Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Som jag skrev om Steve Morse så har jag inte heller någonting emot Don Airey, varken som musiker eller människa. Hade inte dessa två varit där så hade några andra varit där. Jag känner inte att jag missat någonting. Jag är inte intresserad av ett band (de ansåg sig själva som ett band) som idag bara består av en originalmedlem. Den minst viktige av Lord, Blackmore och han själv. Det är ju patetiskt. Jon Lord la av 2002, han avled 2012. Under dessa ca 10 år hade de tre idioterna kunnat stoppa fickorna fulla och sedan som en tribute till Lord, lägga av snyggt. Det hade varit fult ändå med tanke på vad som hände efter Helsingfors 1993. Nu, 2021, luktar det ruttet kött om hela bandets arv. Idioterna fortsätter att mjölka det som går och ska väl spela i Stockholm i oktober 2022. Då kan du se dem igen.
Duger inte Ian Gillan, Roger Glover och Ian Paice? Tre från klassiska sättningen. Jon Lord är död.
Ritchie sket i öppningslåten så bandet fick köra Highway star utan gitarr. Han vägrade spela riffen på rätt sett.
Joe Lynn Turner var svinpackad. Bandet sket i extranummer. Folk lackade och buade. Globen 1990.
Är dock inte förtjust i bandets moderna mjukhet. Steve Morse i vargtröja och Gillan i samekostym.