Citat:
Som alla läskunniga kan se efterfrågade jag en källa på det vasaboy28 påstod. (Och muttrade över att en del svammelmakare på forumet fortsatte påstå saker de aldrig kunde visa).
Nu har vasaboy28 fantiserat ihop att jag föreslog något. vasaboy28 har iaf ingen som helst respekt för verkligheten.
När du påstår är det DU som har bevisbördan.
Andra skall inte behöva leta efter något som inte finns.
Nu var ju vasaboy28's påstående att EU tvingar oss.
Då måste det stå i lagstiftningen. Annars går det inte att tvinga någon.
Den som framhärdar får hala fram ett dokument som visar tvånget.
Men låt oss se vad artikeln säger:
Ja, det svaret var ju ganska tydligt.
Men det ger inte svammelmakaren vasaboy28 något stöd. Istället säger källan raka motsatsen till vasaboy28's svammelpåstående.
(Att sedan Svenska Kraftnät som äger transmissionen inte får vägra skicka effekt genom kablarna har inte med saken att göra. Producenter i Sverige som vill nasa till kunder i andra länder får göra det om dom vill. Naturligtvis).
Ja, vasaboy28 spenderar mycket möda på ad hominem, och ingen tid på att fixa fram en källa på svammelpåståendet.
Läsförståelsen för vasaboy28 är så extremt urusel att vasaboy28 inte ens fattar att den länk han ger falsifierar hans eget svammel.
Nu har vasaboy28 fantiserat ihop att jag föreslog något. vasaboy28 har iaf ingen som helst respekt för verkligheten.
När du påstår är det DU som har bevisbördan.
Andra skall inte behöva leta efter något som inte finns.
Nu var ju vasaboy28's påstående att EU tvingar oss.
Då måste det stå i lagstiftningen. Annars går det inte att tvinga någon.
Den som framhärdar får hala fram ett dokument som visar tvånget.
Men låt oss se vad artikeln säger:
5. Stämmer det att Sverige måste exportera en viss procent el på grund av EU-regler?
- Nej, det är inte så det funkar.
Anna Guldbrand, chef för enheten driftanalys vid Svenska kraftnät
Ja, det svaret var ju ganska tydligt.
Men det ger inte svammelmakaren vasaboy28 något stöd. Istället säger källan raka motsatsen till vasaboy28's svammelpåstående.
(Att sedan Svenska Kraftnät som äger transmissionen inte får vägra skicka effekt genom kablarna har inte med saken att göra. Producenter i Sverige som vill nasa till kunder i andra länder får göra det om dom vill. Naturligtvis).
Ja, vasaboy28 spenderar mycket möda på ad hominem, och ingen tid på att fixa fram en källa på svammelpåståendet.
Läsförståelsen för vasaboy28 är så extremt urusel att vasaboy28 inte ens fattar att den länk han ger falsifierar hans eget svammel.
Du påstår att vi kan dra ned på exporten av eleffekt. Källan jag hänvisar till säger att detta inte är möjligt om det finns köpare på andra sidan.
Du tar upp ett helt annat citat från samma källa där det svamlas om procent. Frågan är enkel, kan vi dra ned på exporten vid behov? Svaret är Ja, det kan vi om det inte finns någon på andra sidan gränsen som vill köpa. Detta är så fruktansvärt osannolikt att det ens tas upp inte kan vara något annat än en dimridå.
Och precis som jag förutspådde trasar du sönder mitt inlägg och dessutom börjar hänvisa till svammel om "procent"
Nu ska vi se om du har lärt dig något
Svara nu på frågan; är det möjligt att dra ned på svensk export av elenergi?