk.
Citera
2021-11-19, 14:40
Medlem
Orten4LifeBreees avatar
Det är för mig en gåta hur ni kan gilla ritalin? Jag har ADHD och får ritalin utskrivet äter dock inte skiten utan har slängt alla kapslar i en tom glass förpackning där det nu ligger flera hundra tals kapslar med små vitabollar i 😅

Är ordinerad 6st om dagen men har inte ätit skiten på över ett halvår...

Funderar på att kolla me doktorn om man kan få byta till Attentin någon som vet och kan berätta om skillnaden hört bra om dessa.
Senast redigerad av Orten4LifeBreee 2021-11-19 kl. 15:04.
Citera
2021-11-19, 15:06
Medlem
Orten4LifeBreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Har inte haft recept på dom, köpt dom svart. Har inte sagt det men ska nog säga det till doktorn. Hoppas på att de låter mig testa på det.

Ritalin eller elvance?
Citera
2021-11-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten4LifeBreee
Ritalin eller elvance?
Elvanse, ville inte ha något snabbverkande, varken attentin eller ritalin. Men nu har jag fått elvanse iallafall, förmodligen ett av de bästa sakerna som hänt i mitt liv de senaste åren. Skulle kunna skriva en bibel om hur bra elvanse är och vilket satans råttgift concerta är, men jag besparar er det.
Citera
2021-11-20, 16:36
Medlem
Folketstempels avatar
Jag ska nu ge en seriös beskrivning av hur jag upplever denna medicin i russyfte.
Efter snart en månad så har jag fått röda 54mg, Methylphenidate Sandoz.

Med ett par öl 7,2, bara ett par stycken för att få med blandning i levern med alkohol som berättas i tråden, glömt namnet, så fungerar det halvbra som drog.
Jag tar ett piller att grunda med, precis som vanligt på morgonen, krossar ett piller på kvällen när jag fått alkohol i systemet och man blir lite snöigt påtänd.
Som gammal pundare så är det kalas då jag liksom behöver någon CS när jag vill slappna av på helgerna.
Minus är att jag inte kan fylla på, ett krossat piller till ger knappt märkbar skillnad eller längre effekt.
Plus är att man inte kan fylla på och punda väck sig en vecka.

Jag får en avtändning när dosen går över och den kan inte knarkas bort, jag måste gå och sova. Huvudvärken är vidrig, men lätt att somna och sova 12 timmar. Det gynnar sömnhygienen.

Poäng 5/10, ett par timmars berusning men med en inbyggt kill switch som gör att det inte går att punda på.
Två piller krossade som dos? Säkert senare, just nu räcket ett. Livet är mer värt att leva med legalt CS!

Edit:
Jag vill tillägga att man får piller för alla dagar i månaden.
Vill man festa och krossa ett gäng så kan man räkna ut innan vilka dagar man inte behöver dem resten av månaden. På en fredag kan man ta tre piller om man hoppar över lördag och söndag. 162mg krossat pulver, kanske bara varannan helg om man inte vill bygga upp en tolerans som gör att medicinen tappar funktionen resten av veckan. Berätta gärna vad ni lärt er.
Senast redigerad av Folketstempel 2021-11-20 kl. 16:46.
Citera
2021-11-26, 15:50
Medlem
Veniconess avatar
Jag har haft metylfenidat utskrivet i tre månaders tid nu, började i början av september. Ligger på 36 mg/dag nu, och det fungerar mestadels riktigt bra. Vid det senaste läkarbesöket frågade läkaren mig om jag ville höja till 54 mg, men jag valde att avvakta ett litet tag och se.

Eftersom jag är med i LARO-programmet och går på metadon får jag inte ta med mig hela burken hem, utan jag går till apoteket och hämtar ut receptet, sedan går jag till mottagningen med burken när jag ska dit och hämta metadon, och så delar personalen upp metylfenidatet i veckodoser som jag sedan får med mig hem i en vit medicinpåse. De gör förmodligen så för att inte riskera att någon sitter och käkar upp hela burken över en helg, vilket är en förståelig åtgärd då alla som går på LARO är före detta missbrukare. Jag har dock inte känt något behov av att ta mer medicin än jag ska, så jag behöver inte vara utan några dagar för att jag käkat upp hela veckodosen på två dagar, vilket jag har bekanta som gör ibland.

Jag är glad att min läkare på LARO är så pass vettig att han inte nekar att skriva ut stimulantia till LARO-patienter med ADHD/ADD-diagnos, utan han anser att även före detta missbrukare har behov av effektiv medicinering. Hade jag gått till landstingets psykiatri dock så hade jag blivit nekad medicin utan att blinka. De kör med den löjliga och förlegade modellen att inte förskriva stimulantia till före detta missbrukare, vilket är absurt. De anser att det ökar risken för missbruk, vilket det säkert kan göra i vissa fall. I mitt fall så har effekten varit den rakt motsatta: alla tankar på och allt sug efter centralstimulantia är helt borta efter att jag började med medicineringen! Precis som metadonet eliminerade mitt opiatsug så har metylfenidatet eliminerat mitt sug efter kola/tjack.

Alla LARO-mottagningarna i min närhet (8 st.) ger stimulantia till patienter med ADHD/ADD-diagnos, om de kan hantera det. Är det uppenbart att man inte kan hantera medicinen eller sidomissbrukar annan centralstimulantia så brukar de dra in den, men de ger åtminstone alla en chans. Och det är så det ska vara.

Hur fungerar det där ni går? Blir man automatiskt nekad medicinering p.g.a. tidigare missbruk? Upplever ni att offentliga eller privata vårdgivare resonerar på olika sätt?
Senast redigerad av Venicones 2021-11-26 kl. 15:55.
Citera
2021-11-26, 16:16
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag ska nu ge en seriös beskrivning av hur jag upplever denna medicin i russyfte.
Efter snart en månad så har jag fått röda 54mg, Methylphenidate Sandoz.

Med ett par öl 7,2, bara ett par stycken för att få med blandning i levern med alkohol som berättas i tråden, glömt namnet, så fungerar det halvbra som drog.
Jag tar ett piller att grunda med, precis som vanligt på morgonen, krossar ett piller på kvällen när jag fått alkohol i systemet och man blir lite snöigt påtänd.
Som gammal pundare så är det kalas då jag liksom behöver någon CS när jag vill slappna av på helgerna.
Minus är att jag inte kan fylla på, ett krossat piller till ger knappt märkbar skillnad eller längre effekt.
Plus är att man inte kan fylla på och punda väck sig en vecka.

Jag får en avtändning när dosen går över och den kan inte knarkas bort, jag måste gå och sova. Huvudvärken är vidrig, men lätt att somna och sova 12 timmar. Det gynnar sömnhygienen.

Poäng 5/10, ett par timmars berusning men med en inbyggt kill switch som gör att det inte går att punda på.
Två piller krossade som dos? Säkert senare, just nu räcket ett. Livet är mer värt att leva med legalt CS!

Edit:
Jag vill tillägga att man får piller för alla dagar i månaden.
Vill man festa och krossa ett gäng så kan man räkna ut innan vilka dagar man inte behöver dem resten av månaden. På en fredag kan man ta tre piller om man hoppar över lördag och söndag. 162mg krossat pulver, kanske bara varannan helg om man inte vill bygga upp en tolerans som gör att medicinen tappar funktionen resten av veckan. Berätta gärna vad ni lärt er.

Visst funkar väl metylfenidat lite som kokain att effekten förhöjs av alkohol? har för mig jag läst om det.

Hade tillgång till ritalin förut men kan hända jag doserade för fegt. Så jag fastnade aldrig för det .

Använder dock inte rekreationellt nu då jag försöker vara seriös med min elvanse. Så du tycker inte metylfenidat funkar att återdosera? Elvanse funkar väldigt dåligt att återdosera tycker jag . Jag testade några gånger då jag just fått medicinen, men det blev liksom ingen ny variant av de första 6 timmarna. Jag antar att det beror på att det måste gå igenom kroppen för att få effekt och det byggs upp så långsamt. Så efter några timmar är dopaminsystemen lite matta och skulle kräva en direkt hit för att man skulle känna sig bra. Så det är ju bra för missbrukare. elvanse.
Citera
2021-11-27, 23:06
Medlem
mot8rheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easter
Dosering på Metylfenidat
Utan någon som helst tolerans på Concerta så brukar en bra dos ligga runt 70-100mg.

Intag
För min del så är oralt bästa tycker jag inom Metylfenidat! Tänk på att ta alla metylfenidat tabletter som depot (även fast vissa inte är det) så har du det som vana.. Om det gäller Concerta, tugga dom innan du sväljer dom.

Rus
Det är speedigt, rätt så mycket Du har bra självförtroende, pratglad.
Själv så tycker jag när jag är påverkad av Metylfenidat så kan jag läsa andras tankar, exakt hur de känner sig via blicken. Mycket bättre än när jag inte är påverkad av det. Vet inte om det bara är jag, hehe.

Fråga mig om ni vill veta något mer. Är kung på Metylfenidat!

Grattis, du har haft en psykos...
Citera
2021-11-27, 23:14
Medlem
mot8rheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Jag har haft metylfenidat utskrivet i tre månaders tid nu, började i början av september. Ligger på 36 mg/dag nu, och det fungerar mestadels riktigt bra. Vid det senaste läkarbesöket frågade läkaren mig om jag ville höja till 54 mg, men jag valde att avvakta ett litet tag och se.

Eftersom jag är med i LARO-programmet och går på metadon får jag inte ta med mig hela burken hem, utan jag går till apoteket och hämtar ut receptet, sedan går jag till mottagningen med burken när jag ska dit och hämta metadon, och så delar personalen upp metylfenidatet i veckodoser som jag sedan får med mig hem i en vit medicinpåse. De gör förmodligen så för att inte riskera att någon sitter och käkar upp hela burken över en helg, vilket är en förståelig åtgärd då alla som går på LARO är före detta missbrukare. Jag har dock inte känt något behov av att ta mer medicin än jag ska, så jag behöver inte vara utan några dagar för att jag käkat upp hela veckodosen på två dagar, vilket jag har bekanta som gör ibland.

Jag är glad att min läkare på LARO är så pass vettig att han inte nekar att skriva ut stimulantia till LARO-patienter med ADHD/ADD-diagnos, utan han anser att även före detta missbrukare har behov av effektiv medicinering. Hade jag gått till landstingets psykiatri dock så hade jag blivit nekad medicin utan att blinka. De kör med den löjliga och förlegade modellen att inte förskriva stimulantia till före detta missbrukare, vilket är absurt. De anser att det ökar risken för missbruk, vilket det säkert kan göra i vissa fall. I mitt fall så har effekten varit den rakt motsatta: alla tankar på och allt sug efter centralstimulantia är helt borta efter att jag började med medicineringen! Precis som metadonet eliminerade mitt opiatsug så har metylfenidatet eliminerat mitt sug efter kola/tjack.

Alla LARO-mottagningarna i min närhet (8 st.) ger stimulantia till patienter med ADHD/ADD-diagnos, om de kan hantera det. Är det uppenbart att man inte kan hantera medicinen eller sidomissbrukar annan centralstimulantia så brukar de dra in den, men de ger åtminstone alla en chans. Och det är så det ska vara.

Hur fungerar det där ni går? Blir man automatiskt nekad medicinering p.g.a. tidigare missbruk? Upplever ni att offentliga eller privata vårdgivare resonerar på olika sätt?

Respekt. Har själv ADD.
Citera
2021-11-29, 04:42
Medlem
Behöver svar akut. Hur är det att resa inrikes med Concerta? Har ej läkarintyg, gäller några enstaka i handbagaget. Vill ej kasta. Kommer jag fastna i Security?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in